Toon posts:

[XP SP2] Wireless Zero Configuration problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, waarom is het mij nog NOOIT gelukt op een windows XP SP2 installatie icm ralink (en een acer notebook nu) kaartjes (e-tech, sweex etc) zonder gebruik te maken van de ralink tool een beveiligde netwerk verbinding te maken.

Zodra ik die tool gebruik en de zero configuration service uitschakel gaat alles probleemloos (icm gigabyte, sitecom, e-tech en sweex routers) maar als ik die service wel gebruik en de tool uitschakel kan ik alleen verbinden met niet beveiligde netwerken. Ik heb het probleem nu ook op een acer aspire laptop en ik heb geen id hoe ik dit moet oplossen?

Netwerken met WEP (zowel 64 als 128 bits keys) ziet hij wel en verbind hij ook mee maar hij krijgt vervolgens geen IP van de DHCP server van de router. Het gaat om SP2 met alle updates.

SP1 of windows 2000 of windows 9x ben ik nooit tegen deze problemen aangelopen?

PS dit plaats ik in WOS omdat ik dit probleem ALLEEN met sp2 heb!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kwam net ergens tegen dat SSID broadcast uit + DHCP niet lekker werkt, staat SSID broadcast uit? zet 'm dan eens aan en probeer het nog eens :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:29:
Ik kwam net ergens tegen dat SSID broadcast uit + DHCP niet lekker werkt, staat SSID broadcast uit? zet 'm dan eens aan en probeer het nog eens :)
Staat aan

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe heb je de beveiliging ingesteld in die router? vaak werken routers met een passphrase systeem ofzo wat windows niet snapt. Windows snapt allen HEX en ASCII wep keys. Dus misschien ff proberen om de daadwerkelijke ingestelde HEX WEP-key 1op1 in windows config ding in te voeren. Dat je geen IP krijgt is hèt symptoom van verkeerd ingestelde beveiliging.

(hmm, alleen wel vreemd dat het voor SP2 wel werkte :?)

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 27-02-2005 17:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr