Toon posts:

Strange problem: Systeem wil niet booten van CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende (zeer vreemde) probleem. Ik heb hier 2 (ORGINELE LEGALE CD's) van Windows XP home en Windows 2000 Professional. Zoals jullie wellicht zullen weten kun je vanaf deze CD's ook opstarten, om al dan niet het desbetreffende besturingssysteem te installeren. Ik heb 2 PC's, 1 laptop en 1 serversysteem. Dit booten werkt in de 2 pc's en in de laptop prima. Echter duw ik diezelfde CD in de CDROM van de server, dan krijg ik op het moment dat hij wil gaan lezen van CD de waarschuwing "CDBOOT: Cannon boot from CD - Code: 4" te lezen.
Ik dacht misschien zit dit in de CDROM speler. Dus ik de CDROM eruit gehaald en in een van de wel werkende systemen gepropt. Hier werkte het booten wel. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ik heb nog niet zo lang geleden het mobo + cpu van deze server vervangen, dus misschien dat het daar aan ligt? Dit is tevens ook de reden dat ik dit topic opende in dit forum, mocht dit niet het goede zijn zouden de mod's zo vriendelijk willen zijn dit topic te verplaatsen naar het goede forum? Ik zal ook mijn systeemspec's even doorgeven:

Soltek SL-75LIV moederbord
AMD XP2000 processor (FSB 133 MHz)
1x 128 MB PC 133 geheugen (Komt nog meer geheugen bij uiteraard)
HLDS (=Hitachi LG Data Storage) GCR-8480B CD-ROm
Maxtor 160 GB ATA 100 IDE schijf
250 Watt MAPower voeding

Verdere standaard dingen zoals VGA, FDD etc. spreken voor zich?

Verwijderd

Hier al eens gekeken? Krijg een hele lijst met posts waarin hetzelfde probleem wordt besproken