OK, ik heb de search doorlopen en kon niet precies vinden wat ik zocht. De situatie is de volgende: ik heb een thuisnetwerk: de router staat vlak bij de splitter en vanuit de router loopt een lange CAT5 kabel (15meter) naar een kamer waar twee computers staan en gaat daar naar een hub. Vandaaruit worden de twee computers aan het netwerk gesloten. Dit is dus de huidige situatie en die werkt goed.
Nu heb ik sinds gisteren een Draytek2600 plus en die heeft ook een printer aansluiting. Ik wil die eigenlijk wel gebruiken. Maar dat betekent dat ik de CAT5 kabel zal moeten vervangen door een telefoonkabel, zodat de router in de kamer met de computers komt te staan. Technisch gezien is dat geen probleem maar krijg ik daardoor geen snelheidsverlies?
Nu heb ik sinds gisteren een Draytek2600 plus en die heeft ook een printer aansluiting. Ik wil die eigenlijk wel gebruiken. Maar dat betekent dat ik de CAT5 kabel zal moeten vervangen door een telefoonkabel, zodat de router in de kamer met de computers komt te staan. Technisch gezien is dat geen probleem maar krijg ik daardoor geen snelheidsverlies?