Toon posts:

Instellen van FSB van 100 naar 133MHz leidt tot opstartprob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zit met het volgende probleem. sinds gisteren start windows xp niet meer op als ik de fsb op 133 mhz instel, alleen nog op 100mhz. ik heb een MSI KT3ultra mobo met een athlon xp1700+. wat kan hiervan de oorzaak zijn? processor stuk, oververhitting? ook andere instellingen lopen raar; als ik een van beide harde schijven loskoppel, ziet het bios de andere hd niet meer bijv

Verwijderd

CMOS clearen/ Bios resetten al geprobeerd? Wat geeft je systeem voor een processortype aan als je opstart?

Verwijderd

Ik neem aan dat de FSB wel op 133MHz hoor te staan?

Verwijderd

Topicstarter
resetten heb ik al geprobeerd maar dat haalt niets uit en de processor hoort idd op 133 mhz te staan.
in windows wordt aangegeven dat er een 1100mhz processor in zit maar dit hoort met een fsb van 133 mhz weergegeven te worden als athlon 1700+ XP

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet dat je bij sommige msi borden de FSB met een jumper op 133MHz moet zetten. Als de jumper op 100MHz staat en je gaat het in het bios op 133 zetten dan klok je je pci/agp e.d. erg over, wat tot zulke problemen kan leiden.

Dus de vraag is op welke manier je hem op 133 fsb hebt gezet?

Verwijderd

Topicstarter
op mijn bord zitten niet zulke jumpers, alles is instelbaar in het bios en het is ook altijd zo ingesteld geweest, maar sinds ik een andere processor er in gedaan heb om deze te testen lukt het niet meer om de 133 mhz in te stellen

Verwijderd

Controleer ff of je geheugeninstellingen goed staan. Voor de veiligheid op Auto/SPD. Of handmatig op 133 Mhz (266) zetten

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Komt het systeem wel door de POST heen bij 133Mhz? Met andere woorden, je hebt wel beeld in het begin, maar bij het booten van XP krijg je een zwart scherm/BSOD/reset?

Nieuwe installatie overwegen in dat geval.

Kijk sowieso even op je moederbord naar lekkende/bolstaande condensatoren, dat zijn die opstaande cilinders.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 26-02-2005 17:43 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
nadat het xp-beginscherm met het xp logo is geweest komt normaal gesproken het bureaublad in beeld maar die fase bereik ik niet meer omdat de pc dan opnieuw opstart. bedankt, ik zal kijken naar lekkende condensatoren.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik ga mee met de lekkende elco optie :)
Zie ook: MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics* :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1