[suse 9.1] YaST firewall

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb een probleem met de firewall in suse 9.1, Ik wil graag een paar poorten naar buiten open hebben en de server helemaal open in het interne netwerk.
De server zit gewoon met 1 NIC op een router.
Bij het eerste scherm kies ik als interne adapter de enige NIC die in de pc zit en als uitgaande ook diezelfde NIC.
Ondanks het vinkje intern netwerk beveiligd niet aan te hebben is mijn netwerk ook intern beveiligd, ik heb ook al geprobeerd om geen interne adapter te kiezen maar dat helpt ook niet, weet iemand hoe ik de firewall zo kan configen dat ik hem in het interne netwerk open heb en extern bepaalde poorten alleen open heb?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Bij welk eerste scherm? Waar hebben we het hier precies over?

Hoe zit je netwerk nou precies in elkaar, heb je een intern netwerk en een router naar buiten toe (die meteen ook voor firewall speelt, zoals veel ADSL-modems dus kunnen doen), of heeft je PC gewoon rechtstreeks een extern (internet-range) IP?

Even een beetje meer informatie zou geen kwaad kunnen...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Wilke schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:37:
Bij welk eerste scherm? Waar hebben we het hier precies over?

Hoe zit je netwerk nou precies in elkaar, heb je een intern netwerk en een router naar buiten toe (die meteen ook voor firewall speelt, zoals veel ADSL-modems dus kunnen doen), of heeft je PC gewoon rechtstreeks een extern (internet-range) IP?

Even een beetje meer informatie zou geen kwaad kunnen...
Ik heb een linksys router naar buiten maar voor een stukje extra beveiliging wil ik de server zelf ook graag met firewall gebruiken.
Mijn router naar buiten is goed geconfigureerd, het werkt ook wel omdat ik mijn poorten die naar buiten moetn ook in de suse firewall heb gezet.
Maar het interne netwerk, samba, kerio console, remote desktop, werkt daar niet meer door, ik zou dus graag in de suse firewall alleen het verkeer dat naar buiten moet met een firewall willen beschermen, lokaal zou ik overal bij willen kunnen.