Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[cm] Blowhole in traanplaat - rand mooi afwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Topicstarter
Ik heb een vraagje voor mensen die verstand hebben van metaalbewerking en dan in het speciaal met aluminium. Ik ben een mdf case aan het maken en de voorkant wordt van traanplaat (2/4mm). Nu heb ik in de voorkant een perfect rond gat gemaakt met een gatenzaagboor-ding. ( zo'n ding die je in je boormachine zet, maar waarmee je dan grote gaten kan zagen) Het gat opzich ziet er goed uit, maar aan de zijkanten zit een klein opstaand randje aluminium. Dit ziet er niet bijzonder mooi uit en heb het ergste dan ook weggesneden met een hobbymesje, maar nog steeds ziet het er niet heel mooi uit. Ik heb het op de achterkant geprobeerd weg te vijlen, maar dan krijg je een hele lelijke vijlrand, lijkt me dus geen goed idee voor de voorkant,.Heeft iemand een idee hoe ik dit netjes kan afwerken?
Ik heb de search al gebruikt, maar dan kom ik steeds uit op raamrubbers, of een stukje opengesneden stroomdraad ( tuinslang stond er zelfs ergens tussen :D). Dit vind ik niet mooi, en zie het ook niet zo zitten omdat er dus 2mm tranen aan de randen zitten. Is polijsten of schuren misschien een optie? Het wordt de voorkant van de case, dus het is ook niet de bedoeling dat er allemaal krassen op komen.
Hier is een foto van hoe het er nu uitziet:
http://img.photobucket.co.../Gnuitenjong/PICT0146.jpg

[CM] Flightcase Mod

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Wat misschien ook een idee is is dat je het met een bovenfrees doet, dan pak je zo'n frees die een rond kantje geeft en stel die zo af dat je maximaal de helft van de dikte van je alu eraf haalt, word het netjes egaal afgerond van, kan ook met een ronde vijl, maar dan ben je eeuwen bezig.

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Topicstarter
Ik ga het maar gewoon proberen met een vijl en heel fijn schuurpapier en proberen geen krassen te maken, aangezien ik niemand ken met die een bovenfrees heeft. Heb net ook even zo'n sierrandje geprobeerd van rubber, maar dit staat totaal niet.

[CM] Flightcase Mod

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Topicstarter
Nou, ik ben bezig geweest met heel fijn schuurpapier en het ziet er nu naar mijn zin uit. Misschien dat ik alsnog met een bovenfrees erlangs ga als ik die ergens kan lenen, wordt het mss nog beter van.

[CM] Flightcase Mod

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

pic van hoe het er nu uit ziet ? pleaseee

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Topicstarter
Ok, foto's zijn wat lastig te maken in het donker, maar zo ziet het er nu uit
http://img.photobucket.co.../Gnuitenjong/PICT0160.jpg

Edit:
Foto is wat onduidelijk, maar het ziet er nu daadwerkelijk strak uit. Er komt natuurlijk een standaard fanguard voor :)

[ Voor 31% gewijzigd door Gnuitenjong op 26-02-2005 19:40 ]

[CM] Flightcase Mod

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb ook eens een kast van traanplaat gemaakt, daarbij deed ik de randen gewoon opschuren met k60 en k200 schuurpapier, resultaat was prima.

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Topicstarter
Ik heb k180 gebruikt geloof ik, werkte idd beter dan ik verwacht had. ( er staat tenminste op "fijn 180")

[CM] Flightcase Mod

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11 00:23
Pak anders zo'n half-ronde vijl en dan draaiende bewegingen maken en tegelijkertijd van voor naar achter bewegen. Zo heb ik bij mijn alu-plaat de ronde gaten van de knibbelaar glad gemaakt :)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Heb je niet cylindrische schuuropzetstukken voor een dremel?
JaAfbeeldingslocatie: http://www.dremeleurope.com/dremelocs/modules/oragetblob.dll?db=dremelocs&item=dremelocs.items&id=608,191,32&maxwidth=528&mime=image/jpeg
Gaat wat minder snel fout dan met een frees, denk je niet?

U vraagt, wij antwoorden.

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Topicstarter
Oh ja, dat had ik ook nog kunnen doen ( niet dat ik die dremel-tool zo in huis had) maar ik heb het nu ook klaar. Er hangt inmiddels al een fan achter en een fingerguard voor :)

[CM] Flightcase Mod

Pagina: 1