Toon posts:

Krijg mijn jetdirect niet gevonden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb gister een tweedehands laser printer gekocht. Een HP Laserjet 4. Maar hier zaten geen kabels bij maar de printer had wel een jetdirect kaart. Toen dacht ik dan sluit ik hem daar gewoon op aan. Maar dit lukt me niet. Ook niet als ik een printer toevoeg en een nieuwe tcp/ip poort aanmaak.

Heb de newerk kabel van mijn printer in me e-tech multipc modem zitten. Maar als ik hem rechtstreeks via mijn netwerk kaart aansluit (via een cross of een normale utp kabel) vind hij ook helemaal niks.

Het ip adres van de printer is 172.21.16.62 hier ben ik achter gekomen door een self test af te drukken.

Als ik het ip adres invul bij de software van jetdirect die ik bij hp gedownload heb zegt hij dat hij geen printer kan vinden. Ook met pingen vind hij niks.

Ik had nog ergens van mijn scanner een seriele kabel, maar hier mee vind hij ook helemaal niks. Als ik ga zoeken naar een printer of als ik hem handmatig installeer. Mijn OS is trouwens Win XP pro.

Ik heb hier eigenlijk nog maar weinig ervaring mee. Via de search kwam ik al het een en het ander te weten en google kon mij niet helpen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 14:38 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
uiteraard heb je je pc wel in hetzelfde subnet gezet als die printer dus de pc heeft 172.21.16.61 als ip adres

A wise man's life is based around fuck you

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:19

mr_petit

opperprutser

je kan nog proberen dat ding op dhcp te zetten (nou ja, volgens mij ondersteunt ie alleen bootp, dus je dhcp server/router moet dat wel ondersteunen).
Krijg je dan geen ip, dan kan het kaartje natuurlijk altijd nog stuk zijn.

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:40:
uiteraard heb je je pc wel in hetzelfde subnet gezet als die printer dus de pc heeft 172.21.16.61 als ip adres
Dank je dit was het probleem, sorry maar zoals ik al zij heb ik hier nog maar weinig ervaring mee. Maar als ik hem een vast ip adres moet ik dit dan ook in mijn router instellen om verbinding te kunnen krijgen met internet?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die printer hoeft het inet niet op ;)

geef hem een ip adres in dezelfde range als je router (192.168.0.x waarschijnlijk) de printer geef je dan 192.168.0.254

dit kan via telnet of via de admin tools

* Erik prefereerd telnet

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit zal ik eens gaan proberen. Ik kijk wel even of ik die admin tool ergens kan downloaden. Heb geen ervaring met telnet :) Maar toch bedankt voor jullie hulp. Ben egt blij :*)

Verwijderd

Je hoeft ook geen ervaring te hebben met Telnet voor die config.
Start, run, cmd

Telnet <IP>

klaar en dan krijg je een menu met wat instructies.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 15:19 ]

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Telnet i.p.v Telenet in cmd.. ;)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:19

mr_petit

opperprutser

je kan afaik ook gewoon op de printer een ip en subnet toewijzen (ja, met die knopjes ja).
dit kan je denk ik ook wel op de webpagina van je jetdirect.
wat je eventueel nog kan doen is in je router een ip koppelen aan het mac adres van je jet direct (staat ook op de selftest pagina). (zo weet je zeker dat als de printer uitstaat er nooit een andere pc dat ip adres krijgt, voor het geval je nog een keer een heleboel pc's op je netwerk aansluit)

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 26-02-2005 15:26 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1