Toon posts:

a7n8x deluxe rev 1.04 - mobo dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik een "oud" moederbord, de a7n8x deluxe rev 1.04, in mijn computer. Ik had er eerst een oude harddisk in met configuratie instellingen van een a7n8x-e deluxe en die deed het perfect. Afgelopen week heb ik een 80Gb schijf gekocht en geprobeerd Windows XP erop te zetten. Installeren vanaf de CD (bestanden kopieren naar de hdd) lukt, totdat hij voor de eerste keer moest rebooten en toen kreeg ik na de bios de melding dat er een fout was in opstarten ofzoiets. Dus nog een keer die oude hdd erin. En die ziet ie weer wel. Ik probeer een 2de keer op te starten en daarna laat ie niks meer zien op het scherm (dus ook geen bios). Alle ventilatoren draaien, hdd draait, maar geen beeld op scherm.
Scherm = ok (getest op laptop)
AGP en PCI vga lukt beiden niet.
Ik hoor ook geen piepjes.
Clear CMOS lukte niet
Met zo min mogelijk apparaten (zonder hdd bv) opstarten, lukte niet

Als hij nu geen beeld via PCI en AGP doorgeeft is het mobo dan stuk? Of zijn er nog andere manieren om te testen?

Specs:
a7n8x deluxe rev 1.04
2500+
1x512 Kingston ddr333
Geforce 2 MX AGP
80Gb Maxtor hdd 7200rpm
300 watt Qtec voeding

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:45
Kan aan de voeding liggen. Een Qtec 300 watt is niet veel voor een 2500+.

Probeer het eens met een voeding van een wat betere kwaliteit en het liefst ook iets meer vermogen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Het mobo kan stuk zijn. Echter kan het ook de voeding zijn of een kabel die niet goed zit.

Controleer de kabels.
Probeer een andere voeding.
Trek de stekker eruit, zet de PC aan, en druk de stekker er weer in en zet de PC aan.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het kan ook zijn dat je geheugen niet goed is en dat hij daarom niet doorstart. Dan zou je ff je geheugen eruit moeten laten, het bord moet dan gaan piepen, doet hij dat niet dan denk ik dat het moederbord helaas kapot is.

Eventueel kan het ook nog je voeding zijn die te weinig spanning geeft

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ok geprobeerd nu:
  • geheugen eruit geeft een piep
  • ik merkte dat de bios instelling , power wake-up by keyboard, (nog steeds) werkt
  • een zalman 400 watt voeding erin: nog steeds geen beeld
In ieder geval raar dat de power wake up by keyboard nog steeds werkt aangezien hij standaard (na clear cmos) op disabled staat dacht ik?

update: opnieuw clear cmos gedaan en geheugen in ander bankje:
nu start ie op, maar gaat niet verder dan AWD Flash post screen (ik kan dus niet in de bios komen)
en wake up by keyboard doet het nu ook niet meer....

vaag....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 13:37 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dan is je geheugen heel waarschijnlijk kapot. Probeer voor de zekerheid nog ff een andere bank.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
het rare is dat voorheen het geheugen het altijd in dat bankje het gedaan heeft

update: geheugen "doet" het in alle drie de bankjes weer
alleen komt hij nog steeds niet verder dan de a7n8x bios opstart scherm (met awd flash alt+f2 mogelijkheid)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 13:44 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 09:45
Ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem met ook zo'n bord. Alleen bij mij komt er helemaal geen beeld meer; ook geen piepjes. Nou heb ik het vermoeden dat mijn processor te warm is geworden na een poging van mij om het syteem iets stiller te krijgen.

Is er toevallig een manier om uit te vinden of het het mobo is of toch de processor?

Ik heb niet de mogelijkheid om de processor in een andere computer te testen. Een andere processor proberen betekend ook meteen dat ik een nieuwe moet halen.

Iemand nog tips?

P.S. Voeding is een asus 350 watt die het nog wel doet. Er is ook verder niets aan de hardware veranderd.

[ Voor 11% gewijzigd door olof op 05-03-2005 19:04 ]

Pagina: 1