Toon posts:

Tapedrive Compaq DEC TZ88 onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Compaq 20/40 GB DLT-Tapestation (DEC TZ88) is onder Windows XP SP2 niet goed te benaderen.
Het zit via een Ultra-Wide SCSI in een Tower met 4 wisselbare SCSI schijfen geinstalleerd. Alle aparaten hebben een eigen SCSI -ID.
Windows XP ziet het apparaat wel, maar ik kan de tapes niet goed benaderen. Zoeken op Compaq (nu HP) en google / Microsoft KB / GOT heeft niks opgeleverd.

Verwijderd

beter een losse kaart voor een streamer.
ow, is die streamer misschien HVD scsi ipv LVD......

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ga eerst de huidige firmware versie na met L&TT software van HP, te downloaden via http://h18004.www1.hp.com...orageworks/ltt/index.html
en upgrade zonodig. De tool geeft zelf aan of het nodig is.
Tweedens, de TZ88 is een DLT4000 en heeft een narrow interface. Heb je het juiste snoer gebruikt om van wide naar narrow te gaan en aan het eind van de bus de high bits al geterminated voor het verloopsnoer? Zijn de connectoren in orde?
Zijn de tapes nog in orde en zijn ze eerder gebruikt met succes in deze drive?
Voor wat het waard is, ik heb zelf een zestal TZ88 (tabletop model) in gebruik gehad op verschillende systemen en heb er nu nog eentje staan met XP Prof. Doet het vlekkeloos op een ouder model LSI 53c810 kaartje. Hou er rekning mee dat het apparaat ook gewoon defect kan zijn.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft gedraaid op een Digital Alpha station 500 (64 bit OpenVMS systeem). Het is gewoon een tower met 4 SCSI schijfen en een tapedrive. Die tower heeft altijd gewerkt op een VMS systeem. Die tower zit dus via een Wide SCSI aansluiting op mijn XP bakkie. Dus denk niet dat het daar aan licht.

Kun jij je tape-drive ook benaderen onder windows verkenner? Want dat is eingelijk mijn bedoeling, onder windows kon ik hem wel zien onder de Back-up optie.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Als het in een BA356 pedestal zit zijn er inderdaad geen problemen met terminatie en dergelijke, die TZ88 zit dan in een SBB meteen goed met alle aansluitingen.
Een tapedrive onder XP kan niet worden benaderd als een soort harddisk in de verkenner of zo. Het is een tapedrive die je kunt gebruiken via Removable Storage om tapes te mounten/catalogiseren en met Backup, verder niet.
Er zullen vast wel drivers of programma's verkrijgbaar zijn ergens die een DLT4000 wel als een slome HF beschikbaar maken, voor DAT/DDS was er vroeger ook altijd zoiets verkrijgbaar. Werkte wel, maar je wil niet wachten tot 'ie een bestand halverweg de tape heeft :)

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Hey DeBolle, Bedankt voor je hulp, ben er nu helemaal uit en hij werkt, Heb ik er weer een aantal TB bij om mijn weinig gebruikte data op te mikken.... Thnx _/-\o_
Pagina: 1