Onlangs heb ik van verschillende onderdelen die ik nog over had een nieuw pc in elkaar gezet. Nu had mijn broertje eerst het mobo en de cpu in zijn pc zitten. Toen gaf het ook al problemen.
Nu probeer ik weer een schone install te doen van win98 en weer krijg ik errors, en een hangend systeem bij het verifying dmi pool data. Aangezien me dat bekend voorkwam, heb ik hier en op google gezocht naar oplossingen. Verschillende oplossingen die genoemd werden heb ik uitgeprobeerd (hd uitzetten, internal en external cache aan/uit etc.) Dat was aan het begin toen de pc niet voorbij het verifying dmi pool data kwam. Toen ik de instellingen gewijzigd had, kwam hij daar wel vlotjes langs. nu kan ik wel opstarten via een bootflop. Alleen mijn windows install weigert nogal. De ene keer krijg ik direct een foutmelding. De andere keer krijg ik een foutmelding als er bestanden gekopieerd moeten worden. Het is ook niet telkens de zelfde foutmelding.
Op het moment is hij bezig met kopieeren van bestanden, al gaat dat uiterst langzaam.
Het type mobo is mij onbekend. Wat ik wil weet is dat ik een "atc 5220" heb.
Dat er een amd k6-2 550mhz op het mobo zit.
Verder bestaat de pc uit:
64 mb sdram
1 floppy drive
1 hd: quantum fireball 2.1 gb
1 cdrom: 40x aopen
s3 virge 4mb
highscreen soundboostar 16 3d
3com etherlink III 3c5098-TPO
dit krijg ik te zien bij het opstarten als ik het "bios boot scherm" krijg.
ATC 5220 ver:2.0 01 GS
en dan helemaal onderaan:
MVP3-586B-SMC-ATC-5220C-QP
kan iemand mij vertellen waar dit mogelijk door veroorzaakt wordt? of is die ATC5220 brak?
Nu probeer ik weer een schone install te doen van win98 en weer krijg ik errors, en een hangend systeem bij het verifying dmi pool data. Aangezien me dat bekend voorkwam, heb ik hier en op google gezocht naar oplossingen. Verschillende oplossingen die genoemd werden heb ik uitgeprobeerd (hd uitzetten, internal en external cache aan/uit etc.) Dat was aan het begin toen de pc niet voorbij het verifying dmi pool data kwam. Toen ik de instellingen gewijzigd had, kwam hij daar wel vlotjes langs. nu kan ik wel opstarten via een bootflop. Alleen mijn windows install weigert nogal. De ene keer krijg ik direct een foutmelding. De andere keer krijg ik een foutmelding als er bestanden gekopieerd moeten worden. Het is ook niet telkens de zelfde foutmelding.
Op het moment is hij bezig met kopieeren van bestanden, al gaat dat uiterst langzaam.
Het type mobo is mij onbekend. Wat ik wil weet is dat ik een "atc 5220" heb.
Dat er een amd k6-2 550mhz op het mobo zit.
Verder bestaat de pc uit:
64 mb sdram
1 floppy drive
1 hd: quantum fireball 2.1 gb
1 cdrom: 40x aopen
s3 virge 4mb
highscreen soundboostar 16 3d
3com etherlink III 3c5098-TPO
dit krijg ik te zien bij het opstarten als ik het "bios boot scherm" krijg.
ATC 5220 ver:2.0 01 GS
en dan helemaal onderaan:
MVP3-586B-SMC-ATC-5220C-QP
kan iemand mij vertellen waar dit mogelijk door veroorzaakt wordt? of is die ATC5220 brak?