Firewire op audigy werkt niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 12:30
Ik heb gisteren een externe harddisk casing gekocht.
Via usb werkt deze perfect alleen via de firewire niet.
Ik denk dat dit aan de firewire poort op mijn audigy kaart ligt.
Als ik heb aansluit gaat het soms helemaal niet goed, soms na een paar seconde niet meer, soms na pas een half uur niet.
Dan krijg ik bij de device manager een code 43 bij de hdd.
Hoe los ik dit op?

Al uitgebreid gezocht op GOT en google, allerlei klachten over audigy & firewire gevonden maar geen oplossingen

---
En kan iemand even verplaatsen want hij staat in het verkeerde subforum 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Scorpion1984 op 26-02-2005 13:31 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je al getest met een andere firewire controller? Het is namelijk niet zeker dat het aan de geluidskaart ligt (wel waarschijnlijk IMO). En waarom gebruik je hem niet gewoon met USB? Snelheidsverschil tussen USB2.0 en FireWire is niet zo groot, zolang je maar 1 apparaat hebt aangesloten.

• Scorpion1984
Ja het lullig is dat mijn usb al vrij vol zit allemaal, gebruik dus liever firewire.

En tja heb geen andere controller, anders had ik dat wel getest.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Scorpion1984 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:30:
En tja heb geen andere controller, anders had ik dat wel getest.
Dan ga je naar een maat/kennis/whatever die er wél een heeft. Je zal natuurlijk ook zélf iets moeten doen als je erachter wil komen wat er precies aan de hand is...

Verwijderd

Zelf heb ik daar ook wel problemen mee gehad. Maar aangezien ik nog een firewire op mijn moederbord zitten heb was e het probleem daarmee opgelost geweest. (had trouwens het probleem zowel op de audi 1 als 2)

• Scorpion1984
koraks schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:00:
[...]

Dan ga je naar een maat/kennis/whatever die er wél een heeft. Je zal natuurlijk ook zélf iets moeten doen als je erachter wil komen wat er precies aan de hand is...
Ja ken der wel iemand, maar vind het een beetje duur om daar voor een kabel van 18 euro ofzo aan te schaffen (die er bij zat is 6-6, moet 6-4 hebben voor hem). Misschien doe ik dat toch nog wel maar waarschijnlijk ligt het gewoon aan de audigy, zijn veel firewire problemen over bekend. Maar nergens een oplossing voor weten te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Scorpion1984 op 27-02-2005 15:03 ]

• SpyCow
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11-2021

SpyCow

BovineSpongiformEncephalopaty

Hallo,

Ik heb een Audigy ZS, en ik heb nog nooit ook maar 1 firmwareupdate gedraaid.
Ik heb een externe DVDbrander aan de firewirepoort op de kaart hangen, en daaraan weer een digitale camera.
Laatst zonder problemen een film van 30+ minuten gecaptured en mijn brander heeft nog nooit een foute dvd gebrand.

Ik heb de standaard drivers geinstalleerd staan. Draai onder windows XP Pro op een p3 1GHz.

Het zou dus allemaal perfect moeten werken met standaard Firmware en Standaard Drivers
(ps. mijn audigy stamt van 21 April 2004)

Groet

SpyCow

WwW.SpyCow.nl - Welcome To The World Of Madness!!

• Scorpion1984
Waarom doet hij dan bij mij wel raar, en bij vele andere?

Morgen test ik of het op een andere computer wel goed doet.

• Scorpion1984
Hij is getest, firewire doet het wel, maar dus niet op mijn audigy. Hoe los ik dat op behalve nieuw kaartje kopen?
Pagina: 1