[ATi]Mogelijke specs van X950 XT

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-08 08:48
Ik wilde graag mensen laten weten wat er nou allemaal al voor informatie is over de nieuwe kaart van ATI. Ik heb op internet al misschien de mogelijk specs gevonden van de nieuwste kaart van ATI:
The latest list of rumored specs for the R520 include :

24 Pipelines
700MHz Core
256-bit 512MB 1.8GHz GDDR3 Memory
57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
32 Texture Units
96 Arithmetic Logic Units (ALU)
192 Shader Operations per Cycle
134.4 Billion Shader Operations per Second (at 700MHz)
300-350 Million Transistors
90nm Manufacturing
Shader Model 3.0
ATI HyperMemory
ATI Multi Rendering Technology (AMR)
Performance Improvement of 3X Over Radeon X800 XT
16x stochastic FSAA
FP32 blending, texturing

Ik wilde ook wel weten wat de tweaker er nou van vind en of ze al mischien meer informatie hebben of mijn inforatie kunnen corriceren.. dit is mijn eerste topic dus ik weet het.. het komt nogal noob achtig over maar ik ben er trots op :Y) .

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
Waar heb je die info vandaan?

Ik vind de specs TE mooi. >:) Ik geloof niet dat dit waar is...

EDIT:
Okey, ik heb meerdere bronnen gevonden. De release is waarschijnlijk Mei 2005. Hoop dat het niet te duur is!

[ Voor 39% gewijzigd door masser120 op 26-02-2005 11:50 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel je corrigeren kan ik niet,enzij je schrijffouten dan ;). Maar als dat de opvolger is, dan ziet dat er lekker uit :) mjam. Ga het waarschijnlijk alleen weer niet kunnen betalen :( :(

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:46:
Wel je corrigeren kan ik niet,enzij je schrijffouten dan ;). Maar als dat de opvolger is, dan ziet dat er lekker uit :) mjam. Ga het waarschijnlijk alleen weer niet kunnen betalen :( :(
w88 op de afgeslankte versie met 18 pipelines etc... dan maar he :) die unlocken ofzo : O-)

Verwijderd

Performance Improvement of 3X Over Radeon X800 XT
ja sure, dit soort uitspraken zijn nog wel het irritantst van allemaal en moeten dan ook met een korrel zout (of een heel potje) genomen worden. Dit zal natuurlijk weer alleen zo zijn in een of andere memorybandwith synthetic test maargoed.

de specs zien en bijzonder goed uit, als ze het daadwerkelijk lukt dit te halen moet nVidia maar oppassen, ik weet niet meer de specs voor hun volgende (6900 of zo) maar je zou ze eens naast elkaar moeten houden. kan je beetje vergelijking maken

• Pikkemans
Ik zie het namelijk zo als er boven op weer nieuwe kaarten komen.. worden ze onderop weer iets goedkoper... dus misschien worden dan de X800 (misschien de X850) wel weer ietjes "voordeliger". Je moet natuurlijk ook weer kijken of de beschikbaarheid wel goed inorde is.. anders heb je nog niks

Verwijderd

die opvolger zal echter nog enige tijd op zich laten wachten!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 22:33
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:51:
[...]

ja sure, dit soort uitspraken zijn nog wel het irritantst van allemaal en moeten dan ook met een korrel zout (of een heel potje) genomen worden. Dit zal natuurlijk weer alleen zo zijn in een of andere memorybandwith synthetic test maargoed.

de specs zien en bijzonder goed uit, als ze het daadwerkelijk lukt dit te halen moet nVidia maar oppassen, ik weet niet meer de specs voor hun volgende (6900 of zo) maar je zou ze eens naast elkaar moeten houden. kan je beetje vergelijking maken
Hoezo zou het onzin zijn. De topkaart van 2/3 jaar geleden was de 9700 PRO. De specs van de X800XT zouden ook 2 tot 3x zo snel zijn als de 9700 PRO en dit is ook waargemaakt. Ik vind het niet zo'n ongeloofwaardig idee.

/edit

Mei 2005? lol dat is inderdaad te ongeloofwaardig :'(

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-02-2005 12:00 ]

• Pikkemans
Waarschijnlijk word dat ook weer zo opgeschoven dat je er denk ik nog wel veel langer op kan wachten..
maareh een tweaker moet ook kunnen dromen...

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Als ze net zo lekker leverbaar zijn als de X800's in het begin is het dus halverwege 2006 eer ze beschikbaar zijn tegen een fatsoenlijke prijs.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Info is puur speculatief en een verzameling van verschillende 'geruchten' die op Beyond3D bij elkaar zijn gezet. Andere sites hebben dit overgenomen als mogelijke 'waarheid'. Dit is al uitgebreid besproken in [rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 15[/rml], het topic dat bedoeld is voor dit soort geruchten. ;) Om precies te zijn werd het hier al voor het eerst naar voren gebracht: [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml], ongeveer 10 dagen geleden al.

Dus graag de speculaties beperkt houden tot dat topic, want anders krijgen we straks weer allerlei losse geruchtentopics. En in de first post staat de meeste info al vermeld. :7

[ Voor 18% gewijzigd door CJ op 26-02-2005 13:20 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Tis een fake imho. Op het plaatje hier zie je dat de kaart draait op een Pentium 5 @ 9,2 Ghz :
doet de geloofwaardigheid niet echt goed zou ik zeggen. Maarja, als de kaart wel echt zou zijn zou dat imo wel goed zijn voor de markt. Verhitte concurrentie = consument baat bij.

http://img99.exs.cx/img99/1985/x950xtpe7gj4gh.jpg
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.