Ik ben nu voor het eerst bezig met templates, vooral omdat ik vaak samen met een designer werk en dat dus makeljiker is zo.
Maar nu zit ik met een probleempje,
ik gebruik FastTemplate.
Ik heb de index.php:
De opgevraagde pagina doet zijn werk en genereerd dan de ouput in een statement: $content.
Maar als ik dus formulieren en dergelijke heb, die tussen de php enzo door zit, moet ik dat allemaal zo doen:
Is dat echt niet anders te doen?
Hoe doet de rest het?
Bas
Maar nu zit ik met een probleempje,
ik gebruik FastTemplate.
Ik heb de index.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?PHP session_start(); include("includes/config.php"); include("includes/url.php"); include("class.FastTemplate.php3"); $bestanden["index"] = "index.tpl"; $myTemplate = new FastTemplate("templates/standaard"); $myTemplate->define($bestanden); $myTemplate->assign("{TITEL}", $url_name); $myTemplate->assign("{STYLE}", "templates/standaard/style.css"); include($url); // De content haal ik op uit de aangevraagde file. (beveiligd uiteraard) $myTemplate->assign("{CONTENT}",$content); $myTemplate->parse("INDEX", "index"); $myTemplate->FastPrint("INDEX"); ?> |
De opgevraagde pagina doet zijn werk en genereerd dan de ouput in een statement: $content.
Maar als ik dus formulieren en dergelijke heb, die tussen de php enzo door zit, moet ik dat allemaal zo doen:
PHP:
1
2
3
| <?PHP $content .= "html van formulier"; ?> |
Is dat echt niet anders te doen?
Hoe doet de rest het?
Bas
[ Voor 11% gewijzigd door Scotix op 26-02-2005 11:37 ]