Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meerdere ADSL abonnementen op 1 telefoonlijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag: Is het mogelijk om twee verschillende ADSL abonnementen op 1 telefoonlijn aan te sluiten; bv. PlanetADSL en SpeedlinqADSL?

Onderbouwing: Ik heb nu een Chello kabelabonnement en mijn huisgenoot een Planet Internet ADSL verbinding. Mocht ik besluiten Chello te verlaten; dan heb ik geen andere kabelaanbieder ter beschikking en ben ik genoodzaakt mijn heil in het ADSL wereldje te gaan zoeken. Mijn huisgenoot heeft dus echter al ADSL op onze telefoonlijn. Daar zou ik dan graag nog een abonnementje op prikken als dat dus kan...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:09
kan niet.

Waarom niet samen een duurder abonnement nemen?

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:13

RC2

Resistance is futile

Kan niet, mee betalen en dan samen upgraden is dan een oplossing.

Who wants to life forever anyway...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Procyon for life schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:34:
kan niet.

Waarom niet samen een duurder abonnement nemen?
Prima oplossing lijkt me. Gewoon overstappen naar FAST en delen samen. Goedkoper kan niet lijkt me :)

Andere oplossing:

Op één koperlijn (dus twee aders) kan je één telefonie abonnement hebben en daarbij (met linesharing) één DSL verbinding.

Je kan natuurlijk wel op die woning nog een tweede telefoon aansluiting/abonnement afsluiten. Belbudget is voldoende voor een DSL verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 26-02-2005 11:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties! Ik zal er over nadenken; nu heb ik nl. 1Mbit upload en ik denk niet dat er een ADSL provider is die even 2Mbit upload aanbiedt. De meeste duurdere abonnementen zijn nl. 8/1 en ik ben nog geen 8/2 of 8/4 abo's tegengekomen.

Bij samenvoegen is nl. een budget van € 100,- ter beschikking: daar is wel wat voor aan te schaffen denk ik dan.

Reden voor deze ontwikkeling is te lezen in deze post: http://gathering.tweakers...message/22868458#22868458
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:24:
Ik kreeg na 76 GB op mijn Classic abonnement opeens een CAP op mijn lijn van Chello. Tot op dat moment had ik nog geen enkele waarschuwing ontvangen; niet bij 60% en niet bij 80%. Opeens zat ik dus op de 195% en was het zover.

Ik stuurde ze een mail dat ze me niet konden limiteren in mijn gebruik als ze me niet eerst gewaarschuwd hadden; maar daar werd op gereageerd met: "zie de algemene voorwaarden". Ik heb toen mijn pc uitgezet en goed de tijd genomen mijn moden 4x te resetten, met tussenpozen van 40 minuten. Daarna werkte alles weer goed.

Ik weet nu dus niet of ze mijn mail alsnog serieus namen en me mijn verbinding teruggaven omdat ze me niets konden maken, of dat er een fout zit in hun CAP-systeem.

Anyway, ik zit nu op 99625 MB gebruik op mijn Classic abonnement en met een beetje voorspellen kom ik t/m 28 februari op de 144 GB als ik continu blijft downloaden. Ik weet niet wat dan de concequenties zijn; ik heb niets fouts gedaan en alleen een mail gestuurd.

Heeft iemand hier overeenkomende ervaringen en/of tips, opmerkingen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:49:
Dank voor de snelle reacties! Ik zal er over nadenken; nu heb ik nl. 1Mbit upload en ik denk niet dat er een ADSL provider is die even 2Mbit upload aanbiedt. De meeste duurdere abonnementen zijn nl. 8/1 en ik ben nog geen 8/2 of 8/4 abo's tegengekomen.

Bij samenvoegen is nl. een budget van € 100,- ter beschikking: daar is wel wat voor aan te schaffen denk ik dan.

Reden voor deze ontwikkeling is te lezen in deze post: http://gathering.tweakers...message/22868458#22868458

[...]
ADSL met meer dan 1 mbit upload? Sinds wanneer kan dat? ;)
Ik denk dat je dan al snel aan komt bij SDSL als je dat zou willen.
Volgesmij kan je dan zelfs 16/2 mbit nemen.
Zou je wel even de prijzen moeten checken hoor, is erg duur denk ik.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11 10:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ADSL upload kan je bijna niet voor elkaar krijgen > 1 mbit. Er was laats wel melding van een modem router die twee breedbandverbindingen kon loadbalancen. Maar je kan geen twee ADSL verbinding nemen per lijn, dus zul je naar de kable moeten uitwijken.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:58:
[...]

ADSL met meer dan 1 mbit upload? Sinds wanneer kan dat? ;)
Ik denk dat je dan al snel aan komt bij SDSL als je dat zou willen.
Volgesmij kan je dan zelfs 16/2 mbit nemen.
Zou je wel even de prijzen moeten checken hoor, is erg duur denk ik.
S(GH)DSL gaat tot 2300/2300 verbindingen en alles wat lager ligt natuurlijk. ADSL (huidig) tot 8064/1024 waar geen enkele garanties worden gegeven op de snelheid zeker de upload is vaak tussen 704 & 896Kbps.

SDSL wordt soms nog wel eens 'gestapeld' tot één verbinding. Zo krijg je bijvoorbeeld 4096/4096 als je er twee samenvoegt. SDSL is een zeer prijzige techniek mede doordat ADSL meer een 'mainstream' product is geworden en die hardware vele malen goedkoper is. Tevens kan ADSL samen (linesharing) met voice (PSTN of ISDN) en is SDSL altijd dedicated.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 26-02-2005 17:33 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 06:33
Zoals de andere reacties al aangaven is het niet mogelijk om op dezelfde telefoonlijn 2x ADSL te nemen. Wat wel mogelijk is, is uiteraard ADSL via een tweede lijn te nemen. Wanneer je in het BBNed gebied woont, kun je bijv. terecht bij tweakdsl.nl, internet-land.nl etc. etc. ZONDER dat je een KPN-abonnement hoeft te nemen. Afhankelijk van de snelheid van de verbinding betaal je niets tot ong. 9 euro per maand extra voor de zgn. kaal-koper-lijn (lijn zonder spraak).

Vanaf volgende maand is dat -als de planning goed gaat- ook mogelijk via de KPN-providers. Nu is het al mogelijk met DirectADSL van KPN - dus ADSL op een lijn ZONDER spraak.

Bij de hoogste snelheden heb je meestal geen extra kosten voor de lijn, bij de lagere snelheden dus wel.
Pagina: 1