Hallo,
Ik heb juist een nieuwe pc in elkaar geflanst en een dvd sata en een seagate sata erbij gestoken:
Hallo,
Ik heb mijn AV8 geinstalleerd in mijn pctje...
Specs:
AV8 939 socket
AMD Atholon 64 3500+
XFX GeForce 6800 Ultra 266 DDR2 AGP
Seagate sata 200GB
dvd lezer SATA
ook nog 1 GB PC3300 333mhz ram stick
mijn voeding weet ik niet veel van maar het is de standaard uit mijn antec sonata->
GEEN FLOPPY
Power Supply 380Watt TruePower
Single fan design
ATX 12V for AMD™ & Intel® systems
Fenomeen:
Wel, alles gaat normaal ram check etc etc
Maar dan krijg ik het bericht: BOOT DISK FAILURE, PLEASE INSERT SYSTEM DISK
Ik kijk effe in m'n bios:
1st boot device: FLOPPY
2nd " " : CDROM
3rd " " : HARDDISK
Ok alles netjes dus... Misschien is mijn cdtje van WinXP vuil... Maak schoon en test het zelfs in een andere pc waar het wel lukt -> Cdtjes ok
Dus zit ik nu met de veronderstelling dat hij niet gaatkijken bij mijn dvd... Ik bekijk of er iets mis is met mijn hdd -> ik zie daar 3 stekkertjes staan, sata stroom, sata connector en iets dat lijkt op een jumper stekkertjes, maar niet 100% zker of het jumpers zijn want er staan geen op.. Wat is dit? een extra stroom toevoer mss?
Misschien moet je iets anders doen in bios? mss is het geen cdrom, maar ik heb al meerdere geprobeerd en ze werken allemaal niet...
Groetjes
Francis
Ik heb juist een nieuwe pc in elkaar geflanst en een dvd sata en een seagate sata erbij gestoken:
Hallo,
Ik heb mijn AV8 geinstalleerd in mijn pctje...
Specs:
AV8 939 socket
AMD Atholon 64 3500+
XFX GeForce 6800 Ultra 266 DDR2 AGP
Seagate sata 200GB
dvd lezer SATA
ook nog 1 GB PC3300 333mhz ram stick
mijn voeding weet ik niet veel van maar het is de standaard uit mijn antec sonata->
GEEN FLOPPY
Power Supply 380Watt TruePower
Single fan design
ATX 12V for AMD™ & Intel® systems
Fenomeen:
Wel, alles gaat normaal ram check etc etc
Maar dan krijg ik het bericht: BOOT DISK FAILURE, PLEASE INSERT SYSTEM DISK
Ik kijk effe in m'n bios:
1st boot device: FLOPPY
2nd " " : CDROM
3rd " " : HARDDISK
Ok alles netjes dus... Misschien is mijn cdtje van WinXP vuil... Maak schoon en test het zelfs in een andere pc waar het wel lukt -> Cdtjes ok
Dus zit ik nu met de veronderstelling dat hij niet gaatkijken bij mijn dvd... Ik bekijk of er iets mis is met mijn hdd -> ik zie daar 3 stekkertjes staan, sata stroom, sata connector en iets dat lijkt op een jumper stekkertjes, maar niet 100% zker of het jumpers zijn want er staan geen op.. Wat is dit? een extra stroom toevoer mss?
Misschien moet je iets anders doen in bios? mss is het geen cdrom, maar ik heb al meerdere geprobeerd en ze werken allemaal niet...
Groetjes
Francis