Toon posts:

[BIOS] Detecteert dvd sata niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb juist een nieuwe pc in elkaar geflanst en een dvd sata en een seagate sata erbij gestoken:

Hallo,

Ik heb mijn AV8 geinstalleerd in mijn pctje...

Specs:

AV8 939 socket
AMD Atholon 64 3500+
XFX GeForce 6800 Ultra 266 DDR2 AGP
Seagate sata 200GB
dvd lezer SATA
ook nog 1 GB PC3300 333mhz ram stick
mijn voeding weet ik niet veel van maar het is de standaard uit mijn antec sonata->
GEEN FLOPPY

Power Supply 380Watt TruePower
Single fan design
ATX 12V for AMD™ & Intel® systems

Fenomeen:

Wel, alles gaat normaal ram check etc etc
Maar dan krijg ik het bericht: BOOT DISK FAILURE, PLEASE INSERT SYSTEM DISK
Ik kijk effe in m'n bios:
1st boot device: FLOPPY
2nd " " : CDROM
3rd " " : HARDDISK

Ok alles netjes dus... Misschien is mijn cdtje van WinXP vuil... Maak schoon en test het zelfs in een andere pc waar het wel lukt -> Cdtjes ok

Dus zit ik nu met de veronderstelling dat hij niet gaatkijken bij mijn dvd... Ik bekijk of er iets mis is met mijn hdd -> ik zie daar 3 stekkertjes staan, sata stroom, sata connector en iets dat lijkt op een jumper stekkertjes, maar niet 100% zker of het jumpers zijn want er staan geen op.. Wat is dit? een extra stroom toevoer mss?

Misschien moet je iets anders doen in bios? mss is het geen cdrom, maar ik heb al meerdere geprobeerd en ze werken allemaal niet...

Groetjes

Francis

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je hebt geen diskettestation, maar je hebt hem wel als 1e boot device staan? Schakel die eens uit als boot device en probeer het dan nog eens.
In de POST staat altijd welke apparaten er gevonden worden door je computer. Ziet hij gewoon netjes je DVD speler en en HDD daar?
Staat in je bios niet toevallig RAID ingeschakeld voor SATA? Zo ja, dan moet je deze uitschakelen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
- RAID uit
- als ik boot met 2nd and 3rd disabled and first cdrom lukt het ook niet
- ide's vindt ie niet, maar ik heb er ook geen, bij post zie ik enkel ram, maar alles is daar inorde
- na post screen zie ik wel een raid schermpje om het instellen (druk op tab), en daar heeft hij 2 devices

sata_01 vreemd nummerke
sata_02 DVD Plextor

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-03 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dan lijkt het er toch op dat je RAID aan hebt staan. Als je RAID uit hebt staan dan hoort het RAID schermpje niet te komen. Kijk eens in je handleiding of er niet toevallig een jumper voor is. En kijk ook eens op de website van MSI of er niet toevallig een nieuwere bios beschikbaar is.
In zeer zeldzame gevallen wil een bios nog wel eens aangeven dat iets uit staat terwijl het eigenlijk aan staan. Zet in je bios RAID eens aan, computer uit, computer aan, en zet RAID daarna weer uit. Dan weet je zeker dat RAID uit moet staan.
Zolang je echter nog het schermpje bij het opstarten krijgt dat je op een toets moet drukken om in je RAID instellingen te komen staat je RAID gewoon aan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
ok

extra info:

Primary Master none
slave none
secondary none (beiden)

dus alles none...

Als ik op bij raid op tab druk dan krijg ik te zien dat er geen raid is ofzo

Verwijderd

Topicstarter
and thank you,

you earn a kiss

Hierbij opgelost
vreemdwel dat bij m'n hdd slechts 140000 mb stat ipv 200 GB :'(

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:05

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:36:
and thank you,

you earn a kiss

Hierbij opgelost
vreemdwel dat bij m'n hdd slechts 140000 mb stat ipv 200 GB :'(
gewoon even low level format doen. dan is dat meestal wel opgelost..

Bl44t

Pagina: 1