Toon posts:

Asus A8N-SLI bluescreen driver irql not less or equal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik krijg met mijn net nieuwe pc de volgende melding:

Driver irql not less or equal...

Onderaan staat niet 1 of andere bestand weergegeven wat het kan veroorzaken, wel de volgende geheugen code "0x0000000D1 (0x00000000,0x000000002, 0x0000000008,0x0000000000)

Waar zou het aan kunnen liggen :

Config :

A8N SLI Deluxe
2x Gigabyte 6800GT
2x 512 Kingston Pc400
2x 120GB MAxtor RAID 0

misschien de voeding van een onbekend merk van 400W ???

Ik heb de bios upgedated, nieuwe Nforce drivers opgehaald bij Nividia.

Vreemde opmerking : Wanneer de stekker uit de voeding is gehaald kun je 9 van de 10x ervan uitgaan dat de bleu screen tevoorschijn komt. Na de eerste bleuscreen gaat hij 9 van de 10x keer goed door met straten. dus als de stekker erin blijft doet de pc het meestal goed, ook bij het opstarten.

Moment van het bleu screen : net voor de Windows LOGO.

Als hij opgestart is kun je uren gamen e.d. Ook heb ik burn-in test, PM95 test en memtest gedaan, met alles geeft de pc aan dat er geen problemen zijn.

Ben er al de hele week mee bezig, maar kom er niet uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Probeer het eens met 1 reepje geheugen, werkt dat niet probeer dan het andere reepje geheugen.
Als je nog meer verschillende geheugenmodules hebt liggen zou je die ook 1 voor 1 kunnen proberen.

Tevens kan het ook aan de PSU liggen zoals je al aangaf. Zeker omdat je een 6800GT in SLi hebt staan is het belangrijk dat je een goede PSU hebt. Overweeg dus een nieuwe voeding van een goed merk á la Tagan, Enermax, Antec e.d.
Minimaal 400W is dan geen overbodige luxe.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
[rml][ XP] BSOD's na SP2 bij en na afsluiten*[/rml]
Ik krijg die error ook altijd bij het afsluiten van xp.
Grappig detail is dat ik het niet heb als ik voor het afsluiten Thief 3 speel, dan sluit de pc wel af.
De oorzaak ligt volgens mij bij de combinatie nforce en xp sp2 (ik heb een nforce 2 met de 5.10 drivers).
Alles werkt immers goed zonder sp 2.
Dus misschien kan je dat eens proberen (verse install zonder sp2, desnoods op een andere partitie).

Verwijderd

Topicstarter
Heb er een 550W voeding in gedaan van Chieftec, maar toch dezelfde problemen,

Ga maar eens een install doen zonder SP2.

Suggesties voor andere oorzaken zijn altijd welkom B)

Ps: Geheugen is het zeker niet, heb hem ook 1 voor 1 geprobeerd en nog steeds dezelfde problemen. Krijg toch het vermoeden dat het te maken heeft met SP2.

Iemand anders nog slechte ervaringen met SP2 ?

Verwijderd

Ik heb op mijn ASUS A8N-SLI ook last van BSOD's en bevriezingen gehad. Toen ben ik een andere netwerkkaart gaan gebruiken dan degene die onboard zit, sindsdien (vooralsnog) geen crashes.

offtopic:
Volgens mij is dat bord gewoon een beetje door de productie heen geragd om het zo snel mogelijk op de markt te krijgen als eerste SLI-bord. Hopelijk komt alles uiteindelijk op z'n pootjes terecht met bios-updates etc.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je zou deze ook nog eens kunnen bekijken, hoewel het niet precies hetzelfde probleem was:
[rml]Henk007 in "[ Probleem] PC gaat rebooten na installer..."[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen weer getest en ja hoor weer hetzelfde probleem.

Vreemd is dat de pc dit waarschijnlijk doet wanneer hij een hele poos uit staat, bv s'nachts.

En kan dit ook te maken hebben met de Nvidia Firewall, terwijl ik het systeem nog niet op internet heb aangesloten ?

En waar kan ik dit uitschakelen, bij apparaatbeheer kan ik niks vinden mbt firewall en ook iet bij software.

Zou het ook te maken kunnen hebben dat ik de raid 0 met Nvidia Raid heb gemaakt en niet met die silicon ? Ik heb trouwens op die andere (zwarte) sata aansluitingen 1 sata harddisk aangesloten.

Begin er knetter van te worden !

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 09:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik het zeker.

Waneer de pc een hele poos niet aan gestaan heeft dan krijg ik de bleuscreen.

Waneer de pc tot 3 uur stil staat dan start hij zonder problemen op.

Gisteren hele dag getest en gegamed, alles ging goed...totdat ik vanmorgen de powerknop indrukte..bij de Windows logo kreeg ik de bleuscreen.

Ik denk niet dat het iets specifieks voor de A8N SLI is....weet iemand wat het kan zijn....

Ik denk zelf aan een transistor op het moederbord die defect is.......

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Weet niet zeker of dit het is maar er kunnen problemen (conflicten) ontstaan met de Forceware drivers van Nvidia in combinatie met een Athlon 64. Zie [rml][ Probleem] PC gaat rebooten na installeren 6600 GT drivers[/rml] , de oplossing staat bijna onderaan die pagina. Je moet dan iets in je boot.ini aanpassen. Zie ook http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=182&st=0 . Mocht je je boot.ini niet kunnen aanpassen of vinden tik dan dit "attrib c:\boot.ini –s –h –r" in in uitvoeren. Dan komt het filetje boot.ini tevoorschijn op je c schijf en kun je het aanpassen. Ik hoop dat je er uit komt en dat dit werkt voor je.

Hallo

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
mach2 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:18:
Weet niet zeker of dit het is maar er kunnen problemen (conflicten) ontstaan met de Forceware drivers van Nvidia in combinatie met een Athlon 64. Zie [rml][ Probleem] PC gaat rebooten na installeren 6600 GT drivers[/rml] , de oplossing staat bijna onderaan die pagina. Je moet dan iets in je boot.ini aanpassen. Zie ook http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=182&st=0 . Mocht je je boot.ini niet kunnen aanpassen of vinden tik dan dit "attrib c:\boot.ini –s –h –r" in in uitvoeren. Dan komt het filetje boot.ini tevoorschijn op je c schijf en kun je het aanpassen. Ik hoop dat je er uit komt en dat dit werkt voor je.
Dat zeg ik in mijn eerdere post dus ;)
Maar het is geen wondermiddel voor alle vastlopers hoor.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

ik heb deze foutmeldiong heel vaak gehad.
na enig uitzoekwerk dmv minidump bestanden analyseren bleek het door de nforce firewall te komen.
deze heb ik vervolgens uninstalled en nu werkt alles na behoren al enkele weken.

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:23
Ik heb ook dezelfde fout melding gehad en heb me destijds helemaal rot gezocht naar het probleem. Werkte toen in een PC winkel, dus ik had de mogelijkheid om alles te vervangen, maar zelfs daarmee was het probleem niet opgelost.

Achteraf bleek het aan de driver te liggen van de raid controler. Het moederboard wat ik toen had was een Gigabyte 8KNXP met een Intel Raid Controler.

Misschien een tip voor thuis om de driver te updaten :) Nadat ik de drivers gedownload had van de intel site waren mijn problemen opgelost. De drivers van de gigabyte site gaven hetzeflde probleem!

Give it a try! :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt opgelost, blijkt inderdaad aan de drivers van Raid controller van Silicon te liggen.

Heb hem nu op de Nvidia Raid draaien en loopt als een zonnetje.

_/-\o_
Pagina: 1