Toon posts:

[Ghost 8.2] Changing logon settings to virtual partition...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
... failed. :(

Ik ben hier al enkele dagen bezig met het opzetten van een backup-systeem in een bedrijf. Hiervoor gebruik ik Symantec Ghost 8.2, waarvan alleen de backup-regimes gebruikt worden. De omgeving waarin het backup-systeem moet gaan functioneren bestaat uit drie Windows 98 en drie Windows XP machines. Op de Windows 98 machines heb ik geen enkel probleem, dat werkt gewoon prima. Ik krijg echter op de Windows XP machines iedere keer de melding Changing logon settings to virtual partition failed.

Via de gedetailleerde foutmelding kwam ik erachter dat hij de verkeerde template (Dos driver) gebruikte, dus na veel proberen heb ik dit opgelost. Nu krijg ik echter de melding Failed to reboot client to recovery partition (ook behorende onder Changing logon settings to virtual partition failed).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52693/full.jpg

Ik heb wederom zitten schuiven met verschillende drivers. Bovendien ben ik begonnen met een RamDisk, in de hoop dat het hiermee opgelost zou zijn. Echter, alle XP machines blijven steeds hangen bij Changing logon settings to virtual partition failed, specifiek bij Failed to reboot client to recovery partition.

Via de knowledgebase van Symantec heb ik alle dingen, die daar vermeld staan bij deze algemene melding, geprobeerd.

Toevallig hebben alle XP machines onboard LAN in gebruik en de Windows 98 machines losse LAN-kaarten. Ik denk niet dat het hier mee te maken zal hebben. Ik heb alle Windows XP machines voorzien van de bijgeleverde cliënt-software, geinstalleerd op de RamDisk. Ben ik met RamDisk wel goed op weg, maar heb ik iets verkeerd ingesteld of geïnstalleerd? Of is er iets anders dat ik over het hoofd zie? Een Windows XP instelling bijvoorbeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer maandag, weer een kans om het systeem aan de gang te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, morgen mag ik weer aan de slag. Ik wil het erg graag afsluiten, want ik wordt er zo langzamerhand gaar van.

Iemand?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom probeer je niet even je vermoeden over de losse netwerkkaarten te bevestigen door in de xp machines een losse netwerkkaart te doen?

Verder lijkt het mij raadzaam om contact op te nemen met Symantec zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit wat in, ik zal morgen meteen even wat proberen met losse kaarten. Ik probeerde het voorheen ook, maar toen wou de WOL niet werken, omdat die alleen op de onboard zat. Ik kan in ieder geval even handmatig de computers inschakelen om te zien of het aan de onboard LAN ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Met een losse netwerkkaart werkt het prima, zonder ook maar iets aan de standaard instellingen te hebben veranderd. Dat kan twee dingen betekenen:

1. Ik heb bij de onboard NIC de verkeerde driver geselecteerd.
2. Onboard NIC's werken niet met Ghost.

Eerlijk gezegd denk ik dat in mijn geval de verkeerde driver geselecteerd is. Ik kan in ieder geval zeggen dat het geen verkeerde instelling in Windows XP is. Het probleem is dat ik de onboard NIC wel moet gebruiken, anders heb ik geen WOL.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:58:
Eerlijk gezegd denk ik dat in mijn geval de verkeerde driver geselecteerd is. Ik kan in ieder geval zeggen dat het geen verkeerde instelling in Windows XP is. Het probleem is dat ik de onboard NIC wel moet gebruiken, anders heb ik geen WOL.
Waarom zou met een gewone netwerkkaart geen WOL mogelijk zijn dan?

Op de meeste moederborden die ik ken zit een WOL ingang om met een kabeltje te worden verbonden naar een netwerkkaart. Als dat ook zo is bij jou ben je klaar :).

Verwijderd

Topicstarter
Dat is bij mij dus niet zo. :) De onboard NIC ondersteund WOL via PME (in de southbridge). Verder is er geen losse WOL functie op het moederbord. Anders had ik die zeker weten wel gebruikt, dan was al dit gedoe ook niet nodig geweest.

Edit: Als het mogelijk is om een losse WOL NIC zo te gebruiken dat hij WOL wel gebruikt op een moederbord die dat niet rechtstreeks ondersteunt, hoor ik dat graag.

Edit 2: Ik ben er nu zeker van dat het ligt aan de template die hij voor de virtuele partitie gebruikt. Het is dus de vraag hoe ik deze correct instel dat hij juist wordt gebruikt. Met behulp van de knowlegde-base bij de 8.x versie kom ik er in ieder geval niet uit.

Edit 3: Naar mijn weten heb ik nu de juiste combinatie van instellingen te pakken, maar nu blijft hij hangen na het starten van PcDos bij:
Starting PC DOS...

IBM Protocol Manager Version 2.1
MAC/DIS to Packet Driver converter loaded. Version 1.18
Copyright 1991 FTP Software, Inc. All rights reserved.
Portions Copyright(c) 2000 Symantec Corporation

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee wat te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een stukje verder doordat ik de drivers in de template map van Ghost heb geplakt. Nu blijft hij echter hangen in Pc Dos, met als resultaat een client time-out. Hieronder een foto, waarop te zien is wat er allemaal geprobeerd wordt. Tijdens het gehele laden vooraf is er geen enkele error te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53578/full.jpg

In de driver map zit een PDF, waarin exact staat beschreven hoe ik de driver gebruik voor Ghost, maar daar wordt uitgegaan van een opstartdiskette. Bovendien mist er in mijn geval een bestand, himem.sys genaamd. Deze moest ik apart veranderen in de CONFIG.sys van de template.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een andere XP machine met een andere inhoud aan de praat gekregen, puur door daar met de template te hebben gespeeld. Qua XP-instellingen verschilt deze niet met deze betreffende machines, dus het is puur een template kwestie.

Iemand tips?
Pagina: 1