Processor valt niet in de socket

Pagina: 1
Acties:

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 15:26
Mijn duron heeft een pin die, bijna niet zichtbaar maar toch ietsje scheef staat.
Hij valt hier door niet mooi in de socket, ik denke wel dat ik hem makkelijk door kan drukken, maar durf het eigenlijk toch niet. Kan ik de pin buigen?

Of de proc terug sturen?

Verwijderd

Ik heb een keer met een socket 7 processor de pinnetjes terug moeten buigen.

Verwijderd

Het is beter om even terug te gaan met die proc, want je stel je voor je buigt hem terug en hij breekt per ongeluk af.:'(

Verwijderd

HAd ik laatst ook bij een vriend van me, hij heeft een duron 750 en ik heb die pinnetje gewoon voorzichtig teruggebogen met zo'n stukje blik wat je achter in je kast kan schroeven wanneer je een kaart verwijdert en er een gat ontstaat.(juiste benaming weet ik niet). Als je het voorzichting doet gebeurt er weinig, als er een pin onder een hoek van 45 graden staat t.o.v. oppervlak onderkant cpu, zou ik hem terugsturen want dan zou hij weleens kunnen breken.
Succes!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
En als ie afbreekt teruggaan en zeggen dat ie niet werkt en je niet weet waarom.. >:)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 15:26
Ik heb 'm maar verbogen
en hij .........past
Sjee, zucht.

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 21:41 schreef Biosphere het volgende:
Ik heb 'm maar verbogen
en hij .........past
Sjee, zucht.
psies, je bent toch een Tweaker :)
Als je niet eens een pinnentje recht zou kunnen tweaken :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Toen ik zo'n 4 jaar geleden de PC bouwde waar ik nu dit bericht op zit te tikken, kostten de betreffende 2 processoren (Pentium Pro 200 MHz) nog DM 1250 per stuk (liever UNIX, maar als ik M$ moet, dan NT op een multi-processor-systeem).

Ik had ze, in tray, naar mijn werk meegenomen voor een paar mede technisch geinteresseerden, en een handigerd trilde met zijn handen toen hij de tray vasthad, en beide processoren vlogen een paar meter door de lucht en maakten een niet echt zachte landing.

Ik heb bij elkaar meer dan 80 pinnetjes moeten rechtbuigen voordat ik mijn nieuw gebouwde PC kon gaan aanzetten, en ik werk er nog steeds mee ! Fijn tangetje, goed licht, anti-statische ondergrond en bijbehorend armbandje, rustige muziek en niet haasten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
kromme poten kan je prima terugbuigen met een pincet. Wel voorzichtig doen dat ze niet breken natuurlijk. Ik heb ook eens een socket7 processor gehad met wel 20 of 30 kromme poten. Ging ook goed.

Catch a smile out there!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Ha Alex... Wie is die 'vriend' van jou met z'n Duron 750???? Zeker iemand uit Groningen???

En die pootjes moet je gewoon voorzichtig terugbuigen (zijn redelijk flexibel). Meestal gaat het hier toch om de buitenste pootjes (behalve als je te werk gaat als MVdeJong ;)) en deze kun je prima zonder pincet o.i.d. terugbuigen en alsnog de processor in het socket plaatsen... Mijn oude K6/2 550 had ook twee kromme en deze loopt nog steeds :Y)

Jaap

Pagina: 1