Toon posts:

[apache] van buiten benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Apache werkt, MySQL werkt, PHP werkt.

Waarom zeg ik dit? Ik heb een hele site die het onder localhost prima doet.

Heb op mn router NAPT insteld unspecified ip:80 naar intern 10.0.0.150:80

Heb Zonealarm er maar even afgegooid.

Wanneer ik mn externe ipadres in mn browser intype firefox/ie, dan timed hij uit en zie ik niet. localhost, 10.0.0.150 doen het wel.

Schijnbaar staat mijn deurtje niet ver genoeg open. Maar waar zit de knip? Kan iemand me helpen?

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Begrijp ik het goed als je vanuit je thuis netwerk (10.0.0.150) probeert naar je eigen externe ip-adres te gaan?

Als je dat wil dan kan dat (in 9 van de 10 gevallen) niet. Dan moet je dat vanaf een ander ip-adres doen.

Dus gewoon iemand anders vragen om te kijken of het werkt of zelf vanaf een andere locatie proberen te bereiken.

Verwijderd

Als ik naar je IP ga waarmee je deze post gedaan hebt, in m'n browser, timed de boel ook out. Zelfs niet pingbaar. Heb je niet de XP firewall aan staan of zo?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:58

jotheman

Was like that when I got here!

Je kunt een voorkeursnetwerk instellen in de config van apache. Daar moet je externe ip/netwerk staan, niet je interne. Heb 't ook al eerder gehad, vrij algemeen...

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
omdat het een vrij algemene vraag is, staat hij ook in software algemeen :-)

Waar stel ik trouwens die site precies in. Ik zie allemaal dingen als listen, virtual server, etc.

Dat je me trouwens niet kon pingen, was omdat ik de computer uit had gezet toen ik naar bed wilde. Ik zal hem nu aan laten staan, dus als iemand zo vriendelijk wil zijn.

10.0.0.150 is mijn interne IP. dombu017.speed.planet.nl is het externe adres. Ik probeer mijn webserver te testen door dit in mijn browser, op de 10.0.0.150 compuer in te typen.

Verwijderd

kan niet pingen of er op komen via IE.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:14
ik kan het ook niet benadeen ,ook niet pingen. heb je port 80 TCP geforwared? of UDP? ofallebei?

Verwijderd

of staat de instelling nog op 8080?

Verwijderd

Topicstarter
heb in httpd geen verwijzingen staan naar 8080

heb in de napt van mijn router 80 udp toegevoegd (80 tcp stond er dus al)

En vrijwel meteen daarna begon Zonealarm te zeuren dat apache verbindingen van buiten wilde accepteren. YEAH!

Ik kan nu dombu017.speed.planet.nl in mijn adresbalk invoeren. Hij timed alleen uit. En dan dus niets meer...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog één ding, als ik in de log van Zonealarm kijk. Zie ik dat Apache weer toegang vroeg. Als ik de details daarvan opvraag zie ik als portnummer 3500 staan??

Dus source IP: 10.0.0.150:3500
en verderop de Destination IP is leeg?

Dat verbaast me, wat betekent dat?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:14
dat is een dataverbinding naar iemand die je webserver bekijkt.. geef apache gewoon de vrije ruimte..

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gedaan, maar nog steeds lijkt mijn website van buiten niet bereikbaar.

Als ik google op voorkeursnetwerk apache vind ik niets. (nuttigs)

Verwijderd

Topicstarter
heb verder zitten te pielen, maar niets. Dit is behoorlijk frusterend. Heeft niemand een clue waar het te zoeken?

Verwijderd

ga eerst maar eens alles op je gemak doorlezen aan howto's enzo
ga de config file van apache goed bekijken, en probeer het goed begrijpend te lezen.
ga daarnaast ook de modem instellingen eens opzoeken in het boekje of via inet, en dan kom je er wel uit.
ik kon als linux noob binnen twee weken en complete samba/email/webserver opzetten die ook nog veilig is door gewoon goed te lezen, en te proberen.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:03
ik kom er wel op hoor via deze: dombu017.speed.planet.nl

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
@dutchtubby: lekker bijdehante start reply. dat jij die server in de lucht zet, chapeau. dat had ik trouwens in twee dagen voor elkaar. mn eerste post was om 03.30 AM dus en dat was niet omdat ik na het gamen dacht, ik zal got nog even bevuilen...

@diehard889: doet hij het nu nog, en zo ja, hoe type je dat dan in? ik was net met de configs aan het sleutelen, namelijk
Pagina: 1