Toon posts:

[XP] Nonpresent devices in XP na herstart van XP*

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik weer.... :(

Ik heb twee netwerkkaarten die mijn spiksplinter nieuwe systeem niet pakt (1 pci en 1 onboard) en pci geluidskaart.

*verhaal:
Het systeem is volledig getest door een zeer bekende computerwinkel in NL, de pc was daar namelijk terug geweest omdat het moederbord kapot bleek te zijn, deze is vervangen en door hun getest en alles zou perfect werken...

echter, ik heb de pc zojuist weer opgehaald bij de computerwinkel, ik kom thuis en start de computer op... gaat nog goed, ik kijk bij hardware > apparaatbeheer en zie dat alles netjes gedetecteerd staat!
Ik herstart de pc nog een keertje om er zeker van te zijn dat alles werkt, en ja hoor hij komt al wat trager in windows en geeft bij hardware > apparaatbeheer op de bovengenoemde apparaten allemaal conflicten (geel uitroepteken) aan! zomaar ineens, na een simpele nette restart van XP.

Nog maar een keertje restarten, en ja nog erger, nu zijn de apparaten die net nog een conflict hadden foetsie.... nog een paar keer gerestart maar dat maakt niets meer uit. :(

Wat ik eigenlijk 100% zeker weet is dat er geen sprake is van een defect apparaat of mobo, het is namelijk nieuw en bij de winkel getest.
Nu heb ik via microsoft.com (troubleshoot) er voor kunnen zorgen dat de apparaten die dus helemaal verdwenen waren via "verborgen apparaten weergeven/show hidden devices" weer te zien zijn, maar dan wel als "nonpresent device" wat inhoud dat ik WEL kan zien dat die apparaten in de computer zitten, maar NIET 'geconnected' zijn. Ik kan ze nu dus wel allemaal zien maar als een apparaat dat niet geconnected zit, en er verder dus ook niks mee kan! :?

Heeft iemand enig idee hoe ik de nonpresent devices in mijn apparaat beheer wel door XP kan laten herkennen? hoe moet ik hiermee verder? hopelijk kan iemand mij verder helpen en hopelijk dit probleem oplossen. ;(

Bedankt.. (het is veel tekst maar zo is het wel duidelijk, toch?)

Verwijderd

Veel tekst. Zoek je niet gewoon de optie "Verborgen apparaten weergeven" in "Apparaatbeheer"?

Verwijderd

Begin maar eens met het geven van de specs, wat voor hardware zit er allemaal in, wat geeft conflicten/verdwijnt. Merken, types... welk PCI slot wordt gebruikt.

/gokmode
Eerste gevoel gaat naar de stroom voorziening, statische vloerbedekking waar de PC op staat...
/gokmode

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik schaaf je topic titel nog eventjes iets bij :)
Verder - je zal inderdaad iets concreter moeten worden wat betreft welke devices bijvoorbeeld een geel uitroepteken hebben gekregen e.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
Syst. Specificaties zijn:

AMD 64 3200
Asus A8N-SLI Deluxe
2x Kingston HyperX (pc3200) 512 MB - DDR400
200gb Maxtor DiamondMax 10
Leadtek GeForce PX6600GT TDH 128mb
Terratec PurePower 480w voeding

Op dit moederbord zitten twee onboard netwerkkaarten, waarvan hij er maar 1 kan zien.
Verder zit er een pci netwerkkaart van Realtek in en een Terratec Aureon 7.1 pci geluidskaart.
Bovenstaande zit hij dus ineens niet meer... (nonpresent)

Het probleem is echter vergroot, ik had al een volledige schone XP installatie opstaan met de laatste updates en service packs en ben via de nieuwe pc naar dit topic gegaan om te kijken of er al reacties zouden zijn. Ik was al bezig met het typen van een reply (deze) en ineens kan ik niet meer typen en reboot de pc, zomaar ineens?
Toen het systeem gereboot was, wat wel gewoon lukte weer het internet op voor 10 minuten maar geen last meer van gehad, maar toch hoort zo'n spontane reboot niet te gebeuren... :(

Toen heb ik maar besloten om XP er compleet nieuw op te zetten. Het wordt echter nog erger... tijdens de XP installatie geeft hij telkens foutmeldingen dat hij een bepaald bestand niet kan vinden (dit is telkens weer een ander bestand), aangezien ik wel al een quickformat heb kunnen doen via de installatie staat er dus zoiezo geen besturingssysteem meer op.
Ik heb al tig keer de XP installatie geprobeerd maar telkens weer een willekeurig bestand die hij niet kan vinden. het kan ook niet aan de cd liggen aangezien het een goede cd is die het altijd gedaan heeft en ik ook een tweede installatie cd van XP heb liggen die ook perfect werkt en ook daarop telkens fouten...

De huidige status is dus nu dat ik niet eens meer een besturingssysteem (XP) op de computer kan zetten en ik helemaal niet verder kom..
De pc pakt trouwens af en toe niet eens de boot cd, dan zegt ie gewoon NTDLR onbreekt en kom je helemaal niet verder, er is dus serieus iets mis, in de bios staat ook alles goed.

De pc is zelfs volledig getest door die bekende computerwinkel, 'dagen lang' en 'extra nauwkeurig', aangezien er al extra gewacht moest worden op de pc.. en dan heb je dit.. :(

Heeft iemand nog suggesties? :| ...bedankt

*pc staat trouwens niet op een vloerkleed ofzo (statisch).

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een hele nieuwe computer.. heeft niemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens je geheugen getest? Begin daar eens mee - www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:25:
Heb je al eens je geheugen getest? Begin daar eens mee - www.memtest86.com
Ja het geheugen is getest (www.memtest86.com) en geeft geen enkele fout.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je al geprobeerd je bios te flashen, daarna je hd te low-level formatten en dan opnieuw installeren.
Kijk dan eens ;)
Stop dan gelijk al je hardware erin die je er uiteindelijk in wilt hebben..

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:01:
Heb je al geprobeerd je bios te flashen, daarna je hd te low-level formatten en dan opnieuw installeren.
Kijk dan eens ;)
Stop dan gelijk al je hardware erin die je er uiteindelijk in wilt hebben..
Even wat info opgezocht vanaf tweakers over low-level formatteren (http://www.tweakers.net/reviews/151/6) :
"formatteren wordt gebruikt voor twee totaal verschillende processen, namelijk low-level formatting en high-level formatting. Met die eerst vorm van formatteren heeft de consument niets te maken, dit gebeurt al in de fabriek. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat het magnetisme van de harde schijf op orde komt. Als de HD net gemaakt is, bestaat ie namelijk uit een enorm aantal magnetische velden, veroorzaakt door de ijzeroxide-laag die op de schijf zit. Bij de low-level format worden de magnetische velden goed gezet en wordt er op de schijf een indeling gemaakt. Hierbij wordt de schijf in tracks (�rondlopende paden�), sectoren (512 bytes) en cilinders (een aantal tracks samen) onderverdeeld.
In sommige BIOS�en zit een format-optie, die deze low-level format probeert uit te voeren. Het is zeer af te raden om deze mogelijkheid te gebruiken als je een redelijk moderne schijf hebt (EIDE). De low-level format van het BIOS is namelijk bedoeld voor erg oude schijven (MFM en RLL) en zal hierdoor je mooie nieuwe schijf zonder pardon vernietigen en er dus prullenbakvulling van maken! Niet doen dus."

Ik heb zelf nog nooit een LLF uitgevoerd en na dit stukje te hebben gelezen lijkt het me geen goed idee?

Bios heb ik nog niet geflashed.. ik zal dat nog kunnen proberen.

• HyperDevil
Ooh nou ik LLF tientallen schijven per week en ik heb nergens last van, nooit 1 terug gekomen doordat hij kapot is gegaan daardoor! (gewoon gelul dus)

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:01:
Ooh nou ik LLF tientallen schijven per week en ik heb nergens last van, nooit 1 terug gekomen doordat hij kapot is gegaan daardoor! (gewoon gelul dus)
Bios zojuist geflashed naar de laatste stabiele bios versie, maar ik krijg nog steeds fouten bij het installeren van XP (had ik ook wel verwacht), dus ik denk dat ik inderdaad zo'n LLF moet doen..

Mijn schijf is een DiamondMax 10 S-ATA 200gb. Waar kan ik LLF software downloaden? Op de site van Maxtor zag ik zowel "MaxBlast" als "PowerMax" staan... bedankt.

• HyperDevil
Je moet met 1 van die 2 booten met een dosflop, ik denk Powermax maar niet zeker.
Met die tool kan je dan een LLF doen.

Verwijderd

Topicstarter
Net klaar met de LLF en deze is succesvol gegaan. Echter met het opnieuw proberen op te zetten van XP geeft hij opnieuw willekeurige bestanden aan die hij niet kan vinden... (nogmaals, ik weet zeker dat ik twee goede XP cd's heb welke beide altijd gewerkt hebben).

Wat kan het in godsnaam zijn, zou het geheugen of misschien de processor problemen geven? hoe kan ik daarachter komen? Ik begin een beetje radeloos te worden, aangezien alles door de computerwinkel getest is en het zou moeten werken :(

Wat nu..

• HyperDevil
Is de CD-Rom speler wel goed?
Heb je misschien een 2e cd-rom speler waar je het mee kan testen?
Is de IDE kabel wel goed, jumpers etc?

Verwijderd

Proberen:
Schakel Cool&Quiet uit in de BIOS
Alle niet gebruikte controllers / devices uitschakelen in de BIOS, de PCI kaarten er uit laten.
Zet de spanning voor het geheugen op 2.65 volt (default 2.5 or 2.6)
Geheugen handmatig op DDR400 zetten / ander geheugen / 1 reepje / trage mem.settings invoeren in de BIOS ( 2T / 3 / 6 / 12 / 6 ; volgorde als in handleiding pagina 4-21)
Sterkte

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk is het me toch gelukt XP erop te krijgen zonder fouten, en ja de kabels en jumpers zitten goed.

Echter zag ik al direct bij apparaatbeheer dat hij weer niet de pci geluidskaart, netwerkkaart en onboard netwerkkaart etc. kan zien, ook niet na installatie van de chipset drivers voor het moederbord etc.

Dus nu zit ik weer met een systeem dat een heleboel apparaten gewoon niet eens ziet en ik heb geen idee waarom niet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:08:
Proberen:
Schakel Cool&Quiet uit in de BIOS
Alle niet gebruikte controllers / devices uitschakelen in de BIOS, de PCI kaarten er uit laten.
Zet de spanning voor het geheugen op 2.65 volt (default 2.5 or 2.6)
Geheugen handmatig op DDR400 zetten / ander geheugen / 1 reepje / trage mem.settings invoeren in de BIOS ( 2T / 3 / 6 / 12 / 6 ; volgorde als in handleiding pagina 4-21)
Sterkte
Ik zal dat ook nog proberen, dank.
Pagina: 1