Toon posts:

[linux] ftp server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede ftp server voor mijn suse 9.1 pro systeem, maar mijn wensen schijnen knap lastig te zijn. Aan de volgende eissen moet mijn ftp server voldoen:

-Mensen heel makkelijk toevoegen/verwijderen zonder wijzigingen in een config file aan te brengen.
-Gebruikers moeten ieder voor zich een eigen start dir kunnen hebben.
-Verschillende gebruikers moeten verschillende rechten hebben mbt up en downloaden, toegang tot bepaalde mappen etc.
-Ik wil onmiddelijk kunnen zien wie er naar de server zijn verbonden, wat ze doen en hoeveel bandbreedte ze innemen zonder dat ik een logfile moet doorspitten.
-Als ik even wil gaan gamen, wil ik de server kunnen beperken tot een bepaalde up en of down snelheid. Deze snelheid moet onmiddelijk van kracht zijn zonder dat users eerst opnieuw moeten verbinden.
-Als ik zie dat een user dingen tegen de regels doet, wil ik hem kunnen kicken.
-Als het mogelijk is wil ik bepaalde mappen in een lijst met mappen alleen zichbaar en toegankelijk zijn voor bepaalde gebruikers.

Weet iemand een goede ftp server (plus eventuele uitbreidingen) voor dit doel? De warez ftp server glftpd kwam zeeer dicht in de buurt. Alleen voldoet deze niet aan één van mijn belangrijkste eissen: een snelheidsbeperking is niet onmiddelijk van kracht, maar pas als de gebruiker reconnect. Dus zeg maar een soort ftp server als bulletproof ftp server maar dan voor linux.

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 14:30
Volgens mij voldoet proftpd aan je behoefte want die wordt door de meeste webhosting bedrijven gebruikt en zit standaard bij Cpanel.
En heb onder debian die via apt-get ingestalleerd en elke gebruiker kan naar z'n eigen home map ftpen.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

proftpd mwah ... pureftpd voldoet meer aan de eisen imo :)
kan iig alles wat je vraagt...

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mwa proftp met een webmin interface kan veel, maar niet dat met bandwidth (iig afaik). Je kunt wel users aanmaken en users eruit mieteren.. maar dan gewoon op je linux bak.

Virtual serving kan dan wel weer ;)

Zeker icm webmin kun je veel zo aflezen !

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Een alternatief zou glftpd kunnen zijn. Deze biedt m.i. ook alle door je gewenste opties

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

nightowl schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 02:02:
Een alternatief zou glftpd kunnen zijn. Deze biedt m.i. ook alle door je gewenste opties
Qua ervaring zou ik ook voor deze gaan. Proftp zou jouw eerste behoeftes kunnen vervullen, maar niet de extra's. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:10
De warez ftp server glftpd kwam zeeer dicht in de buurt. Alleen voldoet deze niet aan één van mijn belangrijkste eissen: een snelheidsbeperking is niet onmiddelijk van kracht, maar pas als de gebruiker reconnect
Waarom dan toch deze reacties:
en als reactie daarop:
Qua ervaring zou ik ook voor deze gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen plugins voor die servers waardoor mijn wensen wel vervuld kunnen worden. glftp heeft alleen nog een snelheidsbeperking nodig die onmiddelijk van kracht is. Verder is hij ideaal. Als er geen server is die aan mijn wensen voldoet, is het misschien een mogelijkheid om glftpd in combinatie met een extern snelheidsbeperkings programma te werken?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kun je niet met IPtables oid de bandbreedte op poort 21 gewoon wat afknijpen?
zelf even een beetjee rondkijken is ook ewl makkelijk hoor :P

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Pagina: 1