Nederlanders maken te vaak de fout....

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• Chris P
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06-2025

Chris P

What goes around, comes around

Topicstarter
.... door Engelsen te zeggen i.p.v. Britten.

Hiermee doel ik voornamelijk op het artikel: EC onderzoekt prijsverschil iTunes in Engeland en Europa. Dit, terwijl in het artikel zelf gewoon Britten staat.

Aan Nederland: Niet zo kort door de bocht zijn en zeg waar je het over hebt. Heb je het over Britten, zeg dan ook Britten en niet Engelsen!

})

Verwijderd

Ik denk dat het komt omdat ook veeeeeeeeeel meer mensen engeland zetten ipv Groot-Brittanië :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik kom net uit Schotland, dan leer je het wel af :X
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:55:
Ik denk dat het komt omdat ook veeeeeeeeeel meer mensen engeland zetten ipv Groot-Brittanië :)
Aan de andere kant zeggen veel Britten, net zoals veel Nederlanders, America ipv. Verenigde Staten.
Chris P schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:48:
Hiermee doel ik voornamelijk op het artikel: EC onderzoekt prijsverschil iTunes in Engeland en Europa..
Daarbij is Engeland een onderdeel van Europa.

[ Voor 104% gewijzigd door sdomburg op 26-02-2005 01:04 ]

• sdomburg
dubbel, sorry

[ Voor 96% gewijzigd door sdomburg op 26-02-2005 00:58 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

En al helemaal stom als je weet dat het niet over Groot Britanie gaat maar over de UK 8)7

• sdomburg
JoetjeF schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:59:
En al helemaal stom als je weet dat het niet over Groot Britanie gaat maar over de UK 8)7
De laatste keer dat ik keek betekende UK United Kingdom, dat in het Nederlands weer met Groot-Brittanië aangeduid wordt.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

sdomburg schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 01:00:
[...]

De laatste keer dat ik keek betekende UK United Kingdom, dat in het Nederlands weer met Groot-Brittanië aangeduid wordt.
Nee hoor, Groot-Brittanië (dank voor mijn spelling fout) is Engeland, Scotland en Wales, de UK is Groot-Brittanië inclusief Noord-Ierland :)

• sdomburg
JoetjeF schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 01:04:
[...]

Nee hoor, Groot-Brittanië (dank voor mijn spelling fout) is Engeland, Scotland en Wales, de UK is Groot-Brittanië inclusief Noord-Ierland :)
Zo leren we nog wat van elkaar :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ach, what the h*ll.....

Hoe vaak moeten wij Nederlanders ook 'Hollanders' horen of 'Holland' in plaats van 'Nederland'.
Ik kan me er eigenlijk niet druk meer over maken.

Dus Amerika/Verenigde staten, Holland/Nederland, Engeland/Groot Brittannie/Verenigd Koninkrijk, het zal me m'n r**t roesten. We 'weten' waar we het over hebben toch?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 08:01

AzzKickah

06-CENSORED

Wat wil je er mee zeggen dan TS? Is het 'fout' dan als we 'Engelsen' zeggen?

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

@WFvN:
Helemaal mee eens, het gaat om de inhoud. Verbroedering all over the place _/-\o_

offtopic:
Hmm, misschien toch maar de HK opzoeken :X

[ Voor 33% gewijzigd door JoetjeF op 26-02-2005 01:14 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Tomatoman

Fulltime prutser

WFvN schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 01:07:
Hoe vaak moeten wij Nederlanders ook 'Hollanders' horen of 'Holland' in plaats van 'Nederland'.
Je woont officieel in het Koninkrijk der Nederlanden.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

tomatoman schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 05:14:
[...]
Je woont officieel in het Koninkrijk der Nederlanden.
Inderdaad, ook al mocht je op de Antillen wonen :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
In de titel past geen Groot-Brittanië, Verenigd Koninkrijk of iets dergelijks. Dus staat er Engeland en IMHO is dat een prima synoniem om te gebruiken binnen de titel.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Harm schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 10:21:
In de titel past geen Groot-Brittanië, Verenigd Koninkrijk of iets dergelijks. Dus staat er Engeland en IMHO is dat een prima synoniem om te gebruiken binnen de titel.
Engeland vervangen door VK/UK/GB?

LinkedIn WoT Cash Converter

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

WFvN schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 01:07:
Ach, what the h*ll.....

Dus Amerika/Verenigde staten, Holland/Nederland, Engeland/Groot Brittannie/Verenigd Koninkrijk, het zal me m'n r**t roesten. We 'weten' waar we het over hebben toch?
Precies.
Engeland / GB / VK / UK is gewoon Engeland. Klaar bam basta. Zelfde geldt voor America / USA / VS.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 26-02-2005 17:27 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• sdomburg
TommyGun schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:26:
[...]

Precies.
Engeland / GB / VK / UK is gewoon Engeland. Klaar bam basta. Zelfde geldt voor America / USA / VS.
Er is wel degelijk een verschil. Zet je toetsenbordinstellingen maar eens op Engels ipv. US International ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Maar 't ging over woord-gebruik eh ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

TommyGun schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:26:
[...]

Precies.
En blijkbaar ook voor Nederland/Holland/Koninkrijk der Nederlanden (want die laatste wist ik niet eens....)

Boeit niet, als het beestje maar een naam heeft.

Wij Nederlanders weten dat Holland een provincienaam is en nog niet volledig ook. Ook voor Engeland geldt dat; het is gewoon een provincienaam. Maar welke Nederlander denkt nou aan die provincie als je het over Engeland hebt? Ik denk maar bar weinig.... Men heeft dan toch echt de UK voor ogen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Heeft iemand misschien een duidelijke uitleg over hoe dat vage (schier)eiland ten westen van ons nu precies is ingedeeld?
Ik snap er niks meer van 8)7

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Simpel toch? Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland vormen samen Groot-Brittanië, en het land wat ze niet meer konden gebruiken is Ierland en die horen er niet bij.

En Groot-Brittanië is NIET hetzelfde als de UK, want daar horen de overzeese gebiedsdelen ook nog bij.

En het is geen schiereiland, maar een gewoon eiland :P

Zie hier.

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 26-02-2005 19:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Atgast schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:25:
Heeft iemand misschien een duidelijke uitleg over hoe dat vage (schier)eiland ten westen van ons nu precies is ingedeeld?
Ik snap er niks meer van 8)7
Ten eerste:
Het is een eiland en geen schiereiland.
Indeling is vrij eenvoudig:
Er is een stuk en dat Engeland. Aan de westkust van dat eiland ligt een stuk dat de naam Wales draagt en ergens in het noorden ligt een stuk dat Schotland genoemd wordt. Voor de grenzen verwijs ik je naar de relevante kaarten in willekeurig welke atlat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik meen dat met het aanleggen van de tunnel het eiland officieel een schiereiland is geworden.
@ wildhagen, tis simpel, maar je moet t toch maar even weten ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Pff, waar maak je je druk over. Ik kan ook niet begrijpen als mensen zich beledigt voelen als je ze Hollander noemt terwijl ze niet in de provincies Zuid- en Noord-holland wonen. Het is heel "common" om een volk te noemen naar de meest dominante provincie. Zo komt het woord jood van Judeeer, iemand uit Juda, terwijl een Galileer ook een jood is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 20:01 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33
Jånnis schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:59:
Pff, waar maak je je druk over. Ik kan ook niet begrijpen als mensen zich beledigt voelen als je ze Hollander noemt terwijl ze niet in de provincies Zuid- en Noord-holland wonen. Het is heel "common" om een volk te noemen naar de meest dominante provincie. Zo komt het woord jood van Judeeer, iemand uit Juda, terwijl een Galileer ook een jood is.
Ke? Dus daarom wordt Nederland ook wel Holland genoemd? Omdat Zuid- en Noord-Holland de meenst dominante provincie is? Mhh... lijkt me stug.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

JoetjeF schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 01:04:
[...]

Wat ik dan weer niet snap is dat mensen hun spelling verbeterenfouteren :

Groot-Brittannië is vziw met dubbel n ;)

Nu is het wachten op degene die gaat vertellen dat Groot-Brittannië zonder streepje ofzo moet >:)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

liquid-orange schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:32:
[...]

Ke? Dus daarom wordt Nederland ook wel Holland genoemd? Omdat Zuid- en Noord-Holland de meenst dominante provincie is? Mhh... lijkt me stug.
't is wel waar....

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

WFvN schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:16:
[...]

En blijkbaar ook voor Nederland/Holland/Koninkrijk der Nederlanden (want die laatste wist ik niet eens....)
de nederlandse antillen en aruba horen bij het koninkrijk, maar niet bij nederland zelf. ze zijn dan ook niet automatisch (maar in veel gevallen wel op verzoek, al dan niet gedeeltelijk) gebonden aan allerlei verdragen die nederland afsluit, ze hebben er zelf immers niets over te zeggen.

eea is geregeld in het koninkrijksstatuut, een juridisch gedrocht waar ze nou nog spijt van hebben :X

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

De formele benaming kan ons weinig schelen; we zeggen ook niet de Russische Federatie wanneer we gewoon Rusland bedoelen. Maar het beestje moet volgens mij toch een correcte naam krijgen. Of je nu het Koninkrijk der Nederlanden zegt of gewoon Nederland, je doelt op hetzelfde landje (tenzij je bijdehand wilt doen en op een van de Antillen doelt). Maar als je Holland zegt, is het onduidelijk of je echt de beide Hollandse provincies bedoelt of heel Nederland. Hetzelfde geldt voor het VK en Engeland; Engeland wordt vaak gebruikt als deel-voor-het-geheel, het hele VK dus, maar je kan net zo goed de deelstaat zelf bedoelen. Daarom zou ik gewoon een ondubbelzinnige benaming gebruiken.

• Chris P
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06-2025

Chris P

What goes around, comes around

Topicstarter
Erg late reactie, maar wilde kwijt dat dit voor schotten juist een belediging is, terwijl ik het met niet kan voorstellen dat een brabander serieus beledigt voelt als iemand in het engels (of NL) zegt dat hij/zij uit holland komt. Dat is gewoon een misverstand, want veel mensen weten het verschil niet tussen holland en nederland, maar genoeg mensen weten dat schotland geen onderdeel van engeland is.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dat is wel een erg brute kick :$

Om boze Brabanders (en nee, je wil ze de kost niet geven die kwaad worden als je ze Hollander noemt) voor te zijn en omdat deze discussie zonder concrete aanleiding niet opgerakeld hoeft te worden hang ik hier dus maar even een
Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/slot.jpg
aan ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.