Toon posts:

Systeem ontwaakt maar half of helemaal niet uit standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar even m'n specs:
  • DFI Ultra Infinty
  • AMD XP-Mob 2500+
  • Twinmos 512MB PC3200
  • XFX 6800GT
  • Enermax 465W voeding
  • CPU en GPU watergekoeld
M'n probleem:
De PC staat bij mij 24/7 aan, maar de stroomrekening wordt wat hoog. Op de PC draait Windows XP MCE2005, dus het is wel handig als de PC aanspringt om een programma op TV op te nemen. Ik dacht dit op te lossen door de PC in de standby (S3-STR) mode te schakelen zodat alles uitgaat, maar de PC via afstandsbedienig, muis, toetsenbord of PVR aan te laten springen.
De PC springt netjes in de standby-stand, na de opgegeven tijd of met een druk op de knop. Echter, wanneer ik een toets aanraak, springt de PC maar half aan of in sommige gevallen krijg ik een cold boot. Definitie van half: Alle bewegende onderdelen draaien, de CPU verbruikt weer volledig energie en de PC hangt weer in het netwerk. De monitor springt niet aan en de PC lijkt niet te reageren op commando's, zoals het afsluiten Windows via toetsencombinaties.

Wat heb ik al gedaan?
  • Ik heb de laatste officiële BIOS (=20041124) van internet getrokken en geflashed.
  • Ik heb geprobeerd of het probleem met XP Pro verholpen was, maar zonder resultaat. Heb een dual boot.
  • Ik heb alle BIOS-instellingen nagelopen.
  • Ik heb de CMOS gereset.
  • Ik heb gegoogled, maar niks gevonden over een probleem met de hardware.
Vraag:
Wie helpt me om dit werkend te krijgen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nieuwste nForce2 drivers heb je ook al geprobeerd lijkt mij...?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Staan de instellingen voor ACPI wel goed? zowel in OS als bios ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
@Prutz0r: De laatste drivers staan geïnstalleerd. Het probleem lijkt me echter in de hardware te zitten omdat ik af en toe een cold boot krijg. De PC springt dus wel aan, maar gaat niet naar de laatste stand in Windows, maar begint gewoon met opstarten via m'n bootmenu van Windows (XP of XP MCE)

@Turkish: Alle instellingen in de BIOS kloppen. Voor en na de reset van de BIOS was er geen verschil. In Windows heb ik niet zoveel kunnen vinden m.b.t. ACPI-instellingen, behalve of een apparaat het systeem uit standby mag halen. Dat laatste werkt ook gewoon, want de PC springt immers aan.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien krijg je wel een blauw scherm/BSOD vlak voor die harde reset.

Haal het vinkje 'De computer automatisch opnieuw opstarten' eens weg uit Systeemeigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen -> Instellingen. Misschien krijg je dan de BSOD te zien en kunnen we misschien wat meer.

Goede signature heb je.

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 26-02-2005 01:52 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Dat vinkje staat bij mij standaard uit. Bovendien kan ik het scherm niet lezen als het al een BSOD zou zijn. Het scherm springt pas aan na de 'reboot'. Als ik kijk en luister naar de activiteit van de PC, komt dat volledig overeen met een normale cold boot, dus BSOD durf ik wel uit te sluiten. Ik zie in ieder geval geen 'rare' logbestanden die de BSOD normaal aanmaakt.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Mag ik vragen wat hier bedoeld word met de 'juiste' settings in het BIOS? Ik heb er namelijk ook wat probleempjes mee, en zou graag die settings zien!

[ Voor 7% gewijzigd door ZeilDude op 26-02-2005 01:14 . Reden: typo's ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Scan je pc eens op spyware/virussen dit kan ook roet in het eten gooien ;)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Topicstarter
Systeem wordt beschermd door Microsoft AntiSpyware, AdAware en Norton Antivirus. Alles is up to date en elke ochtend zie ik een melding dat het systeem schoon is. Geen spyware en geen virus dus. Ben alles behalve een n00b, dus de basics zijn wel in orde. Toch bedankt voor je tip!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft het wel werkend met hetzelfde mobo en met welke instellingen of welke bios?

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag contact gehad met een supportmedewerker van DFI. Zijn antwoord was duidelijk: de S3-stage werkt niet op dit bord. Bij de ontwikkeling van het bord heeft DFI zich gericht op de DOC-ers. Hierdoor is er geen aandacht besteed aan deze functie. Het feit dat de optie wel in de BIOS zit, komt door de producent van de BIOS, maar DFI heeft er niks mee gedaan.

==> Sorry voor de zonloze kick. Zag na verturen pas dat ik niet op de edit knop had gedrukt. 8)7 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 00:36 ]

Pagina: 1