Asus A8N-SLI en Leadtek TV bluescreen

Pagina: 1
Acties:

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:50
Beste Tweakers,

Ik heb nu echt uren het internet rond zitten zoeken en ben ten einde raad.

Het probleem:
Bij het gebruiken van mijn tv- kaart in "weergave modus& kanalen zoek modus" krijg ik de volgende fout:
Kernel_data_inpage_error> 0x00000007A> win3k.sys

Het computersysteem is stabiel te noemen, alleen als ik de tvkaart gebruik krijg ik na verloop van tijd deze fout.

Gebruikte drivers:
Drivers: Laatste Nvidia display/ nforce 4 chipset drivers.
De laatste drivers van Leadtek, en voor de zekerheid vorige versie van de leadtek drivers die werkte op me vorige systeem(zelfde fout).

Gedraaide testen:
3D mark 2003> 7880 benches (stabiel)
Memtest 86+> 2 loops> 0 fouten
In windows nog geen fouten gehad.

Betreffende systeem:
AMD 64 3000+ met cool 'n quiet aan.
Asus A8N-SLI (Bios V 1.04)
2X 512 Kingston PC3200
160GB Diamondmax 9 8MB cache
XFX 6600GT
Enermax 420 Watt Noisetaker ATX 2.0
4X casefans papst

Voltages zijn zeer stabiel en wijken maar <1% af.
Temps zijn ook goed, het is hier koud op de kamer, en de koelblokken(cpu/ chipset) voelen handwarm aan.(+- 37C)

Gevonden info:
http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmd_stp_fvlq.asp

http://aumha.org/win5/kbestop.php#0x7a

Hoe krijg ik mijn tv kaart stabiel?> Of hoe kan ik meer tests doen om het probleem te isoleren?

• Sharkys
Nog een hd check gedaan met Windows, alles lijkt in orde. Probleem blijft.

• Sharkys
Okee, nu heb ik het PCI slot veranderd van de tv kaart. En nu krijg ik steeds problemen met kopieren van bestanden (total freeze).

Heb even de TV kaart volledig er uit! Nu is ie wel stabiel. Is het mogelijk dat de kaart naar de klote is?(in mijn vorige pc werkte het nog). (Ook stabiel met kopieren van bestanden.)

Zijn er misschien andere drivers die beter zijn dan de standaard Nvidia drivers voor Nforce 4? (voor gebruik pci kaarten)

Ik gebruik wel een PCI soundkaart Audigy 2 ZS, maar daar alleen werkt het goed mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Sharkys op 26-02-2005 13:59 ]

Verwijderd

Probeer eens zoveel mogelijk onboard opties in de bios uit te schakelen, misschien ligt hij met een van deze overhoop.

Heb hier een Terratec Cinergy 600 in m'n A8N-Sli, deze loopt helaas ook niet vlekkeloos.
Blauwe schermen of vastlopers gelukkig niet, vooral bij opnemen schokt het geluid enorm en vervaagt het beeld sterk.
In m'n vorige MSI K8N Neo2 was er geen enkel probleem.

Heb ook met alle mogelijke pci sloten gewisseld en in de bovenste is het probleem het minst.
In de onderste wordt hij niet eens herkend.
Ook met diverse drivers en combinaties krijg ik het er helaas ook niet uit.

Ik heb helaas geen kant en klare oplossing voor je maar leef met je mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 23:39 ]

• Sharkys
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:38:
Probeer eens zoveel mogelijk onboard opties in de bios uit te schakelen, misschien ligt hij met een van deze overhoop.

Heb hier een Terratec Cinergy 600 in m'n A8N-Sli, deze loopt helaas ook niet vlekkeloos.
Blauwe schermen of vastlopers gelukkig niet, vooral bij opnemen schokt het geluid enorm en vervaagt het beeld sterk.

Heb ook met alle mogelijke pci sloten gewisseld en in de bovenste is het probleem het minst.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:38:

In iedergeval bedankt voor je antwoord.

Ik heb nu mijn PC helemaal opnieuw geinstalleerd. En weer kale images gemaakt. Ik ga nu langzaam steeds meer drivers installeren(eerst chipset/ video/ audigy 2) daarna pas cool 'n quiet> daarna pas tv.

Heb nu ook een andere hd omdat die andere steeds "hing" onder killdisk(volledig verwijder prog). Deze andere hd heeft daar geen last van en ging in een keer volledig met killdisk naar de 100%.

Nu is de PC heel wat stabieler(Maxtor Diamonmax 9 160GB 8MB cache, had 2 dezelfde ligge, beste is voor mij).

Naja, ik ga steeds meer drivers installeren en dan hopelijk krijg ik ook mijn tv kaart aan de praat naar behoren.

Even een vraag.... Kan Cool 'n Quiet zorgen voor een onstabiel systeem? Of is dit onzin en moet ie dan nog steeds mooi draaien.

[ Voor 51% gewijzigd door Sharkys op 27-02-2005 09:11 ]