[Speedtouch Pro] PPPoA instelbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:47
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb thuis ISDN en sinds kort surfsneladsl (loopt via BBned) aangevraagd bij Internlnet. Hieronder de handleiding naar de installatie van het geleverde modem van internlnet: http://www.surfsneladsl.nl/faq/AdslAnaloog/cjt816/index.it

Nu staat sinds 2 dagen het signaal op mijn lijn, waardoor ik in feite kan internetten, echter ik heb het modem nog niet binnen, mijn oude modem (Speedtouch Home ISDN, getweaked naar Pro, firmwareversie GSV7AC3.281) is nog wel steeds aangesloten en die wil ik dan ook graag gebruiken tot die tijd dat het modem van Internlnet binnenkomt, ik beschik wel over mijn logingegevens en dergelijke.

Ik krijg deze echter met geen mogelijkheid goed geconfigureerd, ik heb van alles geprobeerd van DHCP_Spoofing tot brigde, heel veel Google nieuwsgroepen gelezen. Is er misschien hier iemand die ervaring heeft met dit modem en PPPoA, het schijnt dat hij het wel ondersteund, PPTP over ATM = PPPoA ofzo, maar werkende krijg ik het niet. Het modem is verbonden via een UTP kabel naar mijn pc, en de linesync is aanwezig.

Ontspan.

Verwijderd

BBNed werkt niet met PPPoA toch

BBNed:
Encapsulation = 1483 Bridged LLC
VPI = 0
VCI = 35

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 22:35 ]

• Magnolia
Internlnet werkt echter wel met PPPoA omdat dit protocol meerdere ip's toestaat wat interessant is voor bijv studentenhuizen. Als je in de bovenstaande handleiding gekeken had zag je ook dat daarin voor het PPPoA protocol gekozen werd (bij die copperjet 816-2p).

Ontspan.

Verwijderd

hm ok, nou in dat geval

Reset je modem naar de default waardes
Daarna surf je naar 10.0.0.138
Daar kan je ergens zoiets "Routed PPPoA - NAPT - DHCP" instellen in het menu
Vul dan bij VPI 0 / VCI 35 in
Vervolgens je gebruikersnaam en wachtwoord van je provider en dan zou ie moeten werken
Ik heb alleen geen idee hoe het menu eruit ziet van een getweakte home versie

• Magnolia
http://www.xs4all.nl/~celeron/alcatel%20STH%20menu.jpg

dat is een pic van het menu van mijn modem, het gene wat jij omschrijft staat daar niet tussen.

Ontspan.

Verwijderd

Kijk maar is onder system setup dan

• Magnolia
daar is alleen een password in te stellen om de toegang tot je modem te beveiligen, ik weet bijna zeker dat er nergens een optie 'PPPoA' staat of iets dergelijks, echter schijnt het zo te zijn dat PPTP met VC-MUX of iets dergelijks dat PPPoA is, mijn vraag is nu hoe je dat precies dient in te stellen.

Ontspan.

• Magnolia
niemand die mij hierbij van dienst kan zijn... :/

Ontspan.

Pagina: 1