736 / 3200 ipv. 768 / 3200

Pagina: 1
Acties:

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
De topic titel maakt mijn verhaal al een klein beetje duidelijk, maar nog even kort mijn verhaal.
Ik ben vanochtend terug gekomen van weer een fantastische skireis, en zag toch mijn blijheid dat mijn verbinding geupgrade was. Ik dacht echter al meteen van hè 736 / 3200, het zou toch 768 zijn. Ik up nu zo ongeveer met 71kb/s en downen gaat tussen de 330a335 kb/s, daar ben ik redelijk te vreden mee. Maar nu vraag ik met toch af waarom er 736 staat ipv. 768. Het is toch niet zo dat ie niet hoger kan vanwege de centrale afstand, dan zou ie toch gewoon 768 moeten aangeven en het niet halen?

info:
Wanadoo ADSL basic
Overschie, 1825 meter vanaf centrale, Rotterdam-Spaansepolder.
Speedtouch 510 multi PC modem @ 736 / 3200.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Waarschijnlijk is de afstand naar de centrale te groot en/of er zijn slechte kabels tussen je modem en de centrale.
In dat geval zal je niet de max van de snelheid halen, maar je hebt best kans dat je na een herstart van je modem opeens wel de volle snelheid haalt (of juist weer minder)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Restart je modem is

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Ik weet niet wat de snelheid hoort te zijn maar waar maak je je eigenlijk druk om?

Dat scheelt 4 kb/s. ;)

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Modem restart heb ik al aan zitten denken, als er een goed moment is doe ik dat ff. Eerst nog ff m'n downloads in halen.
Maar zijn er niet nog meer mensen met het zelfde fenomeen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kijk eens op
http://ikhebbreedband.xs4all.nl/files/
Volg dan de stappen, en zo kun je kijken wat het maximum is dat je kunt halen. Ik denk dat door de kwaliteit van de koperlijnen ed, je modem gewoon niet meer sneller kan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Procyon for life schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:30:
Ik weet niet wat de snelheid hoort te zijn maar waar maak je je eigenlijk druk om?

Dat scheelt 4 kb/s. ;)
Inderdaad, wat een probleem weer. Alles op een upstream van ADSL is alles boven de 640Kbps netjes en teveel factoren spelen een rol.

Die 1800 meter is een postcode-->postcode schatting! Kan prima zijn (heel goed zelfs) dat kabel/koperlengte ongeveer 2500 a 3000 meter is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1