Toon posts:

Compie bouwen lukt niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een aantal onderdelen voor in een pc gekocht, en wil deze natuurlijk werkend krijgen. Dit lijkt mij vooralsnog niet omdat ik nogal een n00b ben wat dat betreft :P
Een aantal gegevens:
Moederbord: 865PE Neo2-P
HD: 80GB udma 7200rpm 2mb
grafische kaart: geforce fx5700LE
geheugen: DDRAM PC400 512MB Twinmos (die heb ik dus 2 maal)
Als ik alles heb ingebouwd zoals het mij goed lijkt, herkent ie de monitor maar heel eventjes en daarna valt die weer uit. Hoop dat iemand mij wat verder op weg kan helpen.
Groet,
Danny

Verwijderd

Hoe bedoel je?

Start de pc, is er beeld, en valt het weer weg? Of springt de monitor op standby?

Het kan zijn dat de monitor of videokaart niet goed aangesloten is, misschien kun je dit controleren.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 22:17 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:36
Heb je wel een cpu erbij gekocht ? :D
En wat voor voeding heb je ?

[ Voor 29% gewijzigd door Hoyden op 25-02-2005 22:18 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

_Ernst_

Mark It Zero!

Aan welke uitgang van je videokaart heb je je monitor hangen?

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:17:
Hoe bedoel je?

Start de pc, is er beeld, en valt het weer weg? Of springt de monitor op standby?

Het kan zijn dat de monitor of videokaart niet goed aangesloten is, misschien kun je dit controleren.
de pc start wel, de monitor gaat ongeveer 1 seconde van standby af (je hoort 'm ook zo'n geluidje maken zoals ie dan doet), en dan gaat ie weer terug op standby en blijft m'n pc zoemen. Heb dus geen idee of m'n kabels goed zitten e.d. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:17:
Heb je wel een cpu erbij gekocht ? :D
En wat voor voeding heb je ?
ja een pentium 4 processor erbij :P en een 350 watt voeding geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:18:
Aan welke uitgang van je videokaart heb je je monitor hangen?
de enige waar ie in kan bij mij, de vga out.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:59

nFo

Misschien is het handig, als je dit eerst even leest voor je begint te bouwen:
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=132

Staat in dertien stappen mooi uitgelegd hoe je een pc bouwt.......... succes ;)

[ Voor 25% gewijzigd door nFo op 25-02-2005 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
nFo schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:24:
Misschien is het handig, als je dit eerst even leest voor je begint te bouwen:
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=132 ;)
lol, ik zal eens gaan lezen dan :P bedankt alvast

Verwijderd

heb je de 2e vierkante atx plug gemonteerd?

heeft je vga kaart misschien neen eigen voeding nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:25:
heb je de 2e vierkante atx plug gemonteerd?

heeft je vga kaart misschien neen eigen voeding nodig?
euhm wat is een vierkante atx plug? :P de koeling van m'n vga kaart draait wel, heeft ie dan voeding? kan verder helemaal niks aansluiten op die kaart trouwens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:18:
[...]

de pc start wel, de monitor gaat ongeveer 1 seconde van standby af (je hoort 'm ook zo'n geluidje maken zoals ie dan doet), en dan gaat ie weer terug op standby en blijft m'n pc zoemen. Heb dus geen idee of m'n kabels goed zitten e.d. 8)7
Hoor je ook piepjes uit je pc?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:19:
[...]

ja een pentium 4 processor erbij :P en een 350 watt voeding geloof ik
Welk merk voeding? Mischien dat het daar aan ligt

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04
Een 5700le? denk t niet he :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Yofresh
Het klinkt in ieder geval een beetje als een probleem dat ik eerst had, dood bios, dat was te verhelpen door een biosreset

(jumpertjes zetten, staat in je boekje || batterijtje een minuut uit het mobo halen en terugstoppen, let er wel op dat je hem er goed in legt, dus + zoals het lag!)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:26:
[...]

Hoor je ook piepjes uit je pc?

[...]

nope geen piepjes, wel gehad trouwens. toen ik m'n speakers snoertje nog aangesloten had.. dus piepen kan ie wel.

Welk merk voeding? Mischien dat het daar aan ligt
atx voeding

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:28:
Het klinkt in ieder geval een beetje als een probleem dat ik eerst had, dood bios, dat was te verhelpen door een biosreset

(jumpertjes zetten, staat in je boekje || batterijtje een minuut uit het mobo halen en terugstoppen, let er wel op dat je hem er goed in legt, dus + zoals het lag!)
dat is dus het vervelende, er staat vrijwel niks over jumpers in m'n boekje. alleen een klein stukje over clear cmos jumper, moet ik dat doen dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:30:
[...]

dat is dus het vervelende, er staat vrijwel niks over jumpers in m'n boekje. alleen een klein stukje over clear cmos jumper, moet ik dat doen dan?
Batterij eruit halen?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 20:44
Dat is het soort; welk _merk_ is het? Antec, Aopen, Tagen, Enermax? (Sweex? ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Zemskii schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:30:
Dat is het soort; welk _merk_ is het? Antec, Aopen, Tagen, Enermax? (Sweex? ;) )
weet ik niet :P dat zie ik er niet op staan.

Verwijderd

ja, moederborden hebben tegenwoordig gelukkig nog maar weinig jumpers. alles gaat via je bios.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:31:
[...]

weet ik niet :P dat zie ik er niet op staan.
Heb je het probleem ook met een andere videokaart? Zo ja: videokaart brak, zo nee: moederbord brak :+

• Yofresh
ja, maar ik denk dat je het beste gewoon die batterij eruit kunt halen (ik ben een jumpofoob, weet niet hoe dat bij jou zit :))

en denk erom, de batterij op dezelfde manier erin leggen als dat je hem eruit hebt gehaald

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
paar opties:

- Ontbrekende ATX12V voeding, het vvierkante plugje met geel/zwarte kabels vanaf je voeding.
- (ik ken dat moederbord niet) misschien een 24-pins ATX connector op moederbord met een 20pins voeding?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:32:
ja, moederborden hebben tegenwoordig gelukkig nog maar weinig jumpers. alles gaat via je bios.
Gelukkig is het goede woord ja, spatje. Kan er ook niets gesloopt worden.

TS, welke onderdelen heb je precies gekocht? En waar heb je het gekocht? Allemaal bij dezelfde winkel of via internet besteld? Als je alles zelf opzoekt, kan het idd wel eens voorkomen dat je hardware niet helemaal werkt, bij dezelfde winkel willen ze je daar wel eens voor waarschuwen.

@Yofresh_750: je kan ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop gebruiken hoor, i.p.v. 2 posts achter elkaar te maken!

[ Voor 17% gewijzigd door Alex) op 25-02-2005 22:34 ]

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:33:
ja, maar ik denk dat je het beste gewoon die batterij eruit kunt halen (ik ben een jumpofoob, weet niet hoe dat bij jou zit :))

en denk erom, de batterij op dezelfde manier erin leggen als dat je hem eruit hebt gehaald
en de batterij is dat kleine jumpertje? :P of is dat weer wat anders?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:35:
[...]

en de batterij is dat kleine jumpertje? :P of is dat weer wat anders?
Nee, zo'n rond zilver ding, meestal aan de onderkant van je mobo :)

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:34:
[...]

Gelukkig is het goede woord ja, spatje. Kan er ook niets gesloopt worden.

TS, welke onderdelen heb je precies gekocht? En waar heb je het gekocht? Allemaal bij dezelfde winkel of via internet besteld? Als je alles zelf opzoekt, kan het idd wel eens voorkomen dat je hardware niet helemaal werkt, bij dezelfde winkel willen ze je daar wel eens voor waarschuwen.

@Yofresh_750: je kan ook de [afbeelding] knop gebruiken hoor, i.p.v. 2 posts achter elkaar te maken!
ik heb hierboven al gezet welke onderdelen ik gekocht heb geloof ik. allemaal bij dezelfde winkel gekocht, die lui daar zeiden dat die zooi allemaal samen werkt dus daar ga ik dan vanuit.

• Alex)
De batterij zorgt ervoor dat je BIOS zijn instellingen vasthoudt, wanneer de spanning van de kast gaat (stroomstoring, stekker eruit). Een knoopbatterij-type (zoals een kwartje)

[ Voor 25% gewijzigd door Alex) op 25-02-2005 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:36:
De batterij zorgt ervoor dat je BIOS zijn instellingen vasthoudt, wanneer de spanning van de kast gaat (stroomstoring, stekker eruit). Een knoopbatterij-type (zoals een kwartje)
aja ik heb 'm gevonden :) ga 't eens even proberen. kan het ook liggen aan hoe ik de HD heb aangesloten? master slave shizzle en zo..?

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:36:
euhm hoe krijg ik die eruit? :P met m'n nagels of zo gewoon? (wil 'm niet kapot maken of zo natuurlijk)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:40:
[...]

aja ik heb 'm gevonden :) ga 't eens even proberen. kan het ook liggen aan hoe ik de HD heb aangesloten? master slave shizzle en zo..?
Denk het niet, ligt eraan. Als je ook een cd-rom/dvd-rom aan hebt gesloten op dezelfde kabel, moet je de HD op master zetten (moet niet, maar is aan te raden)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:41:
[...]

euhm hoe krijg ik die eruit? :P met m'n nagels of zo gewoon? (wil 'm niet kapot maken of zo natuurlijk)
Met een kleine schroevendraaier. Gewoon voorzichtig doen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 22:42 ]

Verwijderd

heb je nou die extra vierkante 4polige stekker op je moederbord aangesloten? (gele/zwarte kabels).

dan ff bios reset proberen

• Alex)
[...]

Je kan proberen iets met een klemmetje (plastic bij voorkeur) te doen, of een bot mesje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:42:
heb je nou die extra vierkante 4polige stekker op je moederbord aangesloten? (gele/zwarte kabels).

dan ff bios reset proberen
die kabel heb ik dus wel, als ik die aansluit dan gaat de pc zelf al na 3 sec uit of zo, als ik die niet aansluit dan blijft ie dus wel draaien maar heb ik dus geen beeld en zo.. moet ik die bios er een tijdje uitlaten voor ik 'm weer terug doe?

Verwijderd

[...]

druk de zijkant iets opzij(daar waar die de knoopcel in het gat drukt) en je kan hem zo met een tangetje eruit trekken of het bord op z`n kop houden.

dit zijn btw wel n00b vragen en kunnen eigenlijk niet hier, we willen je best helpen maar zoek eerst en vraag dan weer als je het heb geprobeert maar het lukt nog steeds niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:43:
[...]

die kabel heb ik dus wel, als ik die aansluit dan gaat de pc zelf al na 3 sec uit of zo, als ik die niet aansluit dan blijft ie dus wel draaien maar heb ik dus geen beeld en zo.. moet ik die bios er een tijdje uitlaten voor ik 'm weer terug doe?
Ja, tien minuten30 seconden ;) eruit halen, dan zal de BIOS wel gereset zijn.

Heb je wel de afstandsbusjes tussen het moederbord en kast gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 22:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:43:
[...]

die kabel MOET er dus in i.v.m met de juiste spanning, als je dit niet doet dan zuigt je p4 alle spanning weg van andere apparaten.

dus misschien is er iets niet goed in je voeding

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:44:
[...]

druk de zijkant iets opzij(daar waar die de knoopcel in het gat drukt) en je kan hem zo met een tangetje eruit trekken of het bord op z`n kop houden.

dit zijn btw wel n00b vragen en kunnen eigenlijk niet hier, we willen je best helpen maar zoek eerst en vraag dan weer als je het heb geprobeert maar het lukt nog steeds niet
ja ik kan 't ook wel steeds zelf gaan opzoeken maar dan duurt 't een kwartier voor ik steeds weer reageer en dan heb ik er ook niet zo veel meer aan want dan reageren jullie (oh geweldige professionals :P) niet meer. dus.

• Alex)
Hahaha tien minuten, 30 seconden is al meer dan zat!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ja, tien minuten eruit halen, dan zal de BIOS wel gereset zijn.

jep, anders zou die kapot gaan had ik gelezen :)

Verwijderd

Alex schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:45:
Hahaha tien minuten, 30 seconden is al meer dan zat!
Zekere voor het onzekere nemen ;)

Verwijderd

[...]

Ja, tien minuten eruit halen, dan zal de BIOS wel gereset zijn.

LOL ik hoop het wel anders is het een beetje pijnlijke bedoeling voor je bord |:(

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, ik heb ook nog een kabel (met een oranje snoertje erbij) uit m'n voeding hangen.. hij ziet er vrij belangrijk uit maar ik kan 'm nergens op aansluiten :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:48:
trouwens, ik heb ook nog een kabel (met een oranje snoertje erbij) uit m'n voeding hangen.. hij ziet er vrij belangrijk uit maar ik kan 'm nergens op aansluiten :S
Als je hem nergens kunt aansluiten zal hij ook niet belangrijk zijn :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 22:49 ]

• Alex)
Scan de handleiding van je mobo eens compleet in, en post 'm hier :Y)
Nee, ff serieus, lees de pagina over kabels eens goed door.

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:49:
Scan de handleiding van je mobo eens compleet in, en post 'm hier :Y)
Nee, ff serieus, lees de pagina over kabels eens goed door.
hehe, als ie 't morgen nog niet doet zal ik dat misschien ook wel doen :P nee ik heb dat ding echt al honderd keer gelezen (jaja zullen jullie nu denken), maar ik doe gewoon alles goed voor zover ik zie.. ga nu eens proberen met m'n geresette batt :P ben benieuwd.

Verwijderd

EDIT: Foutje :X

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 22:55 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Die geel/zwarte P4 plug (vierkante) niet toevallig een kwartslag gedraaid? Heb ik een stagaire op mn werk zien doen namelijk.. (al moet je dan wel scheel zijn, er zit niet voor niets een palletje op die dichtklikt als ie goed zit, maar goed, 't paste wel)

Anders moederbord buiten de kast eens testen, misschien heb je een afstandsbusje teveel en maak je kortsluiting met je kast daardoor? (ook dat stagaires zien doen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:48:
oja die

je moet hem doorknippen en dan aan je oren solderen en dan je pc aanzetten, je hebt nu gelijk je hoofd voorzien van 512mb RAM.

nee ff serieus gast: lees wat faq en howto`s door en als je echt problemen heb post het dan maar ga niet voor al die onzin posten want je hebt echt kans dat je iets zwaar gaa verzieken want je hebt echt geen flauw idee waar je mee bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:55:
[...]

Nee
De batterij is rond, zo'n platte.
Ik schat met een doorsnee van 2,5cm ;)
ja, die heb ik eruit gehad en weer terug gestopt, als ik 'm nu aanzet (oftewel de stekker erin doe, met de power knop werkt 't (nog) niet), gebeurt er helemaal niks meer. verdulleme

Verwijderd

DJSmiley schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:55:
Die geel/zwarte P4 plug (vierkante) niet toevallig een kwartslag gedraaid? Heb ik een stagaire op mn werk zien doen namelijk.. (al moet je dan wel scheel zijn, er zit niet voor niets een palletje op die dichtklikt als ie goed zit, maar goed, 't paste wel)

Anders moederbord buiten de kast eens testen, misschien heb je een afstandsbusje teveel en maak je kortsluiting met je kast daardoor? (ook dat stagaires zien doen)
waar haal je stagaires vandaan man?? ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier heb je wat linkjes:
[faq]Registratievoorwaarden[/]
Algemene gedragsregels (Netiquette)
PMG FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dit is een link naar de handleiding van je moederbord

Begin maar eens met het doornemen van de bovenstaande linkjes. Dan zien we het wel weer verder ;) Dit topic loopt iig op niks uit.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 25-02-2005 22:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.