Misschien een beetje off-topic omdat de TS er niets aan heeft, maar deze winkel is ongeveer de grootste aanbieder van pc's op ebay, en daar hanteren ze dezelfde absurde benamingen. Ik heb er even rondgekeken en het een en ander deed mijn wenkbrouwen meer dan eens fronsen... Bekijk
dit maar eens.
De pc is volgens de verkoper een 'gamebomb'. Wat zit er dan in? Een Volari V3 videokaart
'Nieuwste kaart met zeer goede specificaties!!' 
Volgens mij is die videokaart de grootste miskoop ooit als je wilt gamen. Het 'bewijs' dat de kaart goed is is dat ie 2x zo hoge 3d marks 03 haalt dan een mx4000...

Daarnaast zit er ook nog eens een pcchips moederbord in

. Wat verbaast me nou?: er zijn al 2 van verkocht in een paar dagen tijd!
Bij een andere veiling bied hij een
budgetsysteempje aan, met een Athlon Pro 3000+ processor. Als je dan goed leest staat er ergens tussen de grote schreeuwende letters in een discreet lettertype dat de Athlon Pro 3000+ een
ONBOARD XP 1700+ blijkt te zijn...
En dit zijn maar enkele voorbeelden...
Iemand die wel wat van computers weet ziet dit soort dingen meteen en loopt met een grote boog om dit soort verkopers heen, maar het probleem is dat heel veel mensen geen bal van computers weten en denken een zeer snelle moderne pc te kopen, terwijl de specificaties toch best tegenvallen... Persoonlijk vind ik dat deze verkoper zwaar misbruik maakt van de ontwetendheid van de gemiddelde ebayer.
Nu vraag ik me af: mag dit zomaar? Is hier wat aan te doen? Ik kan ebay wel mailen, maar de mensen die de mail beantwoorden weten waarschijnlijk net zoveel van pc hardware als mijn oma, dus of dat zin heeft...?