Toon posts:

Welke AMD XP 2000+ heb ik nu besteld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo hee, mijn XP 1600+ was overleden dus ik bestel net een 2000+ omdat ik mijn moederbord niet wil vervangen. Lees ik later dat de 2000+ er ook in T-Bred versie is. Nu twijfel ik welke van de twee ik besteld heb... de site is niet echt duidelijk om welke core het gaat, maar misschien ziet iemand anders het? De site:

http://www.computerstunt...._XP_2000+_/_Pro_3100.html

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Beetje rare benaming of lig ik weer achter?

AMD Athlon XP 2000+ / Pro 3100

Pro 3100?? :|

Verwijderd

Topicstarter
Tja vage site ook, maar goed, ze zijn nog maar vrij schaars te krijgen en hier was hij het goedkoopst..

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Wat voor een moederbord heb jij dan? Wat ik uit jouw post opmaak is dat jouw moederbord dus maximaal een AMD XP 2000+ Palamino ondersteund? Wel vreemd met die Pro 3100 rating, maar de kans ik erg groot dat het een thoroughbred versie betreft.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een palomino kon het niet zijn als het prentje klopt want die hebben een meer rechthoekige core.

Edit: Die pro 3100 rating komt volgens mij van die vage Pchips moederborden met de processor er opgesoldeerd. Zo wordt zo'n bordje met een AMD Athlon XP 2000+ erop gesoldeerd geadverteerd als een AMD Athlon Pro 3100+ bijvoorbeeld (pin me niet vast op die cijfers) Pure consumentenmisleiding.. :/

Edit2: @ AMDdude: net wat ik bedoel dus. En die rating is complete misleiding. Hier op GoT zijn er al mensen geweest die zo'n pchips ding hadden gekocht en zich serieus genaaid voelden. Die kwamen dan van websites waar de normale rating er niet bijstond. Goed met wat uit je doppen kijken voorkom je dit wel maar niet iedereen is even computergeletterd :P

[ Voor 93% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-02-2005 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:14:
Wat voor een moederbord heb jij dan? Wat ik uit jouw post opmaak is dat jouw moederbord dus maximaal een AMD XP 2000+ Palamino ondersteund? Wel vreemd met die Pro 3100 rating, maar de kans ik erg groot dat het een thodoughbred versie betreft.
Nope, heb een Epox 8KHA+ met dus nu XP 1600 + Palomino, maar die is gesneuveld... vandaar. Ik weet dat de T-bred een stuk koeler blijft en dus beter te OC-en is, vandaar dat ik perse een T-Bred wil..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:16:
Een palomino kon het niet zijn als het prentje klopt want die hebben een meer rechthoekige core.

Edit: Die pro 3100 rating komt volgens mij van die vage Pchips moederborden met de processor er opgesoldeerd. Zo wordt zo'n bordje met een AMD Athlon XP 2000+ erop gesoldeerd geadverteerd als een AMD Athlon Pro 3100+ bijvoorbeeld (pin me niet vast op die cijfers) Pure consumentenmisleiding.. :/
Uitleg:

http://www.computerstunt.nl/informatie/processoren

• Sanchezzz
  • Laatst online: 04-08 16:07

Daar was ik al bang voor.

• makje
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

Vage winkel en onduidelijke website.

PCChips maakt (zoals hierboven ook reeds gezegd) moederborden met daarop een AMD XP processor vastgesoldeerd. Dit is een op zichzelf staand produkt en kan dus door de fabrikant elke gewenste naam gegeven worden, PCChips kiest dus voor de naam pro 3100

PCChips maakt echter geen losse AMD processoren en kan die dus ook niet een andere naam geven. Derhalve kan die winkel bij een normale losse AMD Athlon XP processor welke ter aanduiding van AMD de rating van 2000+ heeft meegekregen, nooit de rating van PCChips erbij vermelden.

Mijn conclusie: deze winkel heef er geen moeite mee om hun produkten sneller te laten lijken in hun advertentie dan ze werkelijk zijn...

edit:
Zie ook het grafiekje en het verhaaltje bij de Sempron 2200+, verbazingwekkend hoe idioot ze het daar vertellen, geen enkele onderbouwing geven (grafiek: algemene performance: bron?) en gemakkelijk conclusies trekken (3% sneller). De verkooppraatjes zijn nog erger dan die van de handelaar in potten en pannen op de markt...

[ Voor 20% gewijzigd door makje op 25-02-2005 22:42 ]

9800x3d

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Let wel op dat veel fabrikanten een verkeerde afbeelding hebben. Bij Alternate hadden ze eerder AMD Duron's met een Applebred core terwijl er een afbeelding van een AMD Duron 'Morgan' bij stond.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Anders lezen jullie eens de links die ik plaats :P Word op hun forum helemaal uitgelegd... en het is dus een Tbred

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Die heb ik wel gelezen, maar stel dat iemand anders dit topic leest en denkt : :o, het plaatje geeft een Palomino weer. Dan zal het wel een Palomino zijn, terwijl de meeste processoren T-Bred "B" zijn.
Vaak is het plaatje van de Palomino nog van vroeger en nooit geupdated ;)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:44
Wazige site 8)7 En bye the way ze hebben maar 4 keer een feedback gehad in de ShopSurvey :X

[ Voor 163% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-02-2005 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:33:
Die heb ik wel gelezen, maar stel dat iemand anders dit topic leest en denkt : :o, het plaatje geeft een Palomino weer. Dan zal het wel een Palomino zijn, terwijl de meeste processoren T-Bred "B" zijn.
Vaak is het plaatje van de Palomino nog van vroeger en nooit geupdated ;)
Ach, gezien de ShopSurvey is het een redelijke zaak en op het forum zegt de winkel zelf dat het een Tbred is... dus zal wel goed zitten ;)

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Misschien een beetje off-topic omdat de TS er niets aan heeft, maar deze winkel is ongeveer de grootste aanbieder van pc's op ebay, en daar hanteren ze dezelfde absurde benamingen. Ik heb er even rondgekeken en het een en ander deed mijn wenkbrouwen meer dan eens fronsen... Bekijk dit maar eens.
De pc is volgens de verkoper een 'gamebomb'. Wat zit er dan in? Een Volari V3 videokaart 'Nieuwste kaart met zeer goede specificaties!!' :r Volgens mij is die videokaart de grootste miskoop ooit als je wilt gamen. Het 'bewijs' dat de kaart goed is is dat ie 2x zo hoge 3d marks 03 haalt dan een mx4000... 8)7 Daarnaast zit er ook nog eens een pcchips moederbord in :r . Wat verbaast me nou?: er zijn al 2 van verkocht in een paar dagen tijd!

Bij een andere veiling bied hij een budgetsysteempje aan, met een Athlon Pro 3000+ processor. Als je dan goed leest staat er ergens tussen de grote schreeuwende letters in een discreet lettertype dat de Athlon Pro 3000+ een ONBOARD XP 1700+ blijkt te zijn...

En dit zijn maar enkele voorbeelden...

Iemand die wel wat van computers weet ziet dit soort dingen meteen en loopt met een grote boog om dit soort verkopers heen, maar het probleem is dat heel veel mensen geen bal van computers weten en denken een zeer snelle moderne pc te kopen, terwijl de specificaties toch best tegenvallen... Persoonlijk vind ik dat deze verkoper zwaar misbruik maakt van de ontwetendheid van de gemiddelde ebayer.

Nu vraag ik me af: mag dit zomaar? Is hier wat aan te doen? Ik kan ebay wel mailen, maar de mensen die de mail beantwoorden weten waarschijnlijk net zoveel van pc hardware als mijn oma, dus of dat zin heeft...?

Verwijderd

Topicstarter
Idd beetje misleidend, maar toch staat er op de site een verklaring voor die Pro 3000+ shit :)

Verder waren hun de enige die nog een 2000+ TB hadden tegen een normale prijs..
Die kast is wel vet trouwens en niet eens duur ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 17:10 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ken die site van Ebay denk ik. Volgens mij is het oppassen want ze hadden - reputatie gekregen dacht ik. Ik ga ze niet van alles beschuldigen maar met die Pro misleid je de boel wel maar ok dat vind ik.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Misleidend zijn ze zoiezo, ik zou niet al te veel vertrouwen hebben in deze winkel, vooral niet na de volgende quote:
* AMD Athlon XP 2400+, 2000 Mhz. Omdat AMD processoren maakt die beter presteren bij een lagere kloksnelheid, is deze processor volgens de fabrikant te vergelijken met een Intel 3,4 Ghz
Ze beweren hier dus glashard dat AMD vind dat je de 2400+ klan vergelijken met een 3.4 ghz p4, een soort van dubbele rating.
Hierbij zou eigenlijk iedereen wel wantrouwen moeten krijgen, want als de 2400+ inderdaad vergelijkbaar is met de 3.4 ghz, waarom heet hij dan geen 3400+? :r

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Waar staat dat ze vergelijken met een Pentium 4 3.4GHz ?

Er staat Intel 3,4GHz, dus dat kan een 8088, 286 of een 386 zijn. Echter als ik kijk naar de vergelijking word er een die niet bestaat Celeron "C" (Northwood) 3,4GHz bedoeld.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een woord: lulkoek.

En de prijzen lijken mij niet zo'n buitenkansjes als ze het wel willen doen lijken. Volgens mij is dit gewoon ordinair kopersbedrog.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

waarop baseren ze het getal 3000? een zelfgemaakte benchmark ofzo??

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:53:
waarop baseren ze het getal 3000? een zelfgemaakte benchmark ofzo??
Lpm? Leugens Per Minuut ? Achja , als de TS zijn processorkrijgt dan is alles goed, en dan kunnen we deze flamewar ergens anders vervolgen...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m hoor :P
Pagina: 1