Toon posts:

[Verwarming] A64 op 63 graden celsius.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik was ff bezig met dit en dat toen deed ik de pc aan was bezig in de bios en keek.
:o cpu temp van 63 celius ik denk wat is mis en gooi de pc uit.

Ik d8 eerst oow is een foutje van de mobo tot dat ik de cpu koelblok voelde.
Deze was zo heet dat ik hem geen eens normaal kon vast pakken.

ik dus pc kast trekken.
Cpu blok eraf ff afkoelen.
Ik deed hem in de vrieskast nou dat vondt het ijs erin niet leuk ( het veranderde in een keer in water)
Ik had er natuur lijk een filmpje van gemaakt met me digicam.

Later waneer alles was afgekoelt dat ook ff gedroogt.
Ik deed zelfs men cpu in de vriezer ( 30 seconde maar hoor )

Deed pc weer aan piep pap.
Alles normaal kom weer even in de bios kijk even naar de temperaturen en voltages.
Toen kwam ik er achter dat er elke seconde de cpu 1 graden celsiuc warmer werdt.
Toen keek ik ff in de kast en ja hoor fan draait niet.
Even gefixt en weer pc aan gedaan.

Had wel foto's gemaakt.

Mijn vraag is nu dat mijn cpu shutdown temperature op 60 graden celsiuis staat.
Maar het liep rustig op tot 63
Waarom deedt de bios er niks aan.
En alarm temp staat op 53 en niks aan gemerkt.

foto's volgen.

Specs
athlon 64 2800+
boxed koeler
epox 8hda3+
512mb infineon
elcheapo vga 2mb pci

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 21:22 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Waarom als ie toch al uit de pc is en niet warmer wordt je cpu in de vriezer leggen :? Je maakt een grapje zeker hoop ik?

Nadat je hem uit je pc haalt staat er echt geen stroom meer op en hoef je niet bang te zijn dat ie warmer wordt hoor :+

[ Voor 35% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-02-2005 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:13:
Waarom als ie toch al uit de pc is en niet warmer wordt je cpu in de vriezer leggen :? Je maakt een grapje zeker hoop ik?

Nadat je hem uit je pc haalt staat er echt geen stroom meer op en hoef je niet bang te zijn dat ie warmer wordt hoor :+
Ik had me pc nog nodig.

Was ergens mee bezig en de koelblok was te heet dus ff koelen naar 20 graden ofzo was wel zo gebeurdt maar de cpu bleef er echt nie lang in zeg maar hoog uit 30 seconden maar de deur van de kast stondt gewoon open hoor.

En ja ik weet hij wordt niet warmer.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:24

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

hahah je doet je koeler in je vriezer omdat ie zo warm was? :P omg je maakt een grapje toch?
van die temperaturen smelt je cooler echt niet weg hoor ;) maar goed probeer een andere cpu cooler te vinden die beter is. denk aan artic freezer 64. goedkoop en is een goede cooler :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:35
Meestal krijg je bij een nieuwe CPU ook een Koelblok aangezien je dat eerste nu toch ook wel kan gaan kopen

• TranceSetter
  • Laatst online: 06-02 14:15
Dan nog gooi je toch niet je processor in je vrieskast! Dat is gewoon vragen om problemen!!! :? 8)7

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

PC-speaker goed aangesloten?

Hoe zit het met je airflow, staat je computer in een kast waar geen ventilatie bij kan? Zet je kast dan eens boven op een bureau of stoel.

En je cpu in de vriezer leggen, ook al is het maar 30sec, is niet echt gezond i.v.m. vocht.

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 25-02-2005 21:21 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

.
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:13:

Laat hem lekker zijn verhaal vertellen ;) .. Slim toch om het koelblok & CPU in no-time koud te hebben :) :o

[ Voor 63% gewijzigd door DesertShooter op 25-02-2005 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm de cpu werkt nog 100 %

en de fan van de koelblok stondt dus uit en normaal komt hij daar nooit.

Maar waarom werdt er niks uitgeschakeld ?

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Zit er koelpasta onder :P? je hebt wel eens van die mensen ;)

Verwijderd

Topicstarter
DesertShooter schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:23:
Zit er koelpasta onder :P? je hebt wel eens van die mensen ;)
Ja, artic silver 5 zo uit mijnhoofdt.

Voor de duidelijkheidt ik deed de proccesor in die plastic bakje waarin je hem kreeg bij aankoop.
Ik ga hem niet gewoon met de pinnetje los ofzo in de vriezer leggen.

En binnen 1 minuut kon ik alles weer vastmaken want dat was allemaal gelijk tegen de 10 graden celsius.

En mijn voltages zijn er raar.

-12 = -1.75v
-5 = -2.84

voeding = chieftec 360 watt komt uit een matrix midi tower.

De voltages zijn gemeten met speedfan en averest home edition.
En in de bios staan die er niet.

En me kast staat op de grond kamer temp = rond de 10- 15 graden ( ja echt )
hdd temp is daarom ook 14 graden.
Airflow is perfect.
lucht naar binnen = 12 graden
en naar buiten = 20 - 22 graden

En ik zelf heb het niet koud. Ik ben er aan gewendt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 21:30 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:20

_Ernst_

Mark It Zero!

offtopic:
Toverstaf 2 anyone? :+
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:28:
[...]
En mijn voltages zijn er raar.

-12 = -1.75v
-5 = -2.84

voeding = chieftec 360 watt komt uit een matrix midi tower.

De voltages zijn gemeten met speedfan en averest home edition.
En in de bios staan die er niet.
De negatieve voltages boeien niet, die worden niet gemeten en zijn tegenwoordig ook niet meer in gebruik. Dus het zijn loze waardes.
Alleen de +12, +5 en +3,3 volt zijn van belang

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:34:
offtopic:
Toverstaf 2 anyone? :+

[...]

De negatieve voltages boeien niet, die worden niet gemeten en zijn tegenwoordig ook niet meer in gebruik. Dus het zijn loze waardes.
Alleen de +12, +5 en +3,3 volt zijn van belang
Dat dacht ik ook al en die kloppen perfect.
Behalve de 5 v die = 5.19 v en volgens de faq kan dat.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Negatieve spanningen kun je negeren, die lijnen worden niet gebruikt door hedendaagse hardware, alleen nog voor COM poorten e.d. Zolang de +3.3, 5 en 12V maar goed is.

Staat je Vcore dan te hoog? 1,50V moet dit zijn.

spuit12, idd Ernst, kloontje van Toverstaf (nofi)

Maximaal 5% afwijking, dus die 5V zit wel goed.

[ Voor 22% gewijzigd door PD2JK op 25-02-2005 21:40 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 14:10

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hoe kan ie ooit zo warm worden? Mijn 3200+ is 28-30 idle en stressed max 45 (in de zomer). Zit je cooler er er wel goed op?

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:36:
Negatieve spanningen kun je negeren, die lijnen worden niet gebruikt door hedendaagse hardware, alleen nog voor COM poorten e.d. Zolang de +3.3, 5 en 12V maar goed is.
Maximaal 5% afwijking, dus die 5V zit wel goed.

Staat je Vcore dan te hoog? 1,50V moet dit zijn.
Die staat op 1.4v standaart = 1.5
En ja met standaardt snelheid.
En ja het is stabiel.

spuit12
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:38:
Hoe kan ie ooit zo warm worden? Mijn 3200+ is 28-30 idle en stressed max 45 (in de zomer). Zit je cooler er er wel goed op?
Ja de mijne zit er goed op.
En ik heb mijn blok vergeleken met die van iemandt anders.
Ik heb 2800+
Hij had 3200+ allebij newcastle

Die van hem had een geddelte van plastic. ( waar de fan aan geschroevt zit )

En bij mij is dat gewoon metaal.
En bij hem zijn de vinnen veel dunner en dichter bij elkaar dan bij mij.

En allebij boxed koeler.

En ja bios is de nieuwste bios

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 21:46 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dan kun je alleen nog een BIOS update proberen.

Als dat niet helpt, zal het toch aan de processor of moederbord liggen, defect dus.

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:38:
Hoe flikker je dat? Ik krijg mijn Athlon 64 3400+ absoluut niet koel. Deze is momenteel 51° IDLE in een chieftec dragon met 5 casefans die allemaal volle bak draaien. De cpu koeler is even de boxed koeler, omdat mijn zalman vuil is en mn thermal pasta op is :X De enige andere warmtebron in mijn systeem is mijn GeForce 6800GT maar die klokt zichzelf terug naar 200MHz in windows...
Omgeving temp is ongeveer 21°

Even checken wat mijn temp STRESSED is.

Even Prime 95 Torture test opgezet: Temp schoot naar 66° en na een kwartiertje was die vlot de 70° gepasseerd, niet echt gezond voor een Newcastle lijkt me...

[ Voor 11% gewijzigd door Skyline GT-R op 25-02-2005 21:55 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 17:57
Hmmz, dat zijn idd geen goede temps, ik heb zelf met een 3000+ 24° idle, weet niet wat stressed is..

Maar dat je bios niets aangeeft is wel raar ja, weet je zeker dat je speakertje het doet/aangesloten is? En waarom het mobo niet afsluit/je pc uitzet kan ik ook niet zo snel bedenken, misschien ben je iets vergeten aan te zetten in je bios? Ik zou je mobo-handleiding nog maar eens nalopen =)

Suc6

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
Skyline GT-R schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:53:
[...]

Hoe flikker je dat? Ik krijg mijn Athlon 64 3400+ absoluut niet koel. Deze is momenteel 51° IDLE in een chieftec dragon met 5 casefans die allemaal volle bak draaien. De cpu koeler is even de boxed koeler, omdat mijn zalman vuil is en mn thermal pasta op is :X De enige andere warmtebron in mijn systeem is mijn GeForce 6800GT maar die klokt zichzelf terug naar 200MHz in windows...

Even Prime 95 Torture test opgezet: Temp schoot naar 66° en na een kwartiertje was die vlot de 70° gepasseerd, niet echt gezond voor een Newcastle lijkt me...
Dat doet ie dus met een kamertemperatuur van 10-15 graden en dus een koude aanzuiglucht van slechts 12 graden terwijl bij de meeste mensen dit rond de 20 graden is, scheelt toch ff 8 graden :).

offtopic:
hoe klok jij je 6800GT terug in windows naar 200mhz? heb XFX 6800GT...

Verwijderd

Prutz0r schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:43:
Dan kun je alleen nog een BIOS update proberen.

Als dat niet helpt, zal het toch aan de processor of moederbord liggen, defect dus.
TS gaf al aan dat hij z'n vingers bijna brandde aan z'n heatsink, dus dan kunnen we mobo en CPU wel uitsluiten, hé. Ook kunnen we de pasta wel uitsluiten, want er vindt goed geleiding plaats.
De heatsink kan z'n warmte niet kwijt, dus dan is airflow (over de heatsink) het probleem.
Wat betreft het uitschakelen: Sommige borden gebruiken de temperatuur van de core om te schakelen en niet de sockettemp. Bij mijn NFII Infinity zit er een afwijking van zo'n 18 graden, wat betekent dat de sensor 22 graden aangeeft, maar de werkelijke temp 40 graden bedraagt. In dit geval kan het om hetzelfde probleem gaan en schakelt daarom niet uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 22:04 ]

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

Niles schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:03:
[...]

Dat doet ie dus met een kamertemperatuur van 10-15 graden en dus een koude aanzuiglucht van slechts 12 graden terwijl bij de meeste mensen dit rond de 20 graden is, scheelt toch ff 8 graden :).

offtopic:
hoe klok jij je 6800GT terug in windows naar 200mhz? heb XFX 6800GT...
Hoe ik mijn GeForce terugklok: met Rivatuner. daar kan je de Standaard 2D snelheden instellen. En windows is standaard 2D ;)

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-01 23:09
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:03:
[...]

TS gaf al aan dat hij z'n vingers bijna brandde aan z'n heatsink, dus dan kunnen we mobo en CPU wel uitsluiten, hé. Ook kunnen we de pasta wel uitsluiten, want er vindt goed geleiding plaats.
De heatsink kan z'n warmte niet kwijt, dus dan is airflow (over de heatsink) het probleem.
Als het mobo geen goede voltage-regelaars heeft en een veelste hoog voltage (ongewild) over de core zet omdat het mobo kapot is dan wordt alsnog de cpu érg heet (Vcore verhogen zorgt nl voor hogere cpu temp, ook als deze Vcore instabiel is kan cpu erg warm worden/kapot gaan). Dan is het probleem dus alsnog bij het mobo te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Niles op 25-02-2005 22:11 ]

Verwijderd

Aan de airflow kan het bijna niet liggen. Ik had hier eerst een case zonder ook maar 1 casefan
en mijn Athlon 64 NewCastle 3000+ werd idle nooit warmer dan 33-34°C. Nu heb ik 1 extra casefan
aan de zijkant van mijn case gemonteerd en nu is die idle rond de 27° C. Omgeving temp is hier
rond de 18°, casetemp rond de 22°

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 14:10

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Skyline GT-R schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:53:
[...]

Ik heb een Thernaltake XaserIII (de alu) met 3x80mm papst casefan en een ati 9800 met Zalman heatpipe cooler (zalman fan erop vervangen door papst). Mijn omgeving is 19 graden, ow en op de CPU zit ook de Zalman (zie specs). En verder natuurlijk cool N quiet aan...
Ik heb by the way een "oude" 3200+ (met 1024kb cache) en ik heb niks geoverclocked (want ik weet niet hoe het nou precies in elkaar steekt :D )

Ow.. 5 min. geleden gestopt met CS (klein uurtje gedaan) en weer 31 graden... 8)

Nog een tip: verwijder af en toe eens het stof uit je kast, scheelde bij mij 8 graden.

[ Voor 10% gewijzigd door SayWhatAgain! op 25-02-2005 23:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles weer onder controle idle = 31 graden

full load wordt 53 maximaal.

hdd = 22 is goed
nortbridge = 21 graden is goed.
Kamer temperatuur = 15 graden is nog koud om te gaan slapen.

maar de bios zet de pc nog steeds niet uit als het te heet wordt.
Dit test ik door de cpu fan uit te zetten
dan wordt deze idle 63< en groter.bij 60 moet hij uit gaan maar er gebeurt niks.

Verwijderd

Hoe heb je het opgelost? Da's nl. wel handig voor mensen die dit topic in de search vinden.

Dat uitschakelen had ik al aangegeven ergens hierboven.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01
Alsjeblieft INANC.....Waarom erger ik me mateloos aan je zeer slechte Nederlands. Ga een cursus doen of let op op school. Je lidwoorden en spelling kloppen voor geen meter... doe er wat aan! :X 8)7

En verder vind ik het een vrij onzinnig topic wat je hebt geopend :'(

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is idd een topic wat niet echt veel meerwaarde heeft :)

Ook de opbouw van je zinnen zou een stukje beter kunnen! Houdt daar rekening mee met een volgend topic!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.