Excel punt komma notatie switchen?

Pagina: 1
Acties:
  • 746 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YOOOOOOOO, ik heb hier excel 97. noi moet ik veel amerikaanse getallen kut en peesten. als er een punt staat in het getal, herkent excel het niet als getal.

hoe kan ik swtichen tussen punt komma notatie?

oh ja mods kennende zal deze thread wel niet in goede subforum staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Yooooooooo, pleur ze eerst in een text-bestand yo, dan met surch en rieplees de . vervangen door een komma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

control panel, regional & language settings. Even op VS zetten (en weer terug als je klaar bent)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Waarom zou deze melding niet in het juiste subforum staan? Voor Excel (en andere applicatie) gerelateerde vragen kan je goed terrecht hier in SA.

Overigens kan je voor wat betreft je probleem de 'Regional Settings' van je windows aanpassen. Dit kan vaak ook een oplossing zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Yooooooooo, dat ken ook gew00n in excel zelluf hoor yo.. met surch en riepleees :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die oplossing die jullie mij geven, ben ik jullie dankbaar voor, alleen is het te veel hassle.

Snap het ook niet. Zou het zo moeilijk zijn geweest om er zon knopje te programmeren? Ik haat Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Wat is hassle?

En wat voor een knopje bedoel je dan? Het komt er gewoon op neer dat jij niet fatsoenlijk met een pc om kunt gaan en daar vervolgens Microsoft de schuld van geeft. Hoe simpel kan het zijn om een punt voor een komma om te wisselen? En kon je dat nergens vinden in de search?

[ Voor 24% gewijzigd door André op 25-02-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 23:52
Als je zo'n knopje in de knoppenbalk wil zou je kunnen kijken naar de mogenlijkheden van VBA in Office. Wellicht kan je dan met een simpel scriptje deze Regional Settings togglen.
Als het gelukt is, zou je het hier dan willen posten?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:16:
die oplossing die jullie mij geven, ben ik jullie dankbaar voor, alleen is het te veel hassle.

Snap het ook niet. Zou het zo moeilijk zijn geweest om er zon knopje te programmeren? Ik haat Microsoft.
Ik vermoed dat ze die knop er niet neer hebben gezet omdat de taakbalken vaak al erg vol zijn en men over het algemeen het knopje 'find & replace' goed weet te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je kan natuurlijk ook éérst Excel in de 'amerikaanse' setting kunnen instellen, dan bestand openen, dan instelling weer terug zetten naar het veel normalere 'Nederlandse' systeem. Puntjes worden komma's en omgekeerd

[ Voor 12% gewijzigd door WFvN op 25-02-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een heel eenvoudige oplossing, kies de optie replace in excell, vervang dan eerst alle punten naar een teken bv § dat zeker niet in de sheet voorkomt, vervang vervolgens alle kommas (die de duizendtallen schijden) door een ander teken en dan kan de § vervangen door een komma enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:10:
oh ja mods kennende zal deze thread wel niet in goede subforum staan.
Dan moet je nog eens goed vediepen in nettiquette, GoT policies, etc. want dat staat hier prima maar je taalgebruik en gedrag zijn daarentegen niet bepaald zoals het hoort ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:16:

Moeilijk? Nee, vast niet. Doe het zelf dan even aangezien jij degene bent die er behoefte aan heeft ;)

Maar goed. Dit is iets waarvan de gegeven oplossingen toch heel prima zelf zijn te vinden. Het onderwerp hoort zeker wel in SA, maar ook in SA is het wel de bedoeling zelf wat meer initiatief te tonen en duidelijk aan te geven wat er nu aan de hand is. Beide zijn niet gebeurd dus dit topic sluit ik. Als je een andere oplossing zou willen hebben: probeer zelf wat opties te bedenken en als je er niet uit komt: geef even aan wat niet werkt / wat niet helpt en we denken graag mee.

Maar op deze manier en met dit taalgebruik werkt het niet op GoT.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.