Toon posts:

DVD.........hack?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me herinneren dat er ooit eens sprake is geweest van een soort type afstandbediening waarmee je je dvd speler een stuk gebruiksvriendelijker mee kon maken.
Bijv. bij een Sony dat je niet elke keer het "prohibited by disc" tekstje te zien krijgt, terwijl een andere dvd speler je wel die actie laat uitvoeren.
Laatst heb ik, omdat ik geen zin heb om elke keer de juiste afstandbediening te zoeken, zo'n multi ding gekocht. En zodoende kwam ik weer op die oude gedachten.
Het gaat om een Sony dvp ns310 dvd speler en een philips RU-760 afstandbediening.
Ik weet dat het ver gezocht is, maar ik gok erop dat er wellicht iemand hier is die er wat van weet.
Alvast bedankt.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Volgens mij is dat een Hoax. Er zijn bepaalde heel erg goedkope DVD-spelers die de "spelregels" negeren en de verplichte mededelingen gewoon overslaan, maar dit is niet iets dat je met een magische afstandsbediening oplost :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Er is een manier met een PDA, maar dan moet ie wel Palm OS hebben en laat ik die nou net niet hebben gekocht. Het is ook wel even een tijdje geleden dat ik hierover wat gelezen heb op het net.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
Dat met die PDA is gewoon om je speler regiovrij te kunnen maken. Daarmee kan je nog geen UOP's uit je dvd-speler verwijderen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is ook niet zo dat je met "een" afstandsbedieding (en nee ook niet met een palm) "een" willekeurige dvd speler (en ZEKER sony;s niet) zomaar kan 'hacken'. Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord en denk daarom dat het gewoon bullshit is (de meeste zulke zaken komen wel aan de orde op forums waar ik lees)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

met een kiss player kan je wel in de meeste gevallen op skip to next drukken en je bent van het tussending af :) niet echt een hack maar wel een boel wachten minder..............

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb boven een Hiteker staan. Die was gratis bij het verlengen van een gsm abo'tje. Die maakt het niet uit welke knop je wanneer indrukt, doet gewoon wat je wil. Maarja, gratis bij een abo verlenging zegt natuurlijk wel wat over de rest van de kwaliteit van de speler. Zo moet je de tray snel vastpakken als je op eject hebt gedrukt, want anders gaat ie gewoon weer naar binnen. Maakt niet uit, het is niet half zo irritant als die messages van de Sony.
Die afstandbediening is overigens een geheel te programmeren dingetje. Kost ook wel wat, maar dan heb je ook wel wat.

• JvS
  • Laatst online: 09:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt het nog steeds over "die afstandsbediening" he? Je betn wel overthuigd dat-ie bestaad of niet? :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:53:
Je hebt het nog steeds over "die afstandsbediening" he? Je betn wel overthuigd dat-ie bestaad of niet? :D
Ik doelde eigenlijk meer op de afstandbediening die ik onlangs heb aangeschaft (RU 760). Maar over die andere, nee ik weet niet of die ook werkelijk bestaat. Vandaar mijn draadje hier.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
Ja, die afstandsbediening bestaat, maar in die mate dat hij gewoon via de pc te programmeren is en dus eigenlijk hetzelfde doel heeft als die Palm.
Weet alleen niet meer welke het nou weer was. Ik dacht dat het van Philips was, 't is eigenlijk een touch-screen tft'tje.

edit:

Schiet me net te binnen, de Philips Pronto is het.
Daar kan je codes voor vinden waarmee je veel dvd-spelers regiovrij kan mee maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 25-02-2005 22:06 ]

• Atomsk
  • Laatst online: 02-12 22:32
Een tijdje terug eens wat uitgezocht voor een bepaalde Panasonic DVDspeler. Deze bleek je alleen met een speciale "service remote" regiovrij te kunnen maken. Ik vond zelfs een site waar je voor aardig wat €€€ een 1-knops AB kon huren die éénmaal de speciale IRcode uitzond voor het unlocken en daarna teruggestuurd moest worden. Dus het kan wel voorkomen dat je een AB nodig hebt om te unlocken.

De unlockmethode verschilt gewoon per merk en type speler. Het beste wat je kunt doen is voordat je een DVDspeler aanschaft ff googlen naar de unlockmogelijkheden. Even een code intikken op de AB is toch wat makkelijker dan bijv. een hardwaremodificatie.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:05:
edit:

Daar kan je codes voor vinden waarmee je veel dvd-spelers regiovrij kan mee maken.
Dat is niet de goedkoopste. Ik heb er inderdaad een paar modellen van gezien, maar die prijskaartjes schrikken toch aardig af. Voor dat geld kan je makkelijk een goed functionerende dvd speler aanschaffen.
De RU-760 was al een prijzig apparaat, maar ik ben er wel blij mee. Pakt precies alle apparaten en alle functies die ik hier heb staan.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fire69 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:05:
Ja, die afstandsbediening bestaat, maar in die mate dat hij gewoon via de pc te programmeren is en dus eigenlijk hetzelfde doel heeft als die Palm.
Weet alleen niet meer welke het nou weer was. Ik dacht dat het van Philips was, 't is eigenlijk een touch-screen tft'tje.

edit:

Miss een dom vraagje maar kan je met zulke codes ook dvd spelers kraken dat ze ook cd-r's lezen? en cd-rw? Of zit dat in de machine ingebouwd? :)
Wij hebben namelijk een philips pronto thuis, en de dvd speler is een 5.1 setje van sony van paar jaar oud.
Pagina: 1