Toon posts:

Kiezen tussen hp laserprinter 2550l of ln

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is, ik op bij mij op het werk een netwerk van 2 pc's met 3com switch ertussen hangen.

Nu hangt er een deskjet 840c van hp, deze printer is gedeeld, en kan door 2 pc gebruikt worden.

Nu heb ik de laserjet 2550 gezien van hp, deze wil ik aanschaffen, maar er zijn 3 keuzes:

de 2550l
de 2550ln
de 2550n * deze valt al af!

Moet ik nu de l of de ln pakken, de ln heeft als voordeel dat er een printserver is geintegreerd. Moet ik dit hebben. (in de toekomst komt er nog 1 pc bij)!!

Wat is wijsheid, met of zonder printserver :9

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
Ik zou voor de versie met Printserver gaan. Werkt het makkelijkste in een netwerk

Verwijderd

ligt eraan wat je extra moet betalen voor met en zonder printerserver.

je koopt namelijk voor een paar tientjes al een goeie printerserver (usb/lpt)

dat moet je dan overwegen ..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met is wijsheid. maar kijk even of het prijsverschil het waard is

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
nu heeft iemand een hp jetdirect ex plus (J2591A)
liggen met parallel aansluiting en BNC aansluiting, en natuurlijk een 10Base-T aansluiting.

Is dit iets, ik heb geen verstand van printservers maar zijn ze allemaal goed??? Moet je bijvoorbeeld een hp printserver bij een hp printer hebben.

Of mag je ook een canon printserver bij een hp printer zetten (ik noem maar iets)!!

De 2550l kost +/- € 350,-
en de 2550ln kost zo'n 200 euro duurder.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kom op .... ff zelf een beetje onderzoek doen
http://h20000.www2.hp.com...ent.jsp?objectID=bpj05342
hp's light printer zijn over het algemeen hostbased/gdi printers

in tehorie mag je printservers mixen

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 25-02-2005 21:47 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor alle goede info..

Nu zou ik graag het volgende nog willen weten:
- kun je de laser ook opnemen in je netwerk zonder (jetdirect server)?
- zo ja als dit gaat, wat zijn voordelen en nadelen?(vaak printproblemen of iets dergelijks, waar moet ik dan aan denken)

thanx already

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 12:13

Redwood

The Truth Is In Here

ik zou hem zelf zonder printerserver doen, als ie toch in de buurt staatn, sluit hem dan aan op 1 van de pc's die bijna altijd aan staat, de printer dan delen is de makkelijkste en goedkoopste optie.
Nadeel is dan, dat ie het wel alleen maar doet, als de pc waar ie op aangesloten is aanstaat.

Over printerservers.. als ik mij niet vergis heeft linksys er 1 voor 40 euro. kan hem zo 1-2-3 niet weervinden, maar kijk nog wel even.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Je kunt de printer gewoon delen, net als de 840. Het is misschien beter om gewoon een losse printserver te kopen, die heb zoals eerder vermeld voor een paar tientjes. Het nadeel van het delen van de printer dat de pc waarop de printer is aangesloten altijd aan moet staan en dat deze een zwaardere processor belasting krijgt tijdens het printen.

De ingebouwde printserver zijn wel mooi maar als je de printer weer moet vervangen moet je wel weer een nieuwe printserver hebben. HP printserver passen heel vaak maar in enkele types printers us neem een losse printserver.

Edit: Te laat

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor alle tips, ik ben geholpen _/-\o_

Verwijderd

redwood schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 09:06:
Over printerservers.. als ik mij niet vergis heeft linksys er 1 voor 40 euro. kan hem zo 1-2-3 niet weervinden, maar kijk nog wel even.
De interne printserver van HP geeft echt de beste preformance...
een printserver met paralelle aansluiting word dan echt super lang wachten....
usb is al wat sneller maar nog steeds niet echt lekker

Ik heb zelf een 4050t staan maar ik kon zeker met wat grafisch werk icm m'n oude intel 100Mbit printserver lang wachten voordat de opdracht in de printer zat..
Ik heb nu een Jetdirect 610 in de printer en de opdrachten vliegen er uit...

ga echt voor de interne jetdirect daar zal je echt geen spijt van krijgen.. ;)

suc6

edit:

pas op met de lite modellen van hp... deze ondersteunen zoals gezegt niet alle printservers omdat het GDI printers zijn..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoera, de printer is aangeschaft, nu een paar nieuwe vragen.

Als je maar 1 printje hoeft te maken, dan duurt het wel 20 tot 30 seconden voordat de printer begint met printen.... is dit op te lossen door het geheugen uit te breiden?? Want dit is toch zeer lastig.

Er zit nu 64MB geheugen, en het is uitbreidbaar!! Is dit een verstandige zet of weggegooid geld??

Ook als je kleuren prints maakt, gaat het printen dan ook sneller, dus de tijd tussen twee prints in... wordt deze dan korter??

alvast bedankt

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:55:
Hoera, de printer is aangeschaft, nu een paar nieuwe vragen.

Als je maar 1 printje hoeft te maken, dan duurt het wel 20 tot 30 seconden voordat de printer begint met printen.... is dit op te lossen door het geheugen uit te breiden?? Want dit is toch zeer lastig.

Er zit nu 64MB geheugen, en het is uitbreidbaar!! Is dit een verstandige zet of weggegooid geld??

Ook als je kleuren prints maakt, gaat het printen dan ook sneller, dus de tijd tussen twee prints in... wordt deze dan korter??

alvast bedankt
Meeste laserprinters hebben een bepaalde opwarmtijd nodig, om de fuser etc warm te krijgen :). Dit is voor jouw printer ongeveer 15 seconden. Daarna komt de eerste print wat even duurt en dan ben je er.
Je hebt geheugen zat, als de printer PCL heeft heb je aan een normaal textdocumentje 4 MB al genoeg. Als je met kleuren gaat werker wordt het andere koek, omdatie veel meer berekenen moet doen. Voor iedere kleur de plaatsing. Geheugen heb je genoeg :).

@DRG, ik heb zelf een 4000N maar met jetdirect vliegt het er uit :). Nog nooit parallel geprobeerd , maar ik denk dat zo'n converter in kleine stapjes doet om zo alle printers nog aan te kunnen sturen (ouwere types).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een ingebouwde jetdirect

dus helaas, we kunnen er niets aan doen dat hij de 1e pagina snel print.

toch bedankt iedereen

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand toevallig ook na hoeveel prints je je toner enzo moet vervangen

groet

Verwijderd

een richtgetal staat in de specs.. (5% zwart per pagina), het is al gauw meer...
Met wat zijdelings shaken van de tonerkit haal je nog veel veel extra afdrukken eruit.. (soms wel tot 1000..).
PS: meeestal is dit een beslissingscriterium... hoeveel paginas print ie en hoeveel kost dat dan.... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:55:
Met wat zijdelings shaken van de tonerkit haal je nog veel veel extra afdrukken eruit.. (soms wel tot 1000..).
dat is alleen zo bij de longlife toners van de oudere laserjet printers...

over de adrukken per toner.. dit is sterk afhankelijk van je "zwarting" de waardes die standaard aangehouden worden zijn gebasseerd op 5%.. dit is bij foto's bijvoorbeeld het 15 voudige ;)
als je een status pagina draait op de machine krijg je ook te zien wat je zwartingspercentage gemiddeld is geweest...
kan handig zijn..

Verwijderd

bij alle HP en Kyocera prtinters waar ik tot nu toe meegewerkt heb, helpt het schudden, dus waarom zou je het niet proberen... er kan niks mis gaan..
Die 5% had ik ook al genoemd zijnde alleen als richtlijn omdat er op getest wordt.. dus hij moet gewoon zijn eigen druk gebruik tegen het licht houden... Daarom vind ik de vraag achteraf zo vreemd, juist het gebruik bepaalt de variabele kosten en daarmee de keuze voor de printer.. mi dus een vraag als een beetje mosterd na de bekende maaltijd...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het schudden helpt ja, dat is net zoeits als een pak vla helemaal uitknijpen, maar ja hoeveel krijg je daarvoor terug.

als je gaat schudden is het toch vaak echt tijd om een nieuwe cartridge te kopen

Iperf

Verwijderd

fish schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:24:
het schudden helpt ja, dat is net zoeits als een pak vla helemaal uitknijpen, maar ja hoeveel krijg je daarvoor terug.

als je gaat schudden is het toch vaak echt tijd om een nieuwe cartridge te kopen
als het helpt lijkt het me een prima zaak ... daar ging het toch om, toch.....? En 300-1000 paginas extra afdrukken lijkt me wel de moeite van het "uitknijpen" waard ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:54:
[...]

als het helpt lijkt het me een prima zaak ... daar ging het toch om, toch.....? En 300-1000 paginas extra afdrukken lijkt me wel de moeite van het "uitknijpen" waard ;)
Als ik moet gaan schudden met toner bestel ik een nieuwe, tegen de tijd dat je dus idd een paar-100 verder bent en ie echt leeg is heb ik de andere in huis.

Maar sinds wanneer koop je een printer om daarna te kijken hoe lang ie print op een toner??

De aanschaf baseer je op de kosten per pagina, incl afschrijving fuser enz en de nieuwprijs van de printer + verwachtte termijn... tenminste, zo doe ik het... Een printer van 200eur duurder kan die 200eur in een paar mnd eruit gehaald hebben als ie een stuk voordeliger print.

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:55:
[...]

Als ik moet gaan schudden met toner bestel ik een nieuwe, tegen de tijd dat je dus idd een paar-100 verder bent en ie echt leeg is heb ik de andere in huis.

Maar sinds wanneer koop je een printer om daarna te kijken hoe lang ie print op een toner??

De aanschaf baseer je op de kosten per pagina, incl afschrijving fuser enz en de nieuwprijs van de printer + verwachtte termijn... tenminste, zo doe ik het... Een printer van 200eur duurder kan die 200eur in een paar mnd eruit gehaald hebben als ie een stuk voordeliger print.
waar heb ik dit eerder gelezen.. ;)

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Kan je niet beter een 2600 color kiezen i.p.v. een 2550 ?

Verwijderd

abusimbal schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:21:
Kan je niet beter een 2600 color kiezen i.p.v. een 2550 ?
is dat niet gewoon de opvolger die nu uit is... toen dit draadje begon was die er niet :z
Pagina: 1