Toon posts:

Asus P4P800 SE + Geheugenmodule Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Na heel wat zoeken op internet kan ik maar niet achter de oplossing komen terwijl het vast iets gemakkelijks is.

We hebben hier een computer staan met de volgende specs:

Moederboard: Asus P4P800 SE
Processor: Intel 3,0 GHz
Videokaart: Ati 9250
Geheugen: 4 x 1 GB DDR
Harddisk: 2 x 200 GB

Nu is het probleem dat het moederboard 3 van de 4 geheugen modules wel ziet (in bios en in windows) maar die 4de pakt ie dus niet. Het is niet zo dat de module kapot is want het werkt allemaal als je het omswitched. Alleen het 4de slot ziet ie dus niet en dat is heel beroerd.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast Bedankt!
Alakuial

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Alle geheugen modules eruit halen en er alleen 1 in dat "kapotte" vierde slot plaatsen en dan kijken of tie werkt. Zo niet dan garantie bewijs opzoeken en is gaan informeren waar je het mobo hebt gekocht ;) .

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

lijkt er op dat dat ene slot kapot is he.

doe ff wat NightWalker2005 zegt en dan weet je het zeker en kan je misschien garantie halen.

btw: 4gb ram 8)7 OM(fucking)G
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

In de handleiding van het moederbord vind je onder Memory Configurations:
"5. When all four sockets are populated with 1GB DIMMs (total 4 GB), the system may detect only 3+GB (a little less than 4 GB) due to the Southbridge resource allocation".

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik gelezen maar hij ziet echt alleen die 3gb en niet die 4de, dat ie iets minder ziet dan 4 is geen probleem maar hij pakt echt niets van die 4gb.

Zal morgen de pc even open schroeven en opstarten met 1 geheugen module in slot 4 kijken of dat werkt. Anders heb ik er maar mee te leven en wachten tot het normaal wordt dat een pc 4gb heeft.

Alakuial

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:35:
In de handleiding van het moederbord vind je onder Memory Configurations:
"5. When all four sockets are populated with 1GB DIMMs (total 4 GB), the system may detect only 3+GB (a little less than 4 GB) due to the Southbridge resource allocation".
_/-\o_

Daarnaast had ik bij mijn p4pe het probleem een keer dat alle modules en slots afzonderlijk ok waren, maar twee modules tegelijk wilde hij niet pakken. Ben toen terug naar mycom gegaan en 2 nieuwe gekregen. Hun hadden iets over 2 precies dezelfde etc etc. het probleem was idd opgelost. Het hoeft dus niet zo te zijn dat er iets stuk is. Dat wil ik er eigenlijk mee zeggen.

off topic:
wat moet je in hemelsnaam met 4 gig mem. Ik heb hier 1 gig en die krijgt ie amper vol... en ik draai een ftp, web en webcamserver, brandt dvds, draai norton antivir, draai seventeen or bust, peerguardian, msn, en dc++ en nog zit de boel niet vol en draait alles erg soepel...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 19:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:39:
[...]

_/-\o_

Daarnaast had ik bij mijn p4pe het probleem een keer dat alle modules en slots afzonderlijk ok waren, maar twee modules tegelijk wilde hij niet pakken. Ben toen terug naar mycom gegaan en 2 nieuwe gekregen. Hun hadden iets over 2 precies dezelfde etc etc. het probleem was idd opgelost. Het hoeft dus niet zo te zijn dat er iets stuk is. Dat wil ik er eigenlijk mee zeggen.

off topic:
wat moet je in hemelsnaam met 4 gig mem. Ik heb hier 1 gig en die krijgt ie amper vol... en ik draai een ftp, web en webcamserver, brandt dvds, draai norton antivir, draai seventeen or bust, peerguardian, msn, en dc++ en nog zit de boel niet vol en draait alles erg soepel...
bedoelen ze met die manual niet gewoon dat ie alles boven de 4gb niet pakt, dus als je een 512 mb in het laatste slot stopt dat ie die misschien wel zal pakken

off topic:
idd 4gb ram, ga je een data server en pdc van een groot bedrijf draaien ofzo?

*edit* dan had je ook wel scsi schijven erin gestopt.
maar had dan 1 module niet gekocht en dan een wd raptor erin gestopt mja eigen keus allemaal maar 4gb ram is erg overdone voor normaal gebruik

ben wel erg benieuwd wat je met die pc gaat doen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een computer voor mijn moeder. Ze werkt in de grafische branche en werkt met speciale software die al minimaal 1 gb nodig heeft om normaal te kunnen draaien. Er staat al een pc met 2gb aan ram, maar omdat er ook vaak nog programma's naast draaien zoals photoshop en een soort 3d programma wilde ze wat meer.

We hadden een server nodig die moest worden gebouwd, toen hebben we van de oude pc (die met 2gb ram) een server gemaakt en een nieuwe computer gebouwd die zeg maar al beetje vooruit gebouwd is zodat er volgend jaar niet weer een nieuwe pc moet komen.

Hopelijk verklaring genoeg. Ik ga dit weekend even de boel switchen en laat jullie weten wat er uit komt.

Alakuial
Pagina: 1