Toon posts:

[Red Hat 7.3] Xserver wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben een een noobie op het gebied van Linux en ben begonnen daar verandering aan te brengen.

Mijn oude Server:
Intergraph Interserve Dual Pentium
Mobo : Scsi Mobo
Mem : 785MB
Scsi HD's : Conner 1.5 GB
Seagate Fireball 2.0 Gb
Video : S3

Alles perfect vanaf CD geinstalleerd totdat ik bij het inloggen kwam en startx intoetste.
Even het beeld zwart en daarna ging ie over in textmode.

Volgende error melding volgt:
AddScreen/Screeninit failded for driver 0.
X10: fatal error 104 (Connection reset by peer) on X server ":0.0" after 0 requests (0 known processed) with events remaining.

Misschien kan iemand mij hiermee helpen??

Verwijderd

je hebt het over je oude server? heb je dan nu een nieuwe server? ik snap je niet

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Probeer eens VESA voor je vga kaart, je moet effe die instellingen veranderen daar ligt het aan of je VGA of je hz van je monitor.

In debian doe ik dan altijd dpkg-reconfigure xserver-xfree86 maar weet niet hoe dat in RH zit. Je moet iig de config van je X aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bram op 25-02-2005 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:46:
je hebt het over je oude server? heb je dan nu een nieuwe server? ik snap je niet
Ja het is een oude server die ik nog op de zolder had staan en nu wil gaan gebruiken om Linux te leren en ervaring op te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Bram schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:25:
Probeer eens VESA voor je vga kaart, je moet effe die instellingen veranderen daar ligt het aan of je VGA of je hz van je monitor.

In debian doe ik dan altijd dpkg-reconfigure xserver-xfree86 maar weet niet hoe dat in RH zit. Je moet iig de config van je X aanpassen.
Mijn monitor is een Mirage en ik zal ff kijke of ik de instellingen kan veranderen in de config file

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Je kon nog weleens je vertical and Horizontal instellingen inderdaad verkeerd hebben, volg de xf86c0nfig eens? /etc/X11/XF86Config-4 voor als je het handmatig wilt doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee al stel ik de Vesa driver in en de juiste instelling voor de monitor geeft ie mij nog steeds geen beeld.
Hij blijft in textmode en geeft dezelfde errors als voorheen.

Misschien een ander mogelijkheid?

Verwijderd

Tip: upgrade naar RedHat9 of FedoraCore.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:12:
Tip: upgrade naar RedHat9 of FedoraCore.
RH 7 moet ook gewoon kunnen werken natuurlijk.

maar aangezien je aangeeft met linux te willen leren kan je toch altijd het best de laatste editie gebruiken. Zeker als je server nog helemaal niet draait kan je dit het best doen. het is tenslotte gratis te downen

RH7.3 is volgens mij 5 cd`s en RH9 is 3 cd`s, nog een voordeel dus.

Verwijderd

alle libs en de benodigede x window software geladen, plus de goede fonts geinstalleerd?
dat zorgt ook voor dit soort meldingen.
ik gebruik debian met opstart cd van 100 mb en dat soort dingen moet ik altijd zelf laden en installeren, anders werkt exec startx bij mij ook niet

Verwijderd

> RH7.3 is volgens mij 5 cd`s en RH9 is 3 cd`s, nog een voordeel dus

Verder is FedoraCore bij vele bladen voor een paar euro op 1 dvd te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:33:
alle libs en de benodigede x window software geladen, plus de goede fonts geinstalleerd?
dat zorgt ook voor dit soort meldingen.
ik gebruik debian met opstart cd van 100 mb en dat soort dingen moet ik altijd zelf laden en installeren, anders werkt exec startx bij mij ook niet
Yes alles perfect geladen en ingesteld en al een paar dagen bezig om hem aan de praat te krijgen maar hij weigerd mee te werken en nog ff en ik pleur hem de raam uit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:36:
> RH7.3 is volgens mij 5 cd`s en RH9 is 3 cd`s, nog een voordeel dus

Verder is FedoraCore bij vele bladen voor een paar euro op 1 dvd te koop.
Nee RH7.3 is drie cd''s en ik heb die versies bij tijdschriften gezien en zal vanmiddag ff kijken of ik er 1 kan kopen en ff die gaan uittesten.

Verwijderd

Topicstarter
Is er verder niemand die me kan helpen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:52
Je S3 videokaart nekt de boel zeer waarschijnlijk. Je vertelt niet precies welke S3 je hebt, maar ik heb hier diverse Trio64V2 kaarten gehad die niet wilden werken met XFree86 4.x

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht al zoiets, wel vreemd want als ik opstart en gaat installeren dat ziet de scherm er wel strak en mooi uit maar zodra die startx moet opstarten dan gaat ie hikken terwijl er niks met de kaart aan de hand is want hij heeft ook gewerkt onder NT4 en W2000.
en welke kaart het is moet ik ff kijken.
Pagina: 1