Te vaak gedefragmenteerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-03 19:50
Hey!

Net geformateerd ;) en daarna gedefragmenteerd. Ik gebruik Diskeeper hiervoor (fijn programma). Nu was er de hele tijd 1 bestand wat niet weg wou (nu nog steeds niet trouwens) dus ik heb iets van 4-6 keer achter elkaar gedefragmenteerd :r Is dat erg? Kon het antwoord niet in de faq lezen O-)

Verwijderd

Na een format c: en een schone windows installatie is het niet nodig direct weer te defragmenteren.
Defragmentatie treedt pas na verloop van tijd op.
En nee het kan geen kwaad meerdere malen te defragmenteren (imho), maar of het zinvol is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 18:22 ]

• Whoohoo
Bedankt! Ik was bijna geneigd weer te formateren 8)7

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:11:
Na een format c: en een schone windows installatie is het niet nodig direct weer te defragmenteren.
Defragmentatie treedt pas na verloop van tijd op. En nee het kan geen kwaad meerdere malen te defragmenteren (imho), maar of het zinvol is?
hahah.. hahahahah.. HAAAAAHAHAHAHAHA

zeker nooit een GOED defragprogramma gedraaid na een verse install.
Na de install is er zovaak met de schijf gekloot en gekut (niet negatief bedoeld richting windows) dat er HEEL veel defragmentatie is opgetreden. Zowel qua waar data staat op je harde schijf als binnen bestanden. Aangezien de data die op je schijf staat voor 99% daar ook de rest van de windows install zal blijven raad ik het je juist ZEER aan te defragmenteren.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:11:
Defragmentatie treedt pas na verloop van tijd op. En nee het kan geen kwaad meerdere malen te defragmenteren (imho), maar of het zinvol is?
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik durf het niet zeker te zeggen over Windows XP, maar voorgaande versies van windows waren direct na installatie al behoorlijk gefragmenteerd. Vooral Windows NT 4.0 kon/kan er wat van. Dit heb ik ook geconstateerd met Diskeeper.

twiFight was mij voor >:)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 25-02-2005 18:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
twiFight schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:15:
[...]

hahah.. hahahahah.. HAAAAAHAHAHAHAHA

zeker nooit een GOED defragprogramma gedraaid na een verse install.
Na de install is er zovaak met de schijf gekloot en gekut (niet negatief bedoeld richting windows) dat er HEEL veel defragmentatie is opgetreden. Zowel qua waar data staat op je harde schijf als binnen bestanden. Aangezien de data die op je schijf staat voor 99% daar ook de rest van de windows install zal blijven raad ik het je juist ZEER aan te defragmenteren.
Precies, ik defrag sowieso elke avond m`n C schijf :)

• Whoohoo
Ook een andere vraag dan maar :9 Als ik windows opstart blijft hij heel lang bij de "Welcome" screen hangen ongeveer 10 seconden en dat is heel irritant.... Zou het norton antivirus kunnen zijn of misschien m'n wireless internet dat ie wacht tot hij is geconnect? Heb service pack 2

Verwijderd

Oh :| Nooit geweten, ah wel ja..weer wat geleerd :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Fragmentatie treed direct bij de verse installatie al op inderdaad. Meerdere keren defragmenteren kan geen kwaad.

Woohoo: het is niet de bedoeling dat je hier de ene na de andere vraag gaat stellen. GoT is geen helpdesk.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 25-02-2005 18:19 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Whoohoo
Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:18:
Fragmentatie treed direct bij de verse installatie al op inderdaad. Meerdere keren defragmenteren kan geen kwaad.

Woohoo: het is niet de bedoeling dat je hier de ene na de andere vraag gaat stellen. GoT is geen helpdesk.
weet ik wel maar heb het tenminste in zelfde topic gedaan :7

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat maakt niet uit; wij gaan je niet elke vraag maar betanwoorden in één topic die bij je op komt. Wat meer zelf onderzoek is wel op zijn plaats. Als je dit hebt gedaan, kan je dit ook goed duidelijk maken in je topicstart, zoals ook in de richtlijnen staat omschreven (zie Algemene gedragsregels (Netiquette)).

Overigens hebben je twee vragen vrijwel niks met elkaar te maken, door allemaal verschillende vragen in één topic te dumpen maak je het er niet overzichtelijker op voor de anderen. Dat kan je maar beter afleren dus. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 25-02-2005 20:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.