Toon posts:

Component Kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hier een vraag. ik wil graag de progressive scan optie gebruiken van mijn dvdspeler & tv.
nu moet ik hiervoor een component verbindingskabel aanschaffen.
bij de mm zag ik een kabel van Oehlbach (1,5m) met allerlei mooie foefjes, echter de prijs
was erg hoog (EUR 79,99.) Nu had ik wel op een dure kabel gerekend maar hier schrik ik
toch even van.
na wat browsen ben ik de volgende kabel tegengekomen:
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=6579
heel veel goedkoper (EUR 16,-)
is de Oehlbach de meerprijs waard? zijn er andere alternatieven?
wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
thx.
edit- jep, ik heb al zitten zoeken hier... topics bv Welke kabel tussen DVD en TV

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 17:59 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Men zegt weleens dat je niet meer dan 10% van de waarde van je set aan kabels moet besteden... Ik denk dat die goedkopere kabels het even goed zullen doen als de kabels met een merkje erop.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20
Ik ben niet zo overtuigd van erg dure kabels, zou ze evt. alleen overwegen wanneer grotere afstanden overbrugd moeten worden (b.v. 10m). Je hebt het over 1,5m, dan zou ik gewoon voor die € 16 kabel gaan, daar kun je je geen bult aan vallen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 21:23

TdV

Die goedkope is van HQ; de silver serie. Die is al behoorlijk goed maar je hebt ook nog een gold serie die nog wat beter is afgeschermd meen ik. Ik heb de meeste kabels van HQ en ze zijn gewoon goed en ook goed betaalbaar dus ik zou het gewoon doen.

Verwijderd

Ik had hiervoor een scart kabel van 6 euro bij de supermarkt, nu een 30 euro monster kabel en ik zie geen drol verschil, er zijn al redelijk wat topics over geweest maar ik neig steeds meer naar het feit dat kabels (mits geen dropveters) een zeer beperkte rol spelen.

Verwijderd

We hebben het hier over 1½ meter... Op dergelijke afstanden zijn de verschillen navenant nihil.

Ter voorbeeld/referentie:
RG 59/U heeft een verlies van 3dB per 100m bij 10MHz. Dat komt dan globaal neer op een signaalverlies van 30%. Echter, in de vraag van de topicstarter gaat het om een kabel die 66 keer korter is. Als we dat voor het gemak (klopt niet echt) lineair berekenen dan is een signaalverlies van 0,45% te verwachten.
http://www.mtxindia.com/An2.htm

Wat veel belangrijker is op die korte afstanden is de afscherming (zowel van kabel als pluggen), en dat lijkt wel snor te zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 11:18 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik heb van mijn pc naar mijn tv 10 meter tweeling(speaker)snoer liggen met 2 gewone tulpstekkertjes eraan. Beeld is (in mijn ogen) prima en scherp. Dus die kabel van 16euro zal prima voldoen. Ik geloof niet zo dat een kabel van 80euro veel beter beeld en geluid geeft. In mijn ogen is de printplaat waar het signaal overheen gaat ook gewoon simpel koper, je kunt beter meer geld aan boxen dan aan kabels uit geven.

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08
Ik had eerst voor 10 meter gewone kabeltjes lopen. Toen zag ik vaak strepen in het beeld. Nu heb ik Audioquest/Cinemaquest YIQ-A component kabel en alles is weg. Kabel was volgens mij 80 euro (en dat is nog de goedkoopste uit de component kabel serie).

www.audioquest.com

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle reacties.... ik ga denk ik maar eerst die goedkopere kabel proberen (of z'n gouden broertje dus) eerst maar eens zien wat dat produceert. zoals jullie al opmerken gaat het maar om een 1,5 meter, ik kan me goed voorstellen dat je in een situatie zoals hier boven (10m) je meer zorgen moet gaan maken om het signaal.
ik zal als ik de kabel heb even rapporteren hoe eea werkt in combinatie met de apparatuur.
(Progressive scan via: JVC HV28P40B en Philips DVP632 (niet zo heel luxe maar volgens mij best wel in orde speler.))

Verwijderd

Topicstarter
Zo alle spulletjes zijn inmiddels binnen, heb uiteindelijk deze:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html#item_360
kabel gekocht.
(Dus idd de 'luxe' variant.) De kabel ziet en voelt erg degelijk aan.
Ik heb al een dvdtje zitten spelen en kan (nog) geen negatieve
aspecten vinden. Uiteraard kan ik niet vergelijken met die hele
dure kabels a E80,- maar ik krijg echt het idee dat die voor zo'n
kort stuk niet echt zn meerprijs waard is....

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 17:04:
Zo alle spulletjes zijn inmiddels binnen, heb uiteindelijk deze:
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_86.html#item_360
kabel gekocht.
(Dus idd de 'luxe' variant.) De kabel ziet en voelt erg degelijk aan.
Ik heb al een dvdtje zitten spelen en kan (nog) geen negatieve
aspecten vinden. Uiteraard kan ik niet vergelijken met die hele
dure kabels a E80,- maar ik krijg echt het idee dat die voor zo'n
kort stuk niet echt zn meerprijs waard is....
Precies die kabel, uit die webshop heb ik ook op het oog. Misschien kun je wat vraagjes van mij beantwoorden:

- Zijn de connectoren van plastic of metaal?
- Ziet de kabel er exact zo uit als op het plaatje?
- Ging de levering van de kabel snel en uit voorraad?

Verwijderd

Topicstarter
-bolio- schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:44:
[...]

Precies die kabel, uit die webshop heb ik ook op het oog. Misschien kun je wat vraagjes van mij beantwoorden:

- Zijn de connectoren van plastic of metaal?
- Ziet de kabel er exact zo uit als op het plaatje?
- Ging de levering van de kabel snel en uit voorraad?
De connectoren zijn van solide metaal, (deels verguld.) De kabel ziet er idd exact zou uit als op de foto.
Hij werd uit voorraad geleverd. (Besteld, en anderhalve dag later in huis met een gemakkelijke acceptgiro.) Shop is een aanrader.
Pagina: 1