Toon posts:

[XP] Tijd telkens 15min voor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij loopt de tijd steeds 15 minuten voor onder WinXP. Als ik handmatig de tijd aanpas en herstart loopt deze weer 15 minuten voor. Heb in de BIOS gekeken en daar loopt ie ook 15 minuten voor, goed gezet, en onder Windows weer verkeerd....

Als ik synchroniseer met time.windows.com staat de tijd weer goed, maar na herstarten weer verkeerd. Enig idee waar er iets fout gaat?

Deze computer maakt geen deel uit van een domein, er staat wel Windows 2003 server in het zelfde netwerk waar de tijd gewoon goed op staat, lijkt me dus geen sync probleem ofzo.

Iemand enig idee? Zit 't 'm misschien in de w32time service? Heb in het register gekeken of er nog iets wordt gestart bij opstarten verder maar kom geen wazige dingen tegen.

Thanks,
Roland

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Lijkt erop dat 'iets'bij het starten van XP de klok vooruit zet, check eens wat er in msconfig staat, of in de Run key in je registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 05:15 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-04 15:34

lordsnow

I know nothing

Uhm... noodoplossing... stel de klok 15min te vroeg in. Na een reboot staat 'ie dan goed. Of staat ie bij een *volgende reboot* dan weer voor?