Toon posts:

Harddisk benchmark!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heey ik heb een HD test gedaan met mijn raid 0 opstelling. Nou wil ik weten of deze een beetje aan de eisen voldoen..

Het zijn 2 Seagate 200 Gig SATA schijfjes!

Zie hier :
Afbeeldingslocatie: http://www.maslink.nl/images/benchmarksHD.JPG

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wat bedoel je met "de eisen"? Waarom en met welke verwachtingen heb je deze RAID-controller gekocht/gebruikt?

* rapture heeft veel ontdekt/geleerd na 18uren benchen op een 3Ware 6500 Raid-controller in de hoge school. (normaal duurt zo'n labo 3uur)

[ Voor 56% gewijzigd door rapture op 25-02-2005 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon weten of dit deze test een beetje op het nivo licht van wat een raid opstelling kan halen.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 17:13:
ik wil gewoon weten of dit deze test een beetje op het nivo licht van wat een raid opstelling kan halen.
Heb je ook een losse schijf gebench? Aan de Transfer Rate te zien is het lekker verdubbeld, maar dat betekent niet dat je reallife altijd een verdubbeling hebt.

Wat ga je nu met die RAID-array doen? Afhankelijk van het antwoord kan RAID-0 zinnig of onzinnig zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 25-02-2005 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neej ik heb eigenlijk geen benul van hoeveel mb's per seconde een HD weg kan schrijven. Ik heb deze opstelling gemaakt en was gewoon benieuwd of dit boven of onder het gemiddelde lag van een raid 0 opstelling.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:08
Dit topic al gezien?
[rml][ Benchmarks] Post hier je RAID0 scores![/rml] :)

[ Voor 13% gewijzigd door SysRq op 25-02-2005 17:20 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
ik schhrijf wel grote bestanden weg met films (legale home made movies ) ediiten enzow..

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 17:17:
ik schhrijf wel grote bestanden weg met films (legale home made movies ) ediiten enzow..
Dus jij zet je dierbare home made movies op een raid 0 array? Succes ermee, ik kan niet wachten op je volgende topic: "Raid 0: 1 schijf kapot, data nog te redden?"

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
hehehe... dierbaare sooi backup ik wel.. Maar gaat het snel mis met raid?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
Nou ja, snel, een maand, een jaar, drie jaar, wie zal het zeggen? Raid 0 is niet geschikt om belangrijke data op te bewaren: Raid FAQ

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 25-02-2005 17:23 ]

Roomba E5 te koop

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 17:17:
Als je films/muziek wilt editen, dan werk je best op een Raptor. Afgewerkte grote bestanden save je op een opslagplek. Als je RAID0 als opslagplek gebruikt, dan is het om te beginnen dubbel zo gevoelig voor kapotte harddisks. (uitvalpercentage * aantal_schijven). Als je er op een lan 5 man van jou leecht, dan zal er een leuke verdubbeling transferrate. Maar als je er 50 man van jou leecht, dan zit de harddisk koppen meer te bewegen naar de juiste plek dan te lezen. Hier zal de transfer rate winst laag zijn of zelfs geen winst tov een enkele schijf.
hehehe... dierbaare sooi backup ik wel.. Maar gaat het snel mis met raid?
Hoe groter de RAID-array hoe moeilijker te backuppen (vrij logisch), probeer eens de TeraByte-servers op lans eens te backuppen met DVD's of CDR's. Voor je 400GB RAID-array zijn 86 DVD-R's nodig, have fun :7 .

[ Voor 24% gewijzigd door rapture op 25-02-2005 17:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mjah, zie reactie SysRq :)

Linkjes naar benchmarktopics kun je via de FAQ van dit subforum vinden B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.