GPS locatie voor gegeven adres

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Om voor TomTom een POI lijst te maken van LPG tankstations in Duitsland, moet ik de GPS locatie weten van een aantal adressen (in duitsland). DIt wil echter niet lukken. Routeplanners geven geen uitkomst.

Hoe kan ik de GPS locatie bij een adres opzoeken?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:01
Twee tellen Google'n http://www.maporama.com/share/ en dit werkt hartstikke mooi, kan nu zo mijn eigen huis vinden.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Maporama geeft coördinaten van het gezochte adres. Verder kun je in Microsoft Autoroute en Route66 deze gegevens ook vinden door met de cursor op de locatie te gaan staan. Let wel even op de notatie, dit kan zijn
decimale graden : 51.12345
51o 12.3456'
51o 12' 13"
(Deze zijn niet hetzelfde, ik had geen zin om te gaan omrekenen)

Bovendien is de zogenaamde map datum belangrijk, een soort referentie voor de waardes. Vijwel altijd is dit WGS84, tenminste de Maporama gegevens komen overeen met die van mijn Garmin GPS ontvanger op wgs84.
edit: dajappie was sneller

[ Voor 40% gewijzigd door Henk007 op 25-02-2005 17:17 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dank dank dank.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 22:51
Minder werk, gratis registreren en dan de POI-file downloaden:

http://www.poihandler.com/overview.asp

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 21:26

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het opzoeken van een GPS locatie heeft weinig met programmeren te maken, eerder met content vulling. Daar is Programming & Webscripting niet voor bedoeld, maar met de opgegeven links moet je er wel uit kunnen komen :) Deze doe ik dan ook dicht

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.