R9800Pro geflasht naar R9800XT: instabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Probleem: Ik vond al een tijdje dat mijn computer onstabiel was tijdens het gamen. Gebruikte eerst ATI drivers van Omega en had mijn 9800Pro naar XT geflast. Toen ik MOHAA niet kon spelen, heb ik mijn drivers vervangen door de nieuwste cat. van ati zelf. Toen kon het wel spelen, maar de pc craste om de haverklap in TOCA 2: Race driver. De boel was overgeklokt, dus daar dacht ik als eerste aan. De videokaart is nog steeds XT, maar draait nu weer op oude 9800 Pro snelheid. Dit lost niks op. XP1700+ die op 2200 Mhz draaide (en dit al meer dan een jaar doet) terug gezet naar default.TOCA 2: craste minder vaak, maar schokte op 800x600 medium detail wel heel veel, beetje teveel naar mijn idee, gelet op mijn videokaart.
Dus maar eens 3dMark 05 geistalleerd, buiten dat het er heel traag uitzag, kan ik geen score melden, want werd er na paar minuten uitgeknalt met de boodschap: te weinig videogeheugen te hebben. Heb dus 128 Mb op de videokaart, en AGP size in bios staat op 256 Mb. Lijkt me dat ik ondanks dat het niet de nieuwste kaart is, deze benchmark moet kunnen draaien. Maar goed, ik wilde gewoon un score om te kijken hoe hij het doet, dus ff 3dmark 01se erop gezet. Tot mijn grote verbazing werd ik hier ook uitgegooid. met de mededeling dat het systeem te onstabiel was om een score vast te stellen, voor meer info zie error.log. Dit is een gigantisch bestand, waar ik zo 1,2,3 niet weet waar ik op moet letten.

Ik weet dus ff niet wat het probleem is,TOCA 2 lijkt stabieler als voor de overklok, maar bios was ik al een half jaar niet in geweest, en de videokaart staat ook al maanden zoals ie stond, nooit problemen mee gehad. Maar goed, dit lijkt niet echt het probleem, ook lijkt me dat de drivers van ATI zelf niet het probleem kunnen opleveren, en tja ik weet ff niet zo goed wat ik kan doen. Kan windows er opnieuw opzetten, dat helpt altijd bij wazige problemen, maar zit daar niet echt op te wachten, want kost DAGEN om alles terug te zetten zoals ik het nu heb.

Advies graag.

Geen inspiratie

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als een teruggeflashed?

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 25-02-2005 16:48 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
met de mededeling dat het systeem te onstabiel was om een score vast te stellen
Stond dat er ook zo in die woorden?

Maar heb je al gescanned op spyware? (met hitman pro bijv.). Als er allemaal troep op de achtergrond draait krijg je snel crashes en zulke vage foutmeldingen..

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Nee, maar kan me niet voorstellen dat dit het is, de kaart heeft altijd als XT, op XT snelheid gedraait, als dat teveel van het goede was. Had ik daar in MOH Pacific assault, NFS Underground 2 of Settlers 5, toch iets van moeten merken. Maar goed, lijkt mij dat ik dit probleem heb uitgesloten, nu ik de kaart terug heb geklokt naar Pro snelheden.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:49:
[...]

Stond dat er ook zo in die woorden?

Maar heb je al gescanned op spyware? (met hitman pro bijv.). Als er allemaal troep op de achtergrond draait krijg je snel crashes en zulke vage foutmeldingen..
Ga het direct proberen, en ik kom terug op de melding, want dit is idd in eigen bewoording.

Geen inspiratie

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het lijkt op een brakke Windows installatie. Je zegt dat opnieuw installeren van Windows geen optie is, maar ik zou het toch overwegen.

Je computer draait al 1 jaar ongewijzigd qua hardware?

Post ook even je volledige specs, met die paar onderdelen in je signature kunnen we weinig.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Lijkt me geen spyware hoor. Die willen je PC niet laten crashen, die willen alleen weten wat je zoal doet. Als je denkt aan software, dan zou het eerder een virus oid zijn.

Tja, je hebt toch alles aardig overgeklokt, dus misschien heeft je kaart het gewoon begeven? Kon hij het toch allemaal niet bijbenen uiteindelijk? Ik zou toch maar Windows opnieuw installeren. Maak eventueel een image van je huidige configuratie met Ghost oid, mocht de herinstallatie niets helpen kan je weer terug.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb de error niet nog een keer kunnen produceren, deze keer werd de test goed afgerond met een score van 10428. Dit zou wel kunnen kloppen denk ik. Ik had namelijk nog 3 explorer schermen open staan, en alles wat normaal ook op de achtergrond draait.

Verder bestaat het systeem dus momenteel uit:

XP 1700+ (default)
Radeon 9800 Pro (@ XT @ Pro speed :s )
Verder een 80 Gb Harddisk met op ieder partitie nog 15% vrij (dus dat zou het ook niet mogen zijn, heb net gedefragmenteerd)

Net Hitman Pro gedraait, kende het niet, maar het zag er behoorlijk grondig uit. Hij heeft wel het e.e.a. gevonden, maar verwacht niet dat dat het nu is.

Ik heb zoveel software erop staan, je kent het wel, spullen die je in de loop van de tijd verzamelt, en dat kost altijd zoveel tijd voordat alles weer draait zoals je wilt. Dus ik wil nog even andere dingen blijven proberen.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik vind het nog steeds wazig, dacht dat ik toch een overklok probleem had want:

Alles in windows afgesloten wat niet noodzakelijk is en dan 3d mark draaien ->

op default : 11xxx punten (kan wel kloppen)
zowel core als geheugen 10 mhz overklokken : 98xx punten ( VREEMD )
zowel core als geheugen 15 mhz overklokken : 88xx punten ( NOG VREEMDER)
dus weer @ default : 8659 punten

Alle benchmarks onder zelfde omstandigheden, alleen tussendoor AtiTool geladen om de kloksnelheden aan te passen.

Dus toch geen overklok probleem, maar een gare windows. Of kan iemand iets anders concluderen?

Geen inspiratie

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

kan een gokje doen....

een downclock vanwege de hitte? je hebt een r360 core? die hebben tempmetertje...kijk je temps eens... van je cpu, en je gpu...is het ventilatortje niet vast gelopen ?

http://specs.tweak.to/16495

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Interessant. Nooit geweten, het ventilatortje (standaard) draait dat het een lieve lust is.
Weet niet precies wat wat is. Maar uitlezen met AtiTool geeft 59 | 34 nu op dit moment.

Na een benchmark op default snelheid (score 8733) is de temperatuur 63 | 36

Wat is normaal ? Wanneer is het te hoog en wordt er terug geklokt ?

[ Voor 30% gewijzigd door martijn12345 op 25-02-2005 23:45 ]

Geen inspiratie

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

martijn12345 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:38:
Interessant. Nooit geweten, het ventilatortje (standaard) draait dat het een lieve lust is.
Weet niet precies wat wat is. Maar uitlezen met AtiTool geeft 59 | 34 nu op dit moment.

Na een benchmark op default snelheid (score 8733) is de temperatuur 63 | 36

Wat is normaal ? Wanneer is het te hoog en wordt er terug geklokt ?
nou niet op die temperaturen, gevaarlijk word het rond de 80...Nee nou ben ik het ook kwijt, sorry...

http://specs.tweak.to/16495

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik vrees met grote vrezen dat er dan toch maar een nieuwe windows istallatie zal moeten plaats vinden. Mocht er nog iemand zijn die denkt "HO STOP WACHT, heb je .... al geprobeerd? " zeg het dan ajb.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ben het hier niet echt mee eens, want het is erg de vraag of het probleem IETS met de flash te maken heeft. Ik denk eerder met windows (en met mij andere posters in de topic) dus zou je het net zo goed daar neer kunnen zetten. Denk dat dit topic niet gaat lopen onder deze titel...

just my 2 cents

Geen inspiratie

Verwijderd

wrom heb je nog niet geprobeerd em terugteflashen?

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Weet niet welke 9800 Pro bios ik moet hebben. Dus gewoon dezellfde XT bios geflast die er al 3 maanden in stond, maar dan met Pro snelheden

Geen inspiratie

Pagina: 1