Toon posts:

Geen verbinding via geïntegreerde adapter na clean install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
O.k. Ik heb een probleem. Ik heb een clean install van windows XP uitgevoerd op een Dell Laptop. Maar zoals ik wel vaker heb als ik dat voor iemand moet doen, worden een aantal dingen weer eens niet herkend. In dit geval waren dat de ethernet en netwerk controller. Uiteindelijk via Dell wel de juiste drivers gevonden. De geïntegreerde ethernetadapter werkt echter niet, in zoverrre dat ie geen verbinding maakt. Hij geeft iedere keer de foutmelding dat er een geen of beperkte verbinding mogelijk is. Als subtext staat er dat er geen IP-adres is toegekend en dat ik via Herstellen het IP-adres moet laten vernieuwen. Dit doe ik uiteraard maar dat heeft tot nog toe geen effect gehad, dezelfde foutmelding blijft staan.

Details:
Het is een Broadcom Integrated Gigabit ethernet adapter;
Hij is aangesloten op een Motorola modem van Casema.
Windows versie is XP Pro SP2 (middels update)

De driver van Broadcom installeren helpt overigens ook niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Als het een Motorola surfboard is, kun je even proberen om het signaal van dat ding af te halen, zodat 't receive ledje gaat knipperen...
Dan moet dat ding zelf een ip uitdelen in de range van 192.168.100.*

Wel even modem resetten voor de zekerheid, ding heeft maar 1 entry in z'n arp-tabel...

Werkt dat wel, dan zit 't probleem 'm bij Casema, weet zo even niet uit het hoofd hoe dat ze daar werken met authorisatie...

Werkt 't dan nog niet, dan zou je eens even een andere pc/nic moeten proberen...

Of stel even handmatig ip in op 192.168.100.11, subnet op 255.255.255.0, en gateway op 192.168.100.1, en probeer dan 192.168.100.1 eens te pingen...

edit:

Ook even spelen met de 10/100 Mbit en full/half duplex instellingen van je Nic...

Wil wel eens helpen met een gare UTP kabel...

[ Voor 13% gewijzigd door Mark_640 op 25-02-2005 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Mark,
Ik dacht weer met m'n domme kop dat even het modem op standby zetten genoeg was om de lease te vernieuwen. |:(
Maar het werkt nu dus in ieder geval! _/-\o_