Alcatel] Router brak, nieuwe?

Pagina: 1
Acties:

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Sinds 1 jaar heb ik adsl van wanadoo (waar ik alweer 1 jaar aanvast zit :r ), dat mij normaal beviel, totdat ik last van erg hoge pings kreeg.
Dit wisselde steeds, tijdstip 1: 200ms onder 50k/s download, tijdstip 2: 2000ms onder de zelfde 50kb/s.

Mede omdat ik dit verholpen wil hebben, en omdat hij niet fijn configgen is, wil ik een andere router.
Ik denk namelijk dat de router het probleem is, aangezien die wel eens kuren vertoond.
(Alcatel 510)

Nu viel mijn oog op de linksys WRT-54G(S) (100 euro) , maar jammer genoeg, blijkt dat dit geen optie is.Deze is alleen router, dus daar heb ik nog een ander modem voor nodig. :(

Oke, dus ik verder kijken, WAG-54G(120 euro), dit was wel een modem/router, maar aangezien veel reacties op Got en andere fora te lezen, schijnt dit de "rotte appel" van linksys te zijn.
Is het dan verstandig om iets anders te nemen?
Welke alternatieven zijn er?

Ik heb ook wat naar Belkin, D-link gekeken, maar daar wist ik zelf geen informatie over.
Natuurlijk, als geld geen probleem was, dan zou ik ook voor de draytek kiezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Timo op 25-02-2005 16:53 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Wat zou er mis zijn met die alcatel dan? Zijn er zoveel problemen met dat ding? Ligt het niet gewoon aan Wanadoo dat het drukker is geworden en jouw verbinding dus trager wordt?

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Het zou natuurlijk heel goed aan wanadoo kunnen liggen, maar aan hun zit ik nog 1 heel jaar vast.

Ook vind ik, bij de alcatel, het niet handig met poorten open zetten.

Maar er is natuurlijk een "kleine" kans dat hij toch niet helemaal lekker meer is.
Daarom zou ik toch een nieuwe willen.

Wanadoo lost niks op, dan moet ik zelf maar proberen?