Toon posts:

Gelijklopende FSB CPU en RAM meer stabiliteit en snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een AMD Athlon XP 2400+ met 266MHz FSB aangeschaft, het moederbord waar ik deze processor in heb geplaatst heeft een FSB van 400MHz, ik heb er ook 2 x 256MB PC3200 (400MHz FSB geheugen in zitten. Het moederbord is compatible met 400MHz, 333MHz, 266MHz en 200MHz AMD processoren. De specificaties van het moederbord zijn: Gigabyte GA-7NNXP Rev. 1.0, nForce 2 Ultra chipset. Als ik met een speciaal programma mijn geheugen test, dan krijg ik een foutmelding over het geheugen. Ik zit me af te vragen of dit aan de FSB kan liggen. De PC start wel gewoon op. Ook als ik de CPU naar 2600+ overklock, loopt het systeem vast bij het opstarten. Ik krijg dan een blauw schern met hexadecimale waarden en kan als enigste de PC dan resetten.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Geheugen is backwards compatible :)
Dus dat 400 mhz geheugen gaat braaf op 266 mhz draaien. Geen enkel probleem :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik vrees dat het geheugen kaduk is. Geheugen draait anders namelijk a-sychroon met de fsb-bus, dus 266 mhz, en geheugen op 400 mhz. Zelfde als je videokaart die draait bijvoorbeeld op agp-4x dat betekend dat ie op 4*66 mhz = 266 Mhz draait, terwijl je geheugen op 400 Mhz werkt.

Erros met memtest86, nieuw geheugen, of een bank testen/andere bank.

[ Voor 12% gewijzigd door Termi op 25-02-2005 16:57 ]

Verwijderd

Lijkt me niet dat die geheugen errors aan de FSB liggen. Je kan het uiteraard proberen door het geheugen langzamer te laten lopen. Maar met die Athlon XP's heeft de FSB toch niet direct invloed op de geheugensnelheid? Met andere woorden, CPU op 266MHz en geheugen op 400MHz zou toch moeten werken?

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou er anders stuk kunnen zijn dan mijn geheugen? Zou het aan de CPU of het moederbord kunnen liggen? Wat denken jullie?

Verwijderd

Er staat toch wel wat meer info in die blue screens? Zoek eens op google voor de betekenissen.

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 14:29
Neem even memtest86 op de floppy voor het testen. Vervolgens zet alles in bios op default. Of beter reset de bios en dan begin met testen op stock speed.

Het kan makkelijk liggen aan jou MB of processor die niet op FSB 400Mhz kan lopen.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Pagina: 1