Toon posts:

Hoge piep uit laptop hdd imb thinkpad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweaker

ik heb hier een probleem er word geklaagd dat de laptop een ibm thinkpad een zeer hoge piep genereerd ik zelf hoor het niet. De gebruikers heeft hier echter LAST van . Het doet zeer aan zijn oren.
Ten eerste is er contact opgenomen met ibm die kon hier vrij weinig mee.
toen is er zelf op onderzoek uit gegaan.

De hdd is uitgeschakeld naar 3 min (powersave) . de harde schijf stopte met draaien.
toen ben ik met de laptop naar de gebruik geweest en die wees me er op dat de laptop nier meer piepte.

Hier uit kan ik concluderen dat het spinnen van de harde schijf voor mij hoorbaar als een "zoemend"geluid , deze hoge piep maakt.

Nou is mijn vraag wat kan ik hier het beste mee doen ?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 16:14
schijf eruit, en los aan de stroom hangen. Als de gebruiker dan een pieptoon hoort weet je dus bijna zeker dat het door de hdd komt. Vervolgens pak je een losse hdd, vraagt of die 'piept'. If not -> hdd clonen en nieuwe hdd in die ibm hangen. Zo'n schijfje kost niet eens zo heel veel meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat word er nog meer uitgeschakeld zodra de hdd op powersave staat.
alleen de hdd toch ?

Verwijderd

Topicstarter
KICKJEEEEEEEEEEEEee

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:32:
Wat word er nog meer uitgeschakeld zodra de hdd op powersave staat.
alleen de hdd toch ?
Nee hoeft niet. Er kan een heel circuit worden afgesloten die bijvorbeeld de 5 volt voor de laptop HDD genereerd. Dat circuit kan ook zoemen.

Met nadruk op 'kan', hoe dat ding in werkelijkheid zijn HDD uitzet weet ik niet :)

Kortom ff de HDD los proberen, of in een andere laptop en je weet het vanzelf :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
okej bedankt dat gaan we dan proberen.
Pagina: 1