Handtekening
maar echt nodig is het natuurlijk niet. als je gewoon voorzichtig een keer je koeler er op zet kan er eigenlijk niet veel fout gaan.
ik wilde het gewoon zelf proberen en heb er eentje aangeschaft.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Helpt het dus om de temp naar beneden te krijgen?
Handtekening
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
cache zit ook gewoon in de core bij socket cpu's. alles daarom heen is alleen om al die pinnen te kunnen aansluiten.Dat vraag ik me ook af: wordt dan ook de cache in je proc beter gekoeld, dus dat ie beter te clocken is
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Dit is dus een spacer en je ziet die uitsparingen toch wel?
De belangrijke delen verbind ie niet door hij zorgt er alleen voor dat het draagoppervlak vergroot word.
Alle proemn in n drek
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Lijkt me beter ?
Bij HSF week ut nie
Verwijderd
Dan maak ik hem een beetje passend
Probleem met die Super Orb is dat de voet een cirkelvormig randje heeft die je eraf moet polijsten, anders raakt die voet je proc niet.Op donderdag 15 februari 2001 21:54 schreef daNpy het volgende:
Ik wou er dus ook zo een maken, want de voet van die SoeperOrb is nogal groot!
Dan maak ik hem een beetje passend
Verwijderd
NEEOp donderdag 15 februari 2001 21:49 schreef MaSsiE het volgende:
als je een peltier gebruikt lijk het me heel handig, want die peltier maakt die spacer koud, en dan heb je een groter koud oppervlakte, en word de hele proc koud, en nie alleen de core...
Lijkt me beter ?
helaas... spacers zijn echt alleen beter voor het verdelen van de klemkracht van je koelblok..
koeleigenschappen gaan helaas achteruit.. zowel bij lucht- en peltier/waterkoeling..
je zou denken van niet.. maar helaas..
bij een peltier setup krijg je nog meer warmte te verpompen... (het mobord etc)
dus uiteindelijk heb je een kleinere Tdelta..
verstandiger zou zijn een plexiglas spacer ofzo te gebruiken..
als het er niet mee eens bent,zeg dat dan op overclockers.com forum ofzo..
(ik heb de tests namelijk niet uitgevoerd.. ik vertel alleen wat ik gelezen heb)
en ja, ik heb ook een spacer.. alleen handmatig gemaakt (koper) ... hielp niks met overklokken en temps... (Temp in het begin goed, mar hoger na een tijdje goed doorgassen
Verwijderd
Maar dat de koeleigenschappen achteruit gaan? Daar heb ik zelf niks van gemerkt.
Maarja jij zegt ook alleen maar wat je gelezen heb he
Verwijderd
Verwijderd
De theorie ondersteunt beide(nou jah, zoals die dan gehanteerd wordt door de meesten..).
Proefondervindelijk (empirisch onderzoek dus) toont bij mij aan dat het 9 van de 10 keer ca.2 graden winst oplevert.
Zowel zuigende fans op een Alpha HSF dus als een koperen spacer met pasta erop.. beide leveren meestal 2 graden winst op.
Ik heb niet veel behoefte om het met theorie te bewijzen, empirisch heb ik het voor mijn situatie al bewezen. Ik kan dan wel voor een theoretische verklaring een beetje d'r over gaan zitten nadenken, maar dat verandert er natuurlijk nix an ..
Als je als tweaker wilt zien of het bij jou ook werkt, gewoon proberen maar ..