32bits PCI riser card in 64bits PCI slot geeft error

Pagina: 1
Acties:

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik heb hier een nieuw servertje staan, een supermicro met een P8sci moederbord.

Nu wil ik daar een raid controller bijhangen en heb daarvoor een riser card gekregen. Nu heb ik twee verschillende maten pci sloten op het MB zitten (32bit en 64 bit heet dat toch?). De riser card heeft de afmetingen van het kleine pci slot maar kan ivm de ruimte alleen in het grote pci slot.

Volgens de leverancier zou dit gewoon moeten kunnen maar wanneer ik m'n servertje aanzet hoor ik alleen een 'piep' en gaat ie niet verder aan. Wanneer ik m'n riser card in het kleine pci slot zet dan start de server zonder problemen op.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Verwijderd

Ik ben bang niets. Kan je je ruimte niet dusdanig aanpassen dat het wel past?

• muis|IA
Ik heb maar ff een plaatje ervan geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.bonsee.com/Afb006.jpg

Ik heb dus een riser card met de afmetingen van het kleine (linker) slot. echter moet deze in de rechter omdat ik anders geen ruimte heb voor m'n raid controller

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• muis|IA
volgens supermicro heb je dit probleem wanneer je riser card kapot is :)

heb dus maar even een nieuwe besteld