{Laptop Dothan] Welke Snelheden geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 07:33
Beste Tweakers,

Ik wil een nieuwe laptop aanschaffen bij de laptopper.nl het type maakt even niet uit...
Maar nu kan ik bij geheugen DDR 400 en DDR 333 selecteren...
DDR 400 is natuurlijk het beste maar er staat me iets van bij dat Dothan (Centrino) maar pc 2700 max ondersteund dus dat die DDR400 dan toch op DDR333 draaid?

Klopt dit ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Iemand ?

Sorry voor vroege schop maar sta op punt 1 te bestellen en wil het dus graag weten of de geheugen bus idd niet hoger kan dan 166mhz (ddr 333)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als dat zo is, waarom check je dan niet op de site van de producent zelf, Intel dus? Als je DDR400 kunt kiezen bij de laptopfabrikant zou het onzinnig zijn mocht je proc/mobo dat niet ondersteunen, niet? Je mag er toch van uit gaan dat die fabrikant er genoeg van kent om dat aan te bieden... Als dat niet zo was, zou ik mijn laptop daar in de eerste plaats niet kopen.

P.S. Kicken binnen de 24u is niet toegestaan :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
daarom zei ik ook gelijk sorry voor mijn kick omdat ik dat weet...

en bij de laptopper kan ik ze allebei bestellen en tuurlijk zou het werken maarja je betaald er meer voor... (erg raar want in de winkel ist net zo duur).

Maar niemand weet het dus zo 123 te zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 11:51
Een laptop gebaseerd op het Centrino platform maakt gebruik van een 915GM/915PM 855PM/GM chipset en deze ondersteund maximaal DDR333 geheugen. Of zo'n laptop makelijk over te clocken is weet ik niet. Maar mocht dat kunnen en ga je dat ook doen kan je de overweging maken om sneller geheugen te pakken.
Ik heb in december Diabloo V3100 bij de Laptopper besteld met gewoon DDR333 geheugen (wel 1 reepje, zodat ik nog kan uitbereiden), daar ben ik zeer over te spreken. Behalve het toetsenbord die wil nog wel eens een lettertje overslaan.

Edit:

Een 915GM/915PM chipset ondersteund wel DDR400, een 855PM/GM Chipset gaat tot max DDR333. Die heb ik dus. Dus je moet even vragen welke chipset er in de laptop zit.

zie: http://www.intel.com/desi...id=dev_chips855fam+855pm&

[ Voor 23% gewijzigd door Peter_B op 25-02-2005 16:14 ]

Discoveries are made by not following instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Peter_B schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:10:
Een laptop gebaseerd op het Centrino platform maakt gebruik van een 915GM/915PM 855PM/GM chipset en deze ondersteund maximaal DDR333 geheugen. Of zo'n laptop makelijk over te clocken is weet ik niet. Maar mocht dat kunnen en ga je dat ook doen kan je de overweging maken om sneller geheugen te pakken.
Ik heb in december Diabloo V3100 bij de Laptopper besteld met gewoon DDR333 geheugen (wel 1 reepje, zodat ik nog kan uitbereiden), daar ben ik zeer over te spreken. Behalve het toetsenbord die wil nog wel eens een lettertje overslaan.

Edit:

Een 915GM/915PM chipset ondersteund wel DDR400, een 855PM/GM Chipset gaat tot max DDR333. Die heb ik dus. Dus je moet even vragen welke chipset er in de laptop zit.

zie: http://www.intel.com/desi...id=dev_chips855fam+855pm&
Supper bedankt,
Het gaat toevallig of om een Diabloo V3100 of de Asus M6000Ne, allebnei zelfde soort laptops...
Ff gecheckt en max is DDR333..

Topic mag dicht... vraag is beantwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:46

Dogooder

dus...

topic gaat volgens mij niet dicht als de vraag beantwoord is.

Maar hoe is dan de verhouding met fsb en de snelheid van het geheugen, want ben nu de draad kwijt,
Centrino heeft een fsb van 400 mHz en Sonoma van 533 mHz.
Is het geheugen van een Sonoma platform dan niet sneller???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Dogooder schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 17:47:
topic gaat volgens mij niet dicht als de vraag beantwoord is.

Maar hoe is dan de verhouding met fsb en de snelheid van het geheugen, want ben nu de draad kwijt,
Centrino heeft een fsb van 400 mHz en Sonoma van 533 mHz.
Is het geheugen van een Sonoma platform dan niet sneller???
Jawel, maar op dit moment is Sonoma niet zoveel beter dan het Intel 855GM/PM chipset platform.

Sterker nog, Sonoma is soms iets sneller. Maar gaat net iets minder lang op de accu mee (in iedergeval in vergelijking tussen m'n T42, X40, en dus een T43 sonoma platform laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Dus als je nu een keuze zou moeten maken tussen de:

Asus V6V
Asus M6Ne
Diabloo V3100 (=Jewel 8080)
Diabloo W2600(=Jewel 2500)

Dan valt de Asus V6V al af omdat hij midner lang met de accu doet en toch niet veel sneller is?
En nog een klein vraagje, merk je veel verschil tussen 1.6/1.7/1.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
VerkerkSander schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:34:
Dus als je nu een keuze zou moeten maken tussen de:

Asus V6V
Asus M6Ne
Diabloo V3100 (=Jewel 8080)
Diabloo W2600(=Jewel 2500)

Dan valt de Asus V6V al af omdat hij midner lang met de accu doet en toch niet veel sneller is?
En nog een klein vraagje, merk je veel verschil tussen 1.6/1.7/1.8?
Tja, als een sonoma laptop een betere accu heeft dan een banias / dothan laptop zal hij wel langer mee gaan.

Maar uit ervaring zeg ik: Sonoma is meestal iets (ja iets, niet veel) sneller, en gaat meestal iets minder lang mee op de accu.
En is wel een stukje duurder.

Dus wat het beste voor jou is moet je echt zelf uitzoeken.
Maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een 1.7Ghz Dothan.

Zeer veel verschill tussen een 1.6 en 1.7 zit er niet. Maar tussen 1.6 en 1.8 merk je wel (hoewel dat in windows ook maar minimaal is ;))

Wel moet ik zeggen dat (oei, wat heb ik er al weer een hoop gehad :+) mijn oude 1.3Ghz Banias laptop veel sneller aanvoelde dan mijn Subnotebook, een IBM X40 met een Low voltage 1.2Ghz Banias :)

(kun je het nog volgen? 8)7 :P )

Ps: Mijn snelste is nu een 1.7Ghz Dothan, en hij bevalt me erg goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 25-02-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je vraag is al beantwoord, en schoppen in zo'n korte tijd is zeker niet de bedoeling. Leuk dat je je excusses direct aanbiedt, maar dat praat natuurlijk niet direct alles goed...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.