Toon posts:

Digitale TV er is maar 1 alternatief!!

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik hoor tegenwoordig iedereen over digitale Tv, iedereen wil opeens aan de digitale tv. En de aanbieders maar roepen dat ze het beste zijn. Er is maar 1 alternatief hiervoor, hoe worden de zenders verdeerd onder de digitale providers? Juist per satelliet. Het leuke hieraan is dat de meeste zenders gewoon met een satelliet ontvanger vrij te ontvangen zijn. Afahankelijk van de schoteldiameter kunnen er dan tussen de 200-3000 tv en radioprogramma's worden ontvangen. En dit zijn NIET allemaal onzin zenders. Het voordeel is dat door de enorme keus er alttijd goede alternatieve zenders zijn die hetzelfde uitzenden, voor bijvoorbeeld de eredivisie en neem nou de oscar nominaties? Die zijn gewoon vrij te ontvangen op diverse zenders op de satelliet dus niks geen dure abbo nodig voor 2 zenders.

De nederlandse TV zenders zijn op de satelliet vrij te ontvangen met een smartcard, deze kan eventueel verzekerd worden voor 1,67 per maand. Hiervoor heb je de volgende nederlandese zenders:
- Nederland 1,2,3, RTL 4,5, SBS6, VOO, NET5, Jetix, Yorin, ClearTV, TMF.
Voor 6,96 extra krijg je nog eens 11 extra zenders waaronder:Animal Planet, Discovery, Nickelodeon, Eurosport enz. Eventuul kan er ook een Abbo op een HD TV zender worden afgesloten, dan heb je pas echt wat aan je dure plasma of LCD!

Dit is allemaal vrij standaard, als je echter bv meer engelse zenders wil, dan kun je voor een paar tientjes extra je schotel uitbreiden en ontvang je nog eens 150 extra zenders waaronder: BBC1,2,3,4 CBBC, ITV, Extreme sports en nog diverse muziek sport en entertainment zenders. En dit allemaal voor NIKS.

Alleen een eenmalige aanschaf van een schotel + ontvanger. Het is goed om u te verdiepen in WAT voor zenders je nou eigenlijk wil, want zeg nou eerlijk ik heb 3000 zenders en hoeveel daarvan bekijk ik nou?? Als u dat weet kan een Dealer hier waarschijnlijk goed over informeren.

Succes ermee

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 14:27 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welkom op GOT :w

mag ik vragen wat je bedoeling met dit stukje opinie ?

Er zijn genoeg nadelen tegen Schotel te verzinnen, de reden waarom ik het dus ook nog niet heb.

- Je kan niet op meerdere tv's verschillende zenders kijken (<-- groot probleem)
- Dat ding buiten de deur is lelijk.

Je stelling is in mijn ogen te absoluut.

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 25-02-2005 14:16 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zijn genoeg nadelen tegen Schotel te verzinnen, de reden waarom ik het dus ook nog niet heb.

- Je kan niet op meerdere tv's verschillende zenders kijken (<-- groot probleem)
HAHAHAHA!!!
Heb je met digitale (kabel/telefoon) TV ook last van hoor!!!!
Voor elk TVtje heb je een aparte ontvanger nodig.... DUH!!!!

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik snap ook niet wat ts bedoelt. Ik weet wel dat de zenders niet vrij te krijgen zijn en dat je kaarten moet aanschaffen voor elk wat, en deze zijn niet gratis. En meerde tv's is ook geen probleem. Ik heb er nu 3 tv's achterhangen met eigen ontvanger. Dat is wel een nadeel. Elke tv een eigen ontvanger. Ik keek eerst ook tv via schotel omdat dit beter beeld opleverde dan via kabel, maar pas geleden is ons kabelnet aangepast en merk er maar weinig verschil meer in.

• voodooless
  • Laatst online: 08:31

voodooless

Sound is no voodoo!

En ga je ons nu ook nog vertellen dat jij het spul verkoopt :P

Leuk verhaal, maar "vrij" ontvangen en betalen gaat bij mij niet echt samen ;) Als het zo vrij was, dan was het ook gratis (btw kun je al die crap via de PC met de juiste hardware en software wel echt gratis bekijken :P )

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling met mijn opinie is het negatieve beeld van schotel wegnemen, wat je vaak bij flats ziet.

En inderdaad digitale tv heeft 1 ontvanger per tv nodig dus OOK via de kabel en digitenne
En je hebt tegenwoordig ook al onopvgallende schotel in de vorm van bv een tuinlamp of een doorzichtig model.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Er zijn ook ontvangersets met een dubele tuner of andere mogelijkheden voor een tweede kanaal.
Als meer dan twee kanalen tegelijk kijken gewenst is, heb je een probleem, maar dat is op te lossen met een tweede ontvanger en een tweede smartcard (die schotel hoeft nog niet eens zonodig als je meerdere lnb's toepast). Maar hoe vaak komt het voor dat er naar meerdere vesrschillende programma's gekeken wordt? Ik denk dat dat per persoon verschilt. Bij mij wordt naar een kanaal gekeken en hooguit een andere opgenomen, dus is het een goed alternatief. Maar het kan best zijn dat bij anderen 5 mensen naar 5 tv's kijken, waardoor je dan een probleem hebt.
Het heeft beide z'n voor en tegen. Persoonlijk is vind ik een schotel het enige goede alternatief.

An 11 is a 10 that swallows

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-02 10:55
Laat mij maar lekker ouderwets televisie kijken. Net zo goed en makkelijk. Alsof je al die zenders ook daadwerkelijk kijkt. Nog meer zaptijd en nog meer meuk op de tv.
Lees een boek!

Maarre nu even on topic. Er stond laatst een interessant artikel in de Volkskrant geloof ik over digitale televisie. De conclusie was dat de voordelen wel mee vielen. De nadelen waren dat je weer een extra kastje moet aansluiten. Dat je niet via de tv zapt, maar via de trage ontvanger en dat geen een provider eigenlijk alle zenders in het pakket heeft zitten. De meesten hebben geen BBC1 en BB2 en de ander weer geen lokale zenders zoals AT5. Verder was er nog wel degelijk ruis. Alleen over het geluid was de onderzoeker tevreden.

Als alternatief kwam dan ook de schotel naar boven. Meer zenders en het kost weinig moeite om het te regelen.

Overigens is het toevallig hoe weinig publieke zenders er digitaal, dus ook via de schotel, aangeboden worden.

Emos

• Gassie
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:13:
Hallo mensen,
................

Dit is allemaal vrij standaard, als je echter bv meer engelse zenders wil, dan kun je voor een paar tientjes extra je schotel uitbreiden en ontvang je nog eens 150 extra zenders waaronder: BBC1,2,3,4 CBBC, ITV, Extreme sports en nog diverse muziek sport en entertainment zenders. En dit allemaal voor NIKS.
Doe mij zo'n aanbieding 8)7 8)7

Let's get lost! I know the way

• Tukk
  • Laatst online: 22-02 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

haggard schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:18:
[...]
HAHAHAHA!!!
Heb je met digitale (kabel/telefoon) TV ook last van hoor!!!!
Voor elk TVtje heb je een aparte ontvanger nodig.... DUH!!!!
Bedankt voor de nette reactie,
je mag uit mijn reactie bepalen of ik via de kabel televisie kijk, of niet...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Muttley
  • Laatst online: 30-04-2025
Er klopt iets niet in het verhaal. Om de nederlandse stations te ontvangen moet je een kaart hebben voor 1,67 euro per maand. Dit is gewoon legaal en zijn de kosten niet. Het is dus NIET gratis.
Voor een paar tientjes kun je inderdaad ook naar BBC1 en 2 kijken, want die zijn free to air, maar zitten wel op een andere satelliet, dus heb je een tweede lnb nodig (en wel een grote schotel, want met 60cm lukt dat niet).

An 11 is a 10 that swallows

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52
Je moet dit anders lezen. Er is een hardwarematige aanpassing nodig om de BBC-zenders te kunnen ontvangen omdat de satelliet Astra2 die deze zenders bevat op een andere positie aan de hemel staat dan de Astra1 waar de Nederlandse/Duitse/etc. op zitten.

Voor die paar tientjes zet je er een dubbele kop op waardoor je met 1 schotel de 2 satellieten tegelijk kunt binnenhalen en dan heb je dus GRATIS kanalen.
BBC1/2/3/4 (TV ja), CBBC, BBCNews24, ITV, Reality TV, Extreme Sports Channel en nog veel meer gratis zenders. Persoonlijk vind ik dit de satelliet met het leukste aanbod. Bovendien zijn dit allemaal zenders waar je bij een Digitaal kabel-abonnement voor moet betalen, als je ze al kunt krijgen.

Wat mij betreft is de schotel ook het beste alternatief als je digitale TV wilt hebben.
Analoge TV bestaat over een jaar of 20 toch niet meer dus eens zal iedereen aan de decoder moeten :)

De nadelen vallen trouwens ook wel mee. Het aantal TV's dat tegelijk kan zappen is afhankelijk van het aantal decoders dat je hebt, of je een TwinView decoder hebt en hoeveel koppen er op je schotel zitten met wat voor signaal. Je kunt een huisinstallatie zo customizen dat je net zo veel vrijheid hebt als met de kabel, het kost alleen wel wat. En je kunt jezelf dan wel afvragen of je echt op 5 TV's zo veel keuze wilt hebben.

Lelijke objecten in de tuin/aan de gevel hoeft ook niet.
Er zijn inmiddels schotels in de vorm van tuinverlichting, plantenbakken en zelfs een soort bazooka die je op je balkon kunt plaatsen. Niemand die er last van heeft.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Bedankt dan ook voor het delen van jouw mening.:)

Echter zet je niet echt aan tot een constructieve discussie. Daarnaast vindt ik het sowieso een beetje discutabel dat je hier nieuw bent, en dan meteen zo'n topic opent. Ik beticht je niet van spam oid, maar hier gaat wel een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.