Toon posts:

Hoe krijg ik oude dbx-mappen terug in mijn nieuwe outlook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door omstandigheden (lees: virus) moest ik mijn pc opnieuw formateren/installeren. Mijn outlook mappen heb ik geparkeerd op de d: schijf.

Nu wil ik ze terugzetten in de nieuwe outlook express.

Met plakken/knippen staan ze weliswaar in de juiste map, maar zijn ze niet zichtbaar in outlook express zelf.

Met importeren krijg ik de melding...Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. (Ik wil niet eigenwijs zijn ;), maar in die map staan alle mijn dbx-mapjes en die zijn niet geopend).

Ik heb al elders op het internet gespeurd naar de oplossing. Wie kan me vertellen wat ik fout doe..en hoe het wel moet? Ik wil gewoon mijn oude mappen terug in mijn nieuwe virusvrije outlook.

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
volgens mij gewoon outlook express opstarten & zorgen dat hij nieuwe mappen aanmaakt,
vervolgens met de explorer kijken waar deze staan (onder welke identeties map d8 ik)
vervolgens deze files vervangen door de oude files(eerst outlook sluiten dan)

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet op, want als ik map aanmaak bijvoorbeeld "forum" staat deze keurig in mijn O.E. Ga ik daarna via de omweg mijn oude map "forum" in dezelfde directory plaatsen, dan wordt deze map forum(1) genoemd. Doe ik dan nog een wisseltruuk door de een te laten staan en de ander te verwijderen....niet het gewenste resultaat. M.a.w. ik kan mijn oude berichten uit die map niet lezen.

Ik ben uiterst "georganiseerd en gestructureerd" en wil gewoon mijn oude mappen en vooral die inhoud terug... :?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 21:59
Ik doe het zelf ook altijd zoals Dysan zegt, en dat werkt prima, dus ik snap niet waarom het bij jou niet zou werken. :?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

suspect schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:23:
Ik doe het zelf ook altijd zoals Dysan zegt, en dat werkt prima, dus ik snap niet waarom het bij jou niet zou werken. :?
Je moet er inderdaad wel voor zorgen dat je eventuele mapinhoud (dus submapjes) ook exact zo worden aangemaakt :)

Dan vervolgens Outlook Express afsluiten en de juiste bestanden overschrijven :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 23:36

random

Lost his marbles

Hier kan je meer info vinden over het importeren van mail in OE: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;312359

Mocht dat niet werken, dan kan je het volgende nog proberen:
Ik heb zelf laatst ook dit probleem gehad bij iemand die ik moest helpen.

Daar was het probleem dat je de berichten niet kon importeren als ze niet in een map stonden die 'MAIL' genoemd was. (het lijkt belachelijk, en dat is het eigenlijk ook maar zo kon ik toch de berichten importeren..) Gewoon de map die in de 'identities' map staat met je mailberichten hernoemen naar 'MAIL' dus.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie omschrijven lukt het bij mij dus niet. Voor de duidelijkheid: onder Postvak In had ik een 20tal submapjes staan. Deze 20 mapjes zijn terug te vinden op mijn harde schijf als 20-dbx.bestandjes.

ALs ik jullie goed begrijp maak ik in de nieuwe outlook een nieuw mapje aan genoemd mapje a, sluit outlook af, ga via bestandsbeheer naar de betreffende outlook map kopieer het oude mapje a naar de outlook map. Haal het oude oude mapje a weg en hernoem het nieuwe mapje a (1) weer mapje a.

Waar zit de fout?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
Ik doe altijd "import messages" en dan selecteer ik de oude folder...

Verwijderd

Topicstarter
Zetje01:

Bij importeren: berichten...blader ik naar de juiste folder, maar kan die niet "openklikken", terwijl ik bij bestandsbeheer die map wel kan openen...

Ik dacht toch handig te zijn: ik knip telefoondraden door; leg zelf adsl aan, installeer een draadloos netwerk...doe van alles, maar dit simpele lijkt me niet te lukken :(

Verwijderd

Volgens mij moet je outlook openen en daarna weer sluiten (zadat de mappen aangemaakt zijn). daarna AL je mappen die je gebackupt hebt weer terug zetten dus incl. de inbox.dbx dan zou het goed moeten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie bijdrages. Het is met een aantal mappen (inbox en verzonden items) wel gelukt (en toch was ik de inmiddels nieuwe berichten in mijn inbox weer kwijt :( ) maar met de overige niet standaard mappen lukt het niet. Ik leg me er bij neer. Vanaf gisteren ben ik gewoon nieuwe geschiedenis aan het maken gegaan. En soms is het inderdaad beter om het verleden het verleden te laten. ;)
Pagina: 1