Toon posts:

[2000] Task Scheduler opent IE maar geen window

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

na veel zoeken blijk ik er toch nog niet uit te kunnen komen. De volgende situatie doet zich voor. Ik heb een applicatie waarin medewerkers hun vrije dagen en ziekte dagen kunnen registreren. Het systeem wordt gevoed met data uit een extract van een PeopleSoft Database. Deze extract is beschikbaar als Mysql database en normaliter, als ik in mijn applicaties pagina's laat draaien om de interne database te updaten vanuit die extract gaat alles perfect. Echter wil ik dit automatisch laten doen. De applicatie is geschreven in ASP. Als ik op mijn eigen laptop windows scheduler gebruik om een html file te laten starten, gebruikt hij mozilla en is er geen probleem. Als ik het echter op de server probeer, dan start hij de taak wel, maar er komt geen window te voorshijn. Volgens mij wordt er in "running tasks" wel een iexplorer process gestart.

iemand enig idee wat ik fout doe? Heb al geprobeerd onder administrator in te loggen en daar alles te proberen, als onder een eigen account op de server.

vele dank bij voorbaat

Wouter Knigge

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 12:04

JohnD

Bernd

hoe start je de html file?

selecteer je bij de taakplanner gewoon ergens op de HD een html file? Want dat werkt niet. Je moet dan als opdrachtregel zoiets gebruiken: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" c:\test.htm

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Onder welke user wordt die iexplore.exe gestart? wrdt het script in de achtergrond wel uitgeoverd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
selecteer je bij de taakplanner gewoon ergens op de HD een html file?
Ik zocht de file inderdaad van de hdd, maar heb nu idd die ander manier gebruikt door iexplorer aan te roepen. Helaas blijft de situatie hetzelfde, scheduler zegt dat hij "running" is maar ik zie niets opengaan of zo, zou toch moeten dacht ik zo.
wrdt het script in de achtergrond wel uitgeoverd?
dat weet ik dus niet zeker..... zoals ik zei, is er volgens mij wel een extra iexplorer process actief tijdens de tijd dat de taak op "running" staat.
Onder welke user wordt die iexplore.exe gestart?
ik starte eerst niet iexplorer.exe, maar direct de try.htm file. Dit heb ik geprobeerd onder de administrator account en onder mijn eigen account.

alvast bedankt voor de hulp :)